• USA Maid
USA, 2021, 9 h 5 min (Minutáž: 48–60 min)

Epizody(10)

Matka samoživitelka zápasí s chudobou, vidinou ztráty střechy nad hlavou a byrokracií. Aby se uživila, začne pracovat jako uklízečka. (Netflix)

Recenze (117)

Bozvav

Průměrná záležitost, zde za mne silně nadhodnocená. Silné a společensky aktuální téma, jenž vsadilo na komorní způsob podání. To by samo o sobě nebylo vůbec marné, ale problém byl v tom, že až na vyjímky, zcela chyběly emoce, pozitivní i negativní. Celý příběh, který se odvíjí divákovi před očima, působí sterilně a odtažitě.  Přitom se z takto ožehavého tématu dá vytřískat celá škála emocí a pocitů. Zde, po shlédnutí posledního dílu, ve mně nezůstává nic, prostě nula. Takže za mne 50%. ()

jedna_vrana

„Presne ako jeho otec. Vták, čo nikdy nelietal.“ Sean je problematický partner a tak od neho Alex uteká. V celej sérii sa rieši ich vzťah a snaha Alex nájsť samu seba a osamostatniť sa. Ak to mala byť dráma, presvedčila ma len piata, pre mňa najlepšia časť - „Zlodej“. Ak to mala byť komédia, okrem excentrickej mamy - Pauly (v podaní Andie MacDowell), som tam nič komediálne nenašla. Seriál považujem za dobrý vtedy, ak sa neviem dočkať ďalšej časti. V tomto prípade ma idea minula a seriál som viac-menej pretrpela. (Patrím k tým, ktorí ak niečo rozpozerajú, vydržia do konca, dúfajúc, že vo filme predsa len niečo, čo malo osloviť, objavia). Bohužiaľ, v tomto prípade sa tak nestalo a myšlienka matky, ktorá má vo vrecku 6 dolárov na benzín a nič viac, ma nebavila. Navyše, robí presne tie nezmyselné rozhodnutia, aby svoj osud spečatila. (nechať auto odstavené na štvorprúdovke, dieťa s nesprávnymi ľuďmi, nepodarená narodeninová párty, aj neuveriteľný a nevyvážený vzťah s milionárkou Reginou). Problém nájsť si  postavu, ktorá by vám bola sympatická. Vlastne najlepšie z celej série bolo trojročné dieťa, Maddy, fascinuje ma, ako režiséri dokážu spracovať detského predstaviteľa tak, aby vyznel vierohodne. ()

Ninivius

Natočeno podle knižní předlohy, která je inspirována skutečnými událostmi. Dramatická minisérie Maid vypráví příběh který je poněkud temný a depresivní ale také velmi reálný, emocionální a bez obalu. Hodinové epizody jsou velmi pomalé, ale i přesto je těžké se od příběhu odtrhnout. Prostředí amerického severozápadu je nádherné a dodává sérii tu správnou atmosféru (husté lesy kde se člověk lehce ztratí, mlha a obloha bez slunce, moře a hory které je třeba překonat). Soundtrack lehce zaostává, až na pár výjimek je utlumený a hodně v pozadí, což ale odpovídá tónu celého příběhu. Za vyzdvižení stojí rozhodně herecké výkony. Billy Burke a Andie Macdowell jako problematičtí rodiče hlavní hrdinky a Nick Robinson jako přítel/otec byli úžasní a skvěle zahráli že lidé nejsou černobílí a problémy nedělají ze člověka zločince(většinou). Nejvíce mě ale na celé sérii ohromila Margaret Qualley v hlavní roli Alex, matky samoživitelky. Její herecké výkony byly neskutečné a dokážou diváka vtáhnout do děje i jejích pocitů, problémů, snů a přání. Věřím že série není pro každého, a pro některé lidi může být těžké sledovat něco s tématem domácího násilí a tempo celé série tomu moc nepomáhá ale i přesto mohu Maid doporučit a doufám že více lidí dá této minisérii šanci, i kdyby jen pro Margaret Qualley. 9/10 ()

LizianShaw

Potěšilo mě to o něco více než Hacks (taktéž od Netflixu) a to především z důvodu, že Maid je v určitých scénáriích o dost smutnější a depresivnější, zatímco Hacks se více blíží ke komedii, leč vtipně na mne v mnohých případech moc nepůsobí. Zde je úplně krásně vykresleno, jakým peklem si mohou mladé single maminky projít a všemu pomáhají překvapivě dobré výkony (Margaret Qualley je moc cute, a také mě hodně oslnil výkon Andie MacDowell, která si výkon psycho hippie matky opravdu podala). Ačkoliv je tento seriál o přežití dost smutné téma, tak jsou zde i světlé chvilky (tancovací scéna s Queen's Don't Stop Me Now je legendární). Jestli bych měl něco vytknout, tak jsem se občas nudil, kdy některé scény byly takové ''obyčejné,'' tedy ničím nezajímavé, ale nebylo jich mnoho. Ke konci série se taky přitlačilo na prosazování písniček, které působí jako z nějakých levných seriálů pro teenagery. Každopádně jsem si po dokoukání už nesčetněkrát zpíval ''Shoop,'' a výsledný dojem z tohoto survivor dobrodružství je určitě kladný. ()

xsexbox

Hlavnou myšlienkou neboli ani tak sociálne problémy sami o sebe.Ale bol to príbeh naivnej ľahko manipulativnej ženy ktorej okolie ju sťahovalo k dnu. A aj keď mala vždy pri sebe lepšiu možnosť života ,opať jej toxicky priatelia a toxicka rodina pokazila všetko.Socialne problemy by odstranili vždy lepšie priležitosti ktorých mala dosť, nuž keď sa potom zbavila toxickych ludi v jej okoli našla až šťastie. Veľmi zaujimavy serial , s jedným malým probémom a to tým že hlavná aktérka už po polovici seriálu nema ďalej čo herecky ukázať. ()

• Minisérie je natočena podle knihy „Maid: Hard Work, Low Pay and Mother's Will to Survive“ od Stephanie Land. Kniha se umístila na třetí příčce bestsellerů podle The New York Times. (Axarus)
  • Americký filmový inštitút označil seriál za jeden z desiatich najlepších televíznych programov roku 2021. (Arsenal83)
  • Když Alex (Margaret Qualley) měla čelit nějaké těžké situaci (úklid domu, problémy s matkou), vždy si splétala vlasy. Zatímco v momentech, kdy si připadala sebevědomá a klidná, si vlasy nechávala rozpuštěné. (Polik_)