Australský specialista na špinavou práci Rake (Chris Hemsworth) jen tak tak přežil události z prvního filmu a teď dostane nový úkol, při kterém půjde o život: má zachránit zbědovanou rodinu nemilosrdného gruzínského gangstera z vězení, kde její členy drží. (Netflix)

Videa (5)

Recenze (490)

3DD!3

Hrábě vstává z mrtvých v České dvojce, která se topí v temnotách a hlouposti jednoho mladého Gruzínce. Hemsworth s Hargravem dali do další Extrakce srdíčko a je to znát. Dvacetiminutová utíkačka z vězení na jeden záběr jde ještě o chlup dál než minulý průjezd Dhakou. Zamrzí všudypřítomná temnota, kdy místy není nic moc vidět. Wick má neony, Rake jen sem tam ohníček. Drsné hlášky, krvavá závěrečná konfrontace v kostele vyloženě potěší. Triky jinak průměr, ale nevadí. Překvapivě fajn je ale lepidlo v podobě vzpomínek na hrdinovu minulost a trauma, které zde dostává tvář oblíbené Olinky. Potěší i "na mém jméně nezáleží", který se tu sice moc neohřeje, ale do budoucna s ním očividně máme počítat. Navíc jeho příslib "hustýho zmrda" slibuje novou zajímavou tvář do trojky. Hrábě... to je dost srandovní jméno. ()

Big Bear

Po jedničce mne zajímala i dvojka, obzvláště když ji leckdo hodnotí jako lepší. Gruzie v Čechách pobavila i vrtulník se znaky OK. Vrcholem pak byla jízda lokálkou. Chvilkami jsem měl dojem, že jsem tohle někdy už hrál jako počítačovou hru. Akce opět hromada a docela film svižně odsejpal. Nevím co se se mnou děje, Olga Kurylenko se mi vždycky líbila. Ale buď zestárla, nebo se mi hnusí jako většina ruSSů (nejspíš kombinace z každého trochu), zkrátka jsem si tak nějak uvědomil, že už moc hezká není. Ve filmu je zdevastováno nemalé množství Oktávek, tak doufám, že to všechno byly jen jedničky a nuly...! :-). Jako akčňák je to velmi zábavné a mozek můžete klidně nechat někde jinde, protože tady domýšlet pointu netřeba. * * * * ()

Lima

V jednu krátkou chvíli průstřel ruky, šroubovák zapíchlej v boku, sem tam nějaká střepina pod kůži či bodnutí nožem, mnohočetné pády z libovolných výšek, fatality těžkým úderem přes ruce a nohy ….. a stejně stačí se jen tak na pohodu oklepat a jde se dál. A já vůl dodneška myslel, že lidské tělo se skládá z kostí, masa a tkání, aspoň tak jsme se to v biologii učili. Zjevně omyl. To i ten Rambo svýho času trpěl a foukal si rány, dneska je to jiný, dneska mají gerojové adamantiové kosti jako Wolverine. A to jsem si říkal, že zastavování kulek kouskem saka jako ve Wickovi už nic netrumfne, ale teď tu je fakt vážná konkurence :o) Tak fajn. Ale jinak vůbec nic proti Hemsworthovi, je to charismatickej chlápek a v tom, co dělá, se vysloveně našel, přeju mu to. Jenom ty dnešní akční kousky už holt nejsou pro mě. ()

castor

Blbý film, proklatě obyčejný, ale s výtečnou akcí. Jaká jednička, taková dvojka. Pro diváka dobrá zpráva. Může mu být zároveň šumák, že už si nepamatuje z prvního dílu, proč se ústřední bijec nyní zotavuje v dubajské nemocnici. Důležitá je pracovní nabídka, kterou dostane: zachránit rodinku ze spárů sadistického tatíka, který zároveň vede gruzínskou mafii. Takže je tu znovu hodně střílení, kopání, bušení i dušení. Dá se říct, že to není jednotvárné, tvůrci přicházejí s několika solidními nápady a osvěžujícími prvky. Za kameru se znovu posadil choreograf akčních scén většiny velkých marvelovek Sam Hargrave. Nemá to výpravu násobně dražších kousků, ale akce mu jde parádně. Navíc Australan Chris Hemsworth zůstává urputným gladiátorem se zlomenou duší, série úderů nebo nějaká ta kulka v těle ho nezastaví a sype to dál a dál. Intenzivně, výživně, surově. Navíc je patrné, že mnohé na place odedřel sám. Pokud to divákovi stačí, spokojené budou všechny strany. ()

claudel

Vyproštění se zařadí na ten užší seznam filmů, kde dvojka překonává jedničku. Alespoň z mého pohledu - jednička mě příliš nenadchla, za to dvojka zvláště s dlouhotrvající akcí útěku z gruzínského vězení mě oslovila rozhodně více. Pokud tvůrci směřují k vytvoření světa typu John Wick, můžeme se těšit ještě na hodně dalších dílů. ()

Zajímavosti (17)

• Netflix utratil v Česku za film během 75 natáčecích dnů dvě a půl miliardy korun. (chamonix)
  • Natáčení probíhalo v prosinci 2021 v Mladé Boleslavi a následně v lednu 2022 v obcích Litoměřice a Terezín. V tomto období bylo pramálo sněhu, což některé scény zkomplikovalo. Dále se točilo také v Rakousku, Austrálii a 18 dní se točilo ve Vídni. (UncleMorty)
  • Kvôli natáčaniu museli zatvoriť škôlku a rodičia dostali ako náhradu škody 100 eur denne za každé dieťa. (nessbeal)