Spiderhead

• USA Spiderhead (více)

Vězeň zavřený v supermoderní věznici začíná pátrat po tom, k čemu má vlastně sloužit droga na ovládání emocí, kterou testuje pro geniálního farmaceuta. (Netflix)

Recenze (209)

rasttea

Zajímavě ztvárňuje a rozehrává téma krátkého fiktivního dystopického příběhu Escape from Spiderhead od George Saunderse - aneb jak moc psychopatů po tomhle světě běhá a ještě pod záminkou "lepšího světa" konají, aniž by byli pod zámkem, a jak jsme my lidstvo s tou naší namyšleností předurčeni k vyhubení. U Chrisových filmů slýchávám, že je to jen o jeho těle a vizáži a že v nich moc nenamluví, ve smyslu že "toho moc nezahraje". V tomto případě všem dává na prdel. V této konverzačce je tolik poloh, kde se mohl herecky vyřádit (ostatně to všichni herci) a zhostil se toho se ctí. Mě jen utvrdil v tom, jakého jsem ho poznala na place ;o) A oproti všem předešlým recenzentům (nevím, kdy jste se vy narodili, generace X, Y, Z a já nevím co ještě) musím konstatovat, že soundtrack a použití skladeb ve scénách bylo naprosto luxusně zmáknuté! A už ani nezmiňuju nádherné exteriéry, interiéry, kameru a opět skvělého Milse Tellerse. ()

Malarkey

Nečekal bych, že Netflix zkurví už i režiséra, u kterého bych to jednoznačně nečekal. Podle ukázek to vypadalo dobře. Realita je ale tragická. Nápad super, herci super, zpracování a scénář pro ostudu. První polovinu filmu jsem doufal, že přijde scéna, která to zlomí a konečně dojde i k nějakému napětí. Když se to stalo, rozjela se série událostí, které z filmu udělaly hovadinu. Hovadinu s áčkovými hollywoodskými herci. ()

Streeper

Musím říct, že s tímhle Netflix docela překvapil. Už jsem od Netflixu neviděla dlouho film, který by se mi vcelku líbil. Hodně tomu dopomohlo obsazení Milese Tellera a Chrise Hemswortha, skvělá dvojice, která na plátně dobře fungovala. Příběh mohl být napsaný o kousek líp, ale i tak se jednalo o docela zajímavý námět, který mě zaujal. Není to nejlepší film a nejlepší scénář, ale od Netflixu už čekám daleko horší, takže tohle mile překvapilo. ()

Timak

Chris je fajn chlap a je to taky dobrý herec. Ale jeho snahy se vymanit z jakési škatulky mi připomínají počínání Arnolda v 90. letech. Nutno podotknout, že Spiderhead není takovej průser jako Junior nebo snad dokonce Vinovo Dudlíkátor, ale prostě do tohohle se Chris nehodí. Je to sympaťák a tohle mu vyloženě nesedí. Mimochodem, nesedí mi tam počty - napočítal jsem 6 látek, ale přitom se pořád řeší jen 5?! Slabé 3* ()

Goldbeater

Spiderhead má výborný námět, který naskýtá tolik možností pro vznik solidního sci-fi thrilleru a popřípadě komediální satiry, přesto to nakonec skončilo někde napůl cesty. Viníkem není režisér Joseph Kosinski, ale scenáristé vysmátých akčních taškařin jako Deadpool, Zombieland a 6 underground, kteří nedokáží ukočírovat podnětný zdrojový materiál a místo toho zkouší nadhazovat rádoby cool přiblblou podívanou, ověšenou atraktivními proprietami. Zmařený potenciál v tom je vidět na sto honů, přesto Spiderhead do jisté míry funguje aspoň jako solidní non-brainer béčko, jež se v závěru bohužel rozpadá v úsměvnou směsici nesmyslů. ()

• Důvodem Jeffova (Miles Teller) uvěznění ve Spiderheadu je řízení pod vlivem alkoholu, které má za následek nehodu. Miles Teller často hraje postavy, které jsou účastníky nebo téměř účastníky dopravních nehod. Je to vidět v jeho předchozích filmech Krev šampiona (2016), Kouzlo přítomného okamžiku (2013) a Králičí nora (2010). V některých případech to pomáhá zmírnit nebo vysvětlit pohled na jizvy na jeho tváři, které má z autonehody ve skutečném životě. (BMW12)
  • Rogan (Nathan Jones) si číta knihu "Tenth of December" od Georga Saundersa, ktorá obsahuje krátku poviedku "Escape from Spiderhead", podľa ktorej je natočený tento snímok. (belinko)