Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pro rodinu s dvěma malými dětmi to měla být dokonalá dovolená. Luxusní hotel v tropickém ráji a hoteliérův tip na tajnou pláž coby potřebná špetka dobrodružství. Na první pohled ta pláž opravdu nemá chybu – je nádherně písčitá, obklopená skalami a blankytně modré moře láká k tomu, abyste do něj okamžitě skočili. Na druhý pohled už to tak ideální není, protože z přítomnosti dalších opalujících se turistů je jasné, že podobný „tajný“ tip dostalo mnohem víc lidí, i když pořád nejde o nic, co by mělo rekreanty znepokojovat. Trable v ráji se projeví až ve chvíli, kdy děti na pláži najdou opuštěné věci patřící jiným hostům hotelu a z moře vytáhnou mrtvolu. Než se z prvotního šoku vzpamatují, čeká je mnohem větší otřes – všichni náhle nevysvětlitelně rapidně stárnou, což je patrné zejména na dětech. Tam, kde před chvílí stáli dva prckové, jsou teď vyděšení teenageři na prahu dospělosti. Všem na pláži je záhy jasné, že pokud se chtějí dožít večera, musí okamžitě vypadnout. Jenže to nějak nejde… (Cinemart)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (439)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery! Pro Shyamalana mám obrovskou slabost. Málokdo dokáže tvořit lepší a zajímavější mysteriózní kousky. V tomto případě jsem si ovšem vyloženě neustříkl. Snímek stojí na vynikajícím nápadu s kouzelnou pláží, kde čas běží poněkud rychleji a ze které není úniku. Na tuto pláž bohužel tvůrci přivedli sebranku nesmírně nesympatických a nezajímavých postav, což byl možná jeden z kamenů úrazu, proč bylo nesmírně těžké mít postavy aspoň trochu rád. Nezbývá než souhlasit se spolukomentátory. Když se snímek snaží být vážný a děsivý, tak to absolutně nefunguje. Naopak v těchto momentech působí komicky až sebe parodicky. Veškeré trumfy z rukávu hodí snímek na diváky asi za 30 minut. Potom už je to převážně nuda. Taktéž se zde ohýbá čas a přírodní zákony, jak se to zrovna hodí s podáním nesmyslných vysvětlení. To bych ovšem neměl problém odpustit. Když je ovšem divákovi jedno, jak to celé dopadne a jestli někdo přežije, tak udělali tvůrci asi něco špatně. Je to škoda. Nápad slibný, jakási originalita úplně nechybí, jen to celé vyznělo úplně do prázdna. [40 %] ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Time is money. To téma zrychlené fyzické proměny je samo o sobě děsivé, ale vše zmírá na otřesně napsaných postavách na hraně karikatury a snaze tolik toho sdělit, až se nedozvíme nic. Nebo lépe řečeno, nezajímá nás to. Říkejme tomu šestý smysl, nebo nějaký druh znamení, ale od přelomu tisíciletí jsem tušil, že Shyamalan bude pro svou jinakost ten lucky bastard, který už nikdy nemusí natočit nic pořádného, ale lidé se budou dál a dál dívat a doufat. A mimochodem, ať si to ta pláž zkusí na Helču Vondráčkovou. Vyláme si zuby a ještě ji její manžel zažaluje.. ()

Reklama

HellFire 

všechny recenze uživatele

Další směšný pokus Shyalamana o thriller. Proč je tenhle chlápek tak posedlý tím natáčet filmy, kde hrají hlavní roli přírodní živly zabíjející lidi? Je to snad nějaká narážka na to, jak ničíme planetu? Nejdřív rostliny a teď skály? Kdy se Shyalaman probudí a uvědomí si, že tohle opravdu není strašidelné ani za mák? Děj by mohl být zajímavý, to by ho však nesměl dostat do rukou Shyalaman. Dialogy a myšlení zúčastněných je typicky stupidní, stejně jako různé situace (rodiče dětí si myslí, že jejich děti, které zestárli o pět let, snědli něco špatného nebo chytli virus, WTF?; nebo když jedno z dětí spatří v noci! na několik kilometrů vzdáleném kopci svítit něco a řekne, že je to kamera a že je někdo natáčí!!!; nebo když zapálí v jeskyni v naprosté tmě jednu zápalku, která osvětlí prostor několik metrů před sebou), některé záběry jsou vyloženě amatérské, stejně jako střih. Shylaman se neustále pomocí hudby stačí diváka upozornit, že se děje něco napínavého a tajemného, ale když si odmyslíte hudbu, tak zjistíte, že je to lejno. A já se ptám, proč proboha? Každopádně... děj se odehrává na pláži obklopené skalami, které způsobují, že herci rapidně stárnou a když se chtějí dostat zpět průrvou, jsou teleportování zpátky za pláž. BUBUBU. A to myslím doslova... v jedné scéně sice někdo řekne, že se postava vrátila na pláž a omdlela, v jiné scéně ale jedna ze žen vyrazí doslova sprintem, aby se ocitla mimo záběr na pláži za několik vteřin. Těžko mohla tak dlouhou cestu uběhnout zpátky a padnout vyčerpáním. Každá hodina strávená na tomto místě znamená zestárnutí asi o 2 roky. BUBUBU. Naši slovutní hrdinové se tedy musí pokusit odsud dostat za každou cenu, jinak zemřou. BUBUBU. Jediným pozitivem byla Thomasine McKenzie v plavkách. Mrk, mrk. Nejhorší je, že Shyalam si sám zaplatil posledních x svých filmů a ti tahle srajda si na sebe vydělala, takže Shyalaman může v klidu pokračovat dál v tvorbě nezapomenutelných klasik. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Dne(s) 22. 7. 2021 do kinodistribuce vstupují dva výborné filmy: ROZHNĚVANÝ MUŽ Guye Ritchieho a ČAS (OLD) M. Night Shyamalana. Potěcha prvního vychází z toho, jak prostřednictvím vypravěčských a žánrových strategií dopřává náležitou multižánrovou zábavu (policejní parťácký akčák-revenge-heist), druhý je naprosto fascinující, intenzivní emocionální reakce vyvolávající estetický objekt založený na rozrušování základních jistot._____ Pokud je pro Shyamalanovu režijní i scenáristickou filmografii jako kvalitativně velmi rozmanitý celek něco příznačného, je to - vedle tematického důrazu na rodinné hodnoty a narušení dominantního řádu zdola - vyvádění ze zažitých zvyklostí, jejich rozrušování na úrovni formy, žánru, významových rámců i vztahování se ke světu. Kriticky a komerčně velmi dobře přijatý a průlomový ŠESTÝ SMYSL byl ještě pro mnohé akceptovatelný díky tomu, že nespolehlivě odvyprávěné dílo se díky pointě přerámovalo z duchařského hororu na psychologické drama o traumatizovaných mužích, a tak napodruhé nabízelo jiný zážitek. Předposlední SKLENĚNÝ měl pro unisimo nadšení až moc toho systematického podvracení očekávání spojených s žánrovým narativním filmem (navíc něčeho kvůli nadprodukci tak omšelého jako superhrdinský cross-over!)._____ ČAS je i díky Shyamalanově víc než hitchcockovskému cameu, které je co do možných výkladů srovnatelné s VESNICÍ a ŽENOU VE VODĚ, přiznaným metafikčním experimentem. A v Indově tvorbě jde ZDALEKA nejdál co do provokativního vzpírání se normám a návykům. (Mmch i zdvojená pointa - větší s osvětlením fungování světa příběhu a menší jdoucí po postavách - à la VYVOLENÝ má podobu experimentu, a to z filozofie, kdy jde o obdobu tzv. tramvajového dilematu přeneseného na úroveň světa příběhu a ne/odhalení jeho fungovaní vzhledem k  morálním implikacím.) Vzpouzí se snadnému žánrovému uchopení. Je to rodinné drama o znovu-ustanovení rozpadajícího se páru? Je to psychologické drama o psychických a biologických nemocech, vypořádání se s nimi a dopadu na blízké? Je to sci-fi, ve kterém figuruje nadpřirozeno? Je to detektivka, ve které je záhada ohledně nalezeného mrtvého těla? Je to horor, v němž figuruje narušený vrah, případně tělesný horor, či horor s narativem o šíleném vědci? Je to dětský film o síle přátelství? Je to komedie s dost suchým a někdy velmi výstředním humorem? Je to paranoidní/konspirační thriller o sledujících a sledovaných? Je to survival, tj. příběh o přežití, a svým způsobem katastrofická podívaná? Je to... tohle všechno, někdy ještě víc - a někdy je to něco z toho i najednou (!), potažmo ve velmi krátkých úsecích po sobě. Například něco z vyvražďovačky může být díky křížovému střihu kombinováno s body hororem a obojí vyústit jak do funkční satiry (pomíjivost povrchních hodnot jako krása vzhledem k plynutí času), tak velmi jímavého rodinného dramatu (důležité hodnoty vzhledem k plynutí času)._____ Uvedený příklad měl doložit, jak zjevně záměrně tonálně i co do žánrové kombinatroniky to dílo nejde vstříc těm, kdo mají potřebu předepisovat náležitou podobu a chtějí mít převahu nad estetickým objektem (vyjadřovanou pak v relativně krátkých a nabubřelých dement... teda, komentech). Popisované ale nedávalo najevo, jak je film pozoruhodným způsobem nekonvenční i co do formálních postupů. Pro představu a s trochou nadsázky napsáno: kdyby Spielbergovi scenáristé (vzhlédnuvší se v ČELISTECH a JURSKÉM PARKU) přepisovali nalezený námět od Hitchcocka (s pozůstatky z PSYCHA a PTÁKŮ i OKNA DO DVORA) a Serlinga, takhle nějak by to dopadlo, kdyby ho zfilmoval zplozenec vášnivé, kilogramy koksu doprovázané noci mezi Brianem De Palmou a Joem Dantem. Kde si jiné snímky utvoří nějaký systém, kterého se drží, v ČAS je snad každá scéna (znovu)ozvláštňována, až je člověk najednou šokován, když se užije konvenční figury záběr-protizáběr při dialogu dvou osob. Například extrémní rozostření, vyjadřující postupnou ztrátu zraku jedné postavy, je následováno zvukovými hrátkami s prostorovým mixem a hlasitostí, vyjadřující postupnou ztrátu sluchu jiné postavy, a to je posléze následováno dlouhou jízdou kamery s panorámováním zprava doleva, vyjadřující rychle ulpívající čas v jednom záběru a nemožnost úniku z něj. Popsal jsem přitom souslednost (!) ještě těch tradičněji řešených výjevů. Nelze se přitom spoléhat ani na postavy, které mění vzhled (i oblečení jako vodítko je místy matoucí, příp. významy nesoucí - "po rodičích"), herci a herečky přechází mezi několika typy herectví, nebo se v jedné sekvenci několik různých typů schválně sráží._____ Jasně, je to shyamalanovina, a tak to do sebe na konec vše zapadne. Každý dialog anebo monolog je dříve či později zužitkován, k visící příčině se navrátíme a otázky jsou zodpovězeny (ok, spíše později, některé zdánlivě nedůležité věty anebo "rekvizity" ze začátku až po hodině a půl). Nějaký řád - na úrovni formálních postupů, převládajícího žánru, znalostí o světě příběhu a jeho pravidlech i těch našich ontologických jistotách a lžích pohánějících chod světa (důležitost krásy, stabilní práce, vztah k bližním atd.) - je nastolen, nebo tedy znovuobnoven. Málokdo ale nesmírně promyšleně, velmi důsledně a obdivuhodně dovede vnášet chaos do řádu tak jako Shyamalan. Dosavadní film roku. () (méně) (více)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Shyamalanův originální a ambiciózní Thriller nevytěžil naplno ze svého potenciálu. Námět je bez debat nápaditý a zajímavý. Pláž, kde skupina lidí začne stárnout je hodně fajn a trochu zamrzí, že se režisér držel při zemi a nešel moc do extrémů. Z těch všech lidí, co zde zemře neutkví v paměti nikdo ( Možná jen jeskynní lámavá scéna- ta byla vynikající), ale na horor je těch prvků docela málo. Závěrečný zvrat je docela uspokojivý a racionální, ale dech úplně nebere. Vyloženě jsem se nenudil, na jedno odpoledne je OLD v pohodě strávitelnou žánrovkou, která si pozornost zaslouží, ale chtělo to větší důraz na samotnou látku a divokost. Příběh 4/5, Akce 2/5, Humor 0/5, Násilí 1/5, Zábavnost 3/5 Hudba 2/5, Vizuál 3/5, Atmosféra 3/5, Napětí 3/5, Emoce 1/5, Herci 3/5. 6/10. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (10)

  • Vo filme Idlib (Kailen Jude) spomína, že jeho koníček je zbieranie mušlí. Aj keď sa zbieranie mušlí zdá ako nuda, 42 ​​lastúr môže mať hodnotu viac ako 15 000 USD v závislosti od veľkosti a kvality. (Dajman)
  • Natáčení snímku probíhalo v Dominikánské republice, konkrétně na pláži Playa El Valle poblíž města Samana a ve studiu Pinewood. (Kuzmik)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

Spin-offu G.I. Joe se v kinech nedaří

Spin-offu G.I. Joe se v kinech nedaří

26.07.2021

Hračkářský konglomerát Hasbro a jeho produkční společnost eOne, pod kterou v budoucnu budou vznikat i nové filmy ze série Transformers, jistě doufal, že nový akční snímek Snake Eyes: G.I. Joe Origins… (více)

Co nového chystá M. Night Shyamalan?

Co nového chystá M. Night Shyamalan?

28.09.2020

Režisér M. Night Shyamalan (Šestý smysl, Rozpolcený) si přes léto sehnal poměrně solidní obsazení pro svůj tehdy nepojmenovaný nový snímek. Nyní však slavný tvůrce konečně odhalil, o co vlastně v… (více)

Reklama

Reklama