Hrají:
Tomáš EtzlerVOD (1)
Obsahy(1)
Nebe je celovečerní dokumentární snímek novináře Tomáše Etzlera. Každodenní syrová realita, kterou Tomáš v Číně sedm let na vlastní kůži zažíval, ve filmu silně kontrastuje s mikrosvětem, který objevil v malé vesnici na severovýchodě Číny. (Pilot Film)
Videa (1)
Recenze (59)
Politický komentář a taková prodloužená etzlerovská reportáž o katolickém ostrově s hluboce lidskými hodnotami uprostřed odporného a zrůdného komunistického režimu, který společnost nejen svazuje, zároveň ji, zdá se, degeneruje. Střední a východní Evropa o tom ví také své - ta o tom naštěstí už může točit filmy. ()
Velmi smutné a ve výsledku depresivní. Pokud máte srdce, tak si připravte kapesník. Etzler natočil velmi důležitý dokument, který nemá v našich podmínkách obdoby a ani v celosvětovém měřítku vlastně nemá srovnání. I přes zvláštní formu filmu, která mi nebyla blízká, ho musím ocenit pro jeho originalitu a sociální angažovanost. ()
Dokument o čínském křesťanském zařízení, kde se starají o postižené děti, ke kterým má komunistické zřízení vztah úplně stejně jako Hitlerovo Německo v roce 1938. Meziřádky shrhutá kariéra zpravovajce ČT v Číně Etzlera, u které člověku dojde, že je jen otázka času, kdy západ vystřízlivý z opojení příležitostí s tou miliardovou zemí úplně stejně jako se zemí otroků Vladimira Vladimiroviče. Smutný, těžký, silný dokument s nadějnou dávkou lidskosti. ()
Čína je jednoduše kombinací starého dobrého rudého komunismu postaveného na iluzi, nesvobodě, lžích a manipulacích, ale zároveň i toho nejhoršího z kapitalismu, kde zase vládnou peníze, prospěchářství a fixace na materiální statky. A Nebe je dokumentem, kde silný obsah naprosto přebíjí nemastnou neslanou formu. Ten nesoulad je takový, že to ve mně vlastně způsobuje dokonce nechuť film vůbec hodnotit. Každopádně je to ale zase taková ta oči otevírající záležitost, která mě opětovně donutila si o něco více vážit toho, co máme a v jaké zemi žijeme. Vážit si - jmenovitě: života beze strachu, po všech stránkách dobré životní úrovně, čistého zeleného prostředí, osobních svobod, možnostmi vyvíjet aktivní zájem o veřejný život a blaho země a především, relativně zdravě nastaveného mindsetu společnosti, úrovně lidské empatie a zdravé mezilidské interakce bez jakýchkoli výraznějších děsů ze sebe navzájem. Važme si toho, že jsme společností, které nejsou věci a lidé okolo nich jedno. Nic z toho není samozřejmost. ()
"Život Číňana, který není schopen pro Čínu vytvořit materialistický užitek, ztrácí jakoukoliv hodnotu" ... jen malá parafráze ze včerejší nebeské debaty v Boskovicích, kam pan Etzler zavítal. Profesionál, jež mě nutí obracet zrak daleko na východ, jelikož co se šustne tam, semele nás. Rád bych ještě ve svých mladých letech sám otestoval "deformovaný lid Číny" a jestli je vše do puntíku tak, jak nám to tento Ostravák líčí. Super zážitek .... brzo knížky. Děkuji Evropě za nebe. ()
Galerie (6)
Photo © Pilot Film
Zajímavosti (6)
- Sirotčinec doplatil za svou ochotu nechat u sebe natáčet nekomunistický štáb západní produkce zvýšeným tlakem, kontrolou a perzekucemi ze strany státních úřadů. (Komiks)
- Poté, co spoluautorka dokumentu Adéla Špaljová a dramaturgyně Lucie Tenney přesvědčily Tomáše Etzlera, že komentář musí namluvit on, Etzler tak učinil, ale výsledek nebyl moc funkční. Průvodní slovo nakonec vzniklo tak, že si režisér Petr Václav sedl s Etzlerem a čtyři hodiny si volně povídali o tématu filmu a o Číně. Tento rozhovor byl následně sestříhán do komentáře. (Komiks)
- Tomáš Etzler hledal se svým štábem sirotčinec, ve kterém by mohl natáčet, osm měsíců. Za tu dobu jej odmítly desítky institucí. Sirotčinec, o němž pojednává dokument, nakonec souhlasil s natáčením pod podmínkou, že štáb o něm natočí propagační video určené čínské komunistické vládě; sirotčinec totiž žil víceméně pouze z milodarů a potřeboval nutně vládní pomoc. (Komiks)
Reklama