Poslední akce a Ti Lung končí s organizovaným zločinem. Jeho bratr, policista Leslie Cheung, může být spokojen, jenomže podsvětí se brzy začne mstít... (oficiální text distributora)

Recenze (148)

Cedr

A Better Tomorrow je ódou na přátelství a bratrství. Bohužel místo uvěřitelně chlapácky bratrských a bratrsky chlapákých vztahů mezi hlavními charaktery nabízí jen nepochopitelně přepálený homolust. Možná je to přehnanými očekáváními a možná je to tím, že jsem nedlouho před Lepším zítřkem viděl Lamův dokonalý City on Fire. Každopádně Better Tomorrow je nepříjemné zklamání. Když konečně dojde na akci, tak se dojem samozřejmě okamžitě obrací. Nicméně ani dokonalé akční scény film nezachrání, neboť je jich jednak zoufalý nedostatek a co je mnohem horší, děj mezi nimi je značně utahaný. Scénář začne být záživný až v samém závěru a než dostane prostor pro pořádné rozvinutí, tak film skončí. Příšerný soundtrack také filmu moc nepomůže. Smutné je, že ono bratrství/přátelství právě Lamův City on Fire zvládl na dějově mnohem kratším prostoru o tolik, TOLIK, lépe až to není hezké. A vzhledem k počtu hodnocení, ať už tady nebo imdb, tak mnohem mnohem mnohem mnohem mnohem mnohem kvalitnější City on Fire viděl paradoxně jen zlomek diváků (ani zdaleka ne) Lepšího zítřku. ()

manonfire odpad!

Před dávnými lety mě zaujala střílečka mezi květináči, a scéna, kdy Yun-Fat s nenávistí a slzami v očích popisuje kamarádům trpkou příhodu z minulosti. Křičel: "Musel jsem vypít jejich čůránky!!!! Rozumíš??!? Jinak by mě zabili!!!!". To se teda překladatel vyšvihl. Prej čůránky... to zní jako zpívánky. Přesto to Fat podal opravdu cool a natolik důvěryhodně, že by člověk v počítači z fleku vymazal třetinu porna. Nicméně dnes nemůžu filmu tolerovat totálně amatérskou režii, kterou Woo poprávu potvrdil i za mořem ultradebilním Živým terčem. Akční scény, vyjma výše zmíněné květináčové, jsou totálně k smíchu. Zločinci nabíhají ve skupinách a padájí pod salvou patron zásadně směřující do země, metr od nich. Očividně netrefení padají mrtví a očividně mrtví vstávají odhodlaně k dalšímu útoku a přestávají prudit pouze ve chvílích, kdy si naši hrdinové potřebují popovídat o rodinných hodnotách. K tomu ty patosácké ksichty, bratrství, náhlá procitnutí o tom, že zločin je zlý. Prostě asiaté, ať dělají cokoliv, připadají mi legrační. Dojímají se parodiemi a vůbec o tom neví. Woo je břídil a zdejší hodnotitelská elita pochopitelně rovněž. 10% ()

salalala

I když to na začátku vypadá na lehkou komedii, posléze se film rozjede a vydíme klasický wooovský příběh tragických rozměrů. Žádné laciné dialogy, neskutečné přestřelky, krvavá akce, to všechno v Lepším zítřku je. Chow Yun Fat tu hraje sice menší, ale podstatnou roli a vůbec všichni herci jsou tu báječní. Klasický Woo, klasický hongkong. Lepší zítřek rozhodně nedosahuje kvalit Killera, Hard Boiled a Kulky v hlavě, nicméně je základem všech akčních filmů, proto stojí za to ho vidět. Budete se určitě bavit, já dávám čtyři hvězdy a 80%. ()

B!shop

Je fakt, ze timhle filmem se John Woo teprve rozjizdel a teprv si osahaval ruzny vychytavky, takze choreografie souboju je precejen trochu chudsi, nez v jeho dalsich filmech, ale i tak zvladnul vykouzlit skvelej akcni film. Pribeh sice neni nejak zvlast originalni, ale zase neni nejak jednoduchej, v akcnim zanru urcite nadprumer. A i kdyz tu neni az zas tolik prestrelek, tak film nenudi, protoze Woo zvlad i dramaticky pasaze a tam, kde je slabsi scenar, ho podrzeli skvely herci, v cele s uzasnym Chow Yun-Fatem, ten kdyz de do akce, tak to nema chybu. Taky se mi libilo, jak Woo zacal film spis v komedialnejsim duchu, kdy se hlavni hrdinove postuchujou atd. a skoncil to krvavym masakrem v pristavu. ()

Jizni Tlapa

Nevěřicně jsem během sledování Lepšího zítřku otevřel zdejší komentáře,abych si dokázal ,zda jsme viděli stejný snímek..... Je opravdu jméno Woo natolik významné, že bez ohledu na jeho konkrétní dílo hodnotit tak nadneseně???naprosto neadekvátně hodnocené béčko, které postrádá to, co béčko má mít,a sice kvalitní akci!! Unulý scénář a místy až okatě neherecky vyspělých herců dělá z tohohle snímku 40% "střílečku.... ps: musel jsem si film znovu přetočit na zde opěvovanou scénu s květináči a opravdu na ni neshledávám naprosto nic výjimečného než fakt, že do květináče naládované devítky opravdu nepatří..... bída a veliké zklamání... ()

Zajímavosti (20)

• Po uvedení do kin se tento film stal nejvýdělečnějším filmem v historii hongkongského filmu a několik let si tuto pozici udržel. (tequilla)
  • Scéna, kde je Mark Gor (Chow Yun-Fat) brutálně zmlácen Shingovými (Waise Lee) muži, byla zpočátku laděna příliš násilně. Režisér John Woo se snažil zajistit, aby scéna zůstala ve filmu nedotčená. Woo o tom diskutoval s lidmi z cenzurní rady, protože cítil, že je důležité ukázat, jak daleko jsou gangsteři ochotni zajít. (tequilla)
  • Snímka je vedená ako číslo 2 na zozname Najlepších 100 čínskych filmov. (beso74)