Ruby je potomkem neslyšících rodičů a je v rodině jediná, kdo slyší. Když zjistí, jak moc ji baví zpěv, bude se muset rozhodnout mezi svými sny a rodinnými povinnostmi. (Apple TV+)

Recenze (201)

Noviik

Moc těm komentářům nedám. Ale tenhle film si to zaslouží. Není to asi žádný zázrak. V podstatě je to běžný teenage příběh. Ale vlastně nejde jen o to. Jde o zpracování. O ten cit. O dojmy, hru na city. Ukázku lidskosti. O neobyčejně obyčejný příběh jedné holky. Holky z rodiny neslyšících. Je to tak krásně citlivě zpracovaný příběh o jedné rodině a holce, která to nemá lehké. Ale není to příběh plný zahořklosti a nespravedlnosti. Ne. Je to ten typ filmu, který chytne základní lidské emoce za koule a nepustí. Možná stárnu, ale tohle chci od moderního filmu. Malého. Nehrajícího si na něco, co není. Bez efektů. Bez hereckých hvězd první kategorie. Prosím, obzvláště v téhle době, chci více takových filmů. Filmů, které vzbudí emoce. Radost, úsměv při sledování, smutek, pochopení a všech základních lidských emocí. Ne těch nucených, ale přirozených. ()

campix

Naprosto chápu, proč CODA vyhrála Oscara pro nejlepší film. Sice to není úplně oscarový materiál, ale podobné feel-good filmy občas prostě uspějí. I když v hereckém obsazení nejsou žádné hvězdy a celé to působí dost low cost a indie, tak filmu nelze upřít jistá výjimečnost. Mně osobně CODA naprosto sedla a po dlouhé době mě film nějakým způsobem více zasáhl, i když je to poměrně klišoidní a docela banální. Výborná záležitost. ()

Lachtaan

Jestli hodlá Apple čas od času vystřelit s takhle procítěným dramatem, tak se mu budu snad upisovat častěji než jen skrze ojedinělé příležitosti mít službu na pár týdnů zdarma. Film o neslyšících jsem doposud snad žádný neviděl a z těch pár hudebních co už ano, je tenhle rozhodně na vrcholu. Dominic Toretto by se tady měl učit, co znamená slovo rodina! [viděno na Apple TV+ 5.2.2022] ()

jedna_vrana

Frank: „Vieš, prečo Boh stvoril prdy? Aby si ich mohli vychutnať aj nepočujúci.“ Príbeh je to milý, dojímavý a občas vás prekvapí aj humorom (ktorý obstaráva predovšetkým Frank Rossi (Troy Kotsur)). Uvedomujete si problémy chudobnej nepočujúcej rybárskej rodiny. Súcitíte s Rubby, ktorú, logicky, jej spolužiaci vylučujú zo svojich aktivít. Držíte jej palce. Problém, ktorý som si uvedomila po dopozeraní filmu, je, že ma ničím neprekvapil. Všetko sa udeje presne tak, ako predpokladáte, chýba moment prekvapenia. ()

filmmovier

Po dlouhé době prvotřídní doják jako prase a opravdu nádherný, krásný, hluboký film, kterých je tak málo a čím dál méně. Jako drama to funguje na jedničku, ale překvapivě je to taky naprosto výtečná komedie. Naprosto zde excelují moje drahá Emilia Jones (ve všech polohách včetně naprosto úžasného zpěvu je naprosto úchvatná) a herci, kteří hráli její rodiče. Oba mají naprosto výtečný komediální timing, zejména táta je naprosto boží. Nádherný film, který má úplně všechno - vtip, romantiku, úžasné herce, špetku dramatu a který je od začátku do konce neskutečná pohodovka, která chytne za srdce a nedá na sebe zapomenout. Nádhera. 90%. Škoda jen, že oficiálně je to pouze na Apple TV+, tyhle filmy si zaslouží to nejlepší, tedy řádnou kino distribuci! ()

• CODA znamená „Child of deaf adults“ neboli dítě hluchých rodičů. Název odkazuje právě na Ruby (Emilia Jones). (UhLee)
  • Filmovalo sa na viacerých miestach v americkom štáte Massachusetts, v rozmedzí od 22. augusta do 17. októbra 2019. (MikaelSVK)