Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V éře normalizace nalezneme jen málo takových filmů, které by odhalovaly rejdy protisocialistických sil v roce 1968 ještě zavileji nežli tento politický pamflet Karla Steklého. Režisér svůj příběh zasadil do atraktivního taxikářského prostředí, kde se také poctiví a čestní komunisté s uvážlivým ředitelem podniku v čele stávají obětí zakuklených padouchů... Ideologická klišé, těžkopádná inscenace a naprosto toporné vypravěčské uchopení museli být zřejmé už v době vzniku, nyní se film již blíží k nezamýšlené sebeparodii. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (84)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Tohle je tak strašně hloupej film, že je až zábavnej. Chvílema jsem z toho měl pocit, že sleduju snad nějakou parodii. Na celkem banální zápletku, která je o tom, že taxikáři požadujou zvýšení platu (na tehdy naprosto nereálnou částku 10.000 Kčs měsíčně), je naroubovaná jakási agitka o událostech v roce 1968. Taxikáři jsou vylíčený jako banda podlejch hajzlů a proti nim stojí charakterní starej komunista na pozici ředitele (Miloš Willig) a jeho mladší přicmrndávač (Petr Skarke), což je úplnej Mirek Dušín. Některý scény ve filmu jsou opravdu nechtěný komický výstupy. Třeba Skarke naběhne do restaurace a spustí na číšníka "Soudruhu, potřebuju stůl pro dva." a nesoudružský číšník ho vyfakuje, což jeho manželka okomentuje tim, že asi číšníka nasralo, že ho oslovil soudruhu. No a vůbec Skarke tam celou dobu mele strašný hovna. Ten měl fakt na role totálně vygumovanejch soudruhů celkem velký "štěstí". Nebo syn toho starýho soudruha přijde domu a pochlubí se tatínkovi, že ve fabrice sesmolili dopis pro soudruhy v SSSR, kde si stěžujou na současný poměry. Já prostě musim tomuhle "veledílu" dát aspoň 3 hvězdy, i když objektivně si to nezaslouží. Že je to propaganda na úrovni těch největších pitomostí z 50. let, na to sere pes. A že Skarke v roce 1968 jezdí ve Škodě 110R a zahlídnul jsem tam i pár dalších nedobovejch aut (nějaký Žigulíky a Volhu M-24), tentokrát filmu odpouštim. Akorát by mě zajímalo, jak na tuhle propagandu asi koukali lidi v roce 1974. ()

Havenohome odpad!

všechny recenze uživatele

Hipisáci lynčujú na Václaváku ženu, ktorá nechce podpísať nejakú petíciu. Pražská jar je tu prezentovaná ako puč psychopatov a karieristov. Ešteže sa našli nejaký tí uvedomelí robotníci, čo napísali do Moskvy, aby nám sem na záchranu poslali nejaký ten tank.......................Film predstavuje vrchol normalizačného prekrúcania histórie. Je to navyše absolútne diletantstvo. Aj keď mal byť film dobovka, celý sa odohráva v súčasných kulisách. Takže je to riadny úlet. Všetky tie pouličné lampy a sedemdesiatkový dizajn. Réžiu ani netreba spomínať. Je to natočené "lenivým štýlom". To znamená: každý obraz natočme na jeden záber. Strih tu vlastne okrem spájania jednotlivých obrazov absentuje. Švenker bol asi namol, alebo sa tak veľmi pri natáčaní nudil, že pravidelne zaspával a vždy keď mu padla hlava, tak narazil do kamery. Neviem si inak vysvetliť tie opilecké prerámovávania obrazu. Aby to natiahli na celovečernú metráž, tak do filmu roztrúsili asi sedem identických panorám na Prahu. ()

Reklama

noriaki odpad!

všechny recenze uživatele

Agitky očividně Steklému neseděly. Po doslova katastrofálním Hrochovi natočil podobně hrůzné dílo, tepající pro změnu do taxikářů. A stejně jako v předchozím filmu, i tentokrát všechno pohřbil dementní scénář a mizerné všechno ostatní. Paní Steklá se nechala slyšet, že její muž oba kousky dostal befelem, a to že jsou tak tragické je taky trochu jeho soukromý třetí odboj. Těžko tomu věřit. Svou práci totiž odvedly tak jako tak. Ideologii nehodnotím, filmařsky je to čistý odpad. I uvědomělé snímky se dají natočit zajímavě. Dovolená s Andělem je dobrý příklad. Za volantem nepřítel ale nesnese srovnání ani s neprávem zaztracovaným Florenc 13,30. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

No soudruzi, tak nějak se na tyhle těžkokaliberní snímky specializuji, ale tohle bylo opravdu hard.... po Pražském jaru dochází k čím dál většímu oteplování ve společnosti a k oprovskému nádechu národa, který byl mírně řečeno přidušen padesátými léty... Samozřejmě jen části národa, který touží po čerstvém vzduchu. Tehdy jej tato část z dnešního hlediska pravda lehce pomýlená nazývala socialismus s lidskou tváří... V tom ovzduší náznaků svobody to všechno vypadalo skvěle i když zem dále vedli komančové, jejichž strana ji do toho bahna zatáhla.... Ale pak tu jsou těžce kovaní komunisté. Ti změny nesou těžce. Ba co víc, v tomto filmu jsou soudruzi a jejich rodiny perzekuováni! Jsou biti, je jim vyhrožováno, jsou vražděni a vůbec se jim vede chudáčkům špatně. A tak doufají, že se jich někdo zastane. Někdo z venku, když tady je taková anarchie...Naštěstí ještě mají Marxe a Lenina, kteří vždy poradí jak dál... . Ve filmu se mihne celá plejáda tehdejších socialistických hvězd v čele s ultra komoušem Willigem. Tohle rozhodně stojí za vidění už jen čistě ze studijního hlediska. Za mne je to za jednoho vyjícícho podvraťáka. * ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Pobavily mě přesně tři věci. Hipík na demonstraci s tričkem Jimi Hendrix. Odvážná striptýzová scéna i s odhaleným zadečkem, byť jen na pár vteřin a každé ráno, rudé právo. Jinak nudná a vylhaná propagandistická sračka které se lidi museli smát už v době jejího vzniku. Socializmus s lidskou tváří je trojský kůň!20% ()

Galerie (4)

Zajímavosti (6)

  • Film vznikal pod přímým dohledem ústředního dramaturga Barrandova Tomana a jednotlivé střihové verze byly konzultovány se stranickými špičkami KSČ. (raininface)
  • Roli hlavního dispečera taxislužby Chaluše (Peter Skarke) dostal nabídkou v tomto výrazně prorežimním dílku Jaroslav Satoranský od režiséra Steklého.Ten ji ale odmítl i když byl varován že pan režisér si píše seznam těch, co odmítli. Bál se zda budou následky, ale nebyly. Je to jediná role v jeho 50leté kariéře, kterou herec odmítl. (sator)
  • Pôvodne zamýšľaná scéna príletu sovietskych lietadiel na pražské Ruzynské letisko nebola nakoniec vďaka technickým ťažkostiam realizovaná. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama