Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sociolog Víťa Jakoubek je tuctový třicátník, otec dvou dětí. O sobotách pomáhá tchánovi na chatě, přes týden obíhá obchody s nákupní taškou a v práci se marně pokouší uplatnit své znalosti. Jeho nezáživný život, plný zmatků a banálních katastrof, se změní, když dostane od ředitele úkol - prozkoumat hodnotový žebříček čerstvých maturantů. Když si ho na gymnáziu spletou s novým studentem a on se marně snaží omyl vysvětlit, rozhodne se přijmout nečekanou roli, aby snáze pronikl k názorům mladých. Do jeho skutečné identity je zasvěcena pouze ředitelka školy, emancipovaná žena, které se očividně líbí. Zatímco Víťovi se začíná v bezstarostném světě maturantů líbit, jeho rodinný život se dostává do stále větších problémů a roztržka s manželkou Janou se stále prohlubuje. Mezi "spolužáky" tráví pořád víc času, jde s nimi na diskotéku, koupí si oblečení pro mladé, pomalu se sbližuje se spolužačkou Evou a poznává, že středoškoláci dospělými opovrhují stejně jako jejich názory a hodnotami. Situace se vyhrotí, když se třídou odjede na chmelovou brigádu a zúčastní se nočního tahu, při němž studenti zdemolují kolotoč. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (358)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Milan Šteindler jako sociolog Víťa Jakoubek, otec dvou dětí, je v tomto filmu doopravdy kouzelný a místy dohání diváka až k slzám:-) Jinak tento často reprísovaný film z pera Holiny Pawlowské není zas až takový terno, musím tady naprosto souhlasit s komentem Igiho B. Sází jen na Šteindlerovou komiku a na scénář H. Pawlovské ("Díky za každé nové ráno"). Tenkrát to šlo a nikomu to tak nějak nevadilo, bylo to něco nového, ale postupem času a především dneska, je oba už vůbec nemusím. Jejich komika je místy fakt ubohá ! Ti si tak dnes můžou stěžovat ! Nikdy ale nezapomenu na ten jeho přihlouplí výraz a některé jeho gesta a hlášky. Jako kluk jsem na tom vlastně vyrůstal. Dobové hlášky typu bagr, tenistky jsem vyhrál v krabičkách, jsou už dnes tak trochu k smíchu ale přesto jsou dnes některými mladými znovu a znovu objevováni (ostatně jako jiné hlášky) a mladí si pak myslí že jsou děsně "KING". K. Pollertová byla fajnová a za její ztvárnění krásné a sexy Evičky dávám nakonec 3*. Vůbec nepochybuji o tom že jde patrně o nejlepší Šteindlerův film, dneska už stěží podobný film natočí. Klasika z konce osmdesátých let a jeden z těch lepších filmů z této dekády. ()

Jizni Tlapa 

všechny recenze uživatele

"Víťo cpi se ,ať nám starý lidi nezasednou místa"...Nej filmový počin Víti Jakoubka (Steindlera), který vešel do historie kultovním scénářem, valnou většinou maturující mládeže, zrzounem Polívkou, úvodními/závěrečnými titulky, klečící H.Pawlowskou pronášející jedinou otázku a naprosto skvělým příběhem 31 (nebo 32?)letého Víti, který se na chvíli nechá poblouznit ztraceným mládím a nově objevenou láskou..."nikdy se nevrátííí, poháádka mlááádííí... ()

Reklama

czejny 

všechny recenze uživatele

I když věřim tvrzení, že to je nejlepší film Milana Šteindlera, musim zkonstatovat, že celý ten film už stojí jednou nohou v hrobě. Ať už nepřesvědčivými hereckými výkony, vtipy, které nevyznějí, nepřirozeným chováním hlavních hrdinů nebo takřka funebráckou hudbou. Vrať se do hrobu je krásným příkladem toho, jak silný námět může dovést film do koukatelné podoby i přesto, že ostatní věci moc nefungují. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tak to asi nerozdejchám, až přijdu za nějakou hezkou mladou holkou s cílem navrhnout jí inspekci mé postele a ona mě řekne, vrať se do hrobu ! V tu chvíli utržím asi největší KO mého života. Naštěstí jsem kluk šikovná a už mám plán jak i v padesáti oslním každou mladou holku. Do ucha píchnu kříž /pro balení křesťanek /, do nosu půlměsíc / pro balení muslimek / na hlavu si nastříkám barvy v podobě národní vlajky / pro balení nacionalistek /, na krk dám velkej pozlacenej řetěz / pro balení hip hoperek /, na tričko I´m rebel / abych zdůraznil svou odlišnost od konzumní společnosti /, na břicho si nechám vytetovat mapu Vietnamu / pro balení ženské části naši "skorovětšiny" v České republice /, záda nechám volný /pro balení výtvarně nadaných děvčat /, na záda si dám batoh / pro balení cestovatelek /, na nohy si navléknu sukni / pro balení lesbiček /, na jednu nohu si obléknu sportovní botu /pro balení holek sportovkyň /, na druhou nohu si obléknu Martenku / pro balení anarchistek /, na obličej si nasadím menší hranaté brýle a nasadím výraz světáckého všeznalce / pro balení intelektuálek / a kolem pasu si vystavím nejnovější typy mobilů všech značek / pro balení materialisticky založených holek /. Ještě jsem přemýšlel jak oslnit romky, ale to je o držku, náhodou bych jim to v posteli špatně udělal a ještě bych byl obviněn z rasismu a diskriminace, tak radši nic. No holky a která si mě, věčného mladíka po tomhle komentáři troufne poslat do hrobu ? ()

kobejn 

všechny recenze uživatele

Musel sem změnit na pět, páč, jednak už štajndler nic lepšího pak nenatočil, to za prvý, a druhak to byl opravdu trefný a vtipný obraz tý doby, v níž se to odehrávalo, jako dokument zašlejch časů je to neocenitelný. A sám štajndler mi svým herectvím místy připomněl wůdyho elena z doby, kdy hrál ve filmech jako láska a smrt. Takže i když to dokonalý neni, je to to nejlepší, co milan udělal, jako režisér a vlastně i herec (konkurovat může leda Kopyto). ()

Galerie (10)

Zajímavosti (41)

  • Jakoubek (Milan Šteindler) se schází se svými spolužáky z „vejšky“ v branické hospodě „U Báby“. (sator)
  • Málková (Klára Pollertová-Trojanová) několikrát za film řeší, že ona je ve znamení Skopce (Berana) a její milý Jakoubek (Milan Šteindler) prozrazuje, že je Blíženec. Ve skutečnosti je beran Milan Šteindler a Klára Pollertová-Trojanová je ve znamení Panny. Skopec je vyklestěný beran, proto jeho používání není správné. (sator)

Reklama

Reklama