Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Žák základní školy během vyučování napadne spolužačku nůžkami. Rodiče se bouří a požadují, aby se ředitelka agresora zbavila. K tomu je ale zapotřebí souhlas jeho matky, která to odmítá. Rodiče se obrátí na ombudsmana Aleše Pelána (L. Vaculík)… (Česká televize)

Recenze (45)

bourec 

všechny recenze uživatele

Seriál Ochránce je opravdu natočen na solidní úrovni. Jenže moji maličkost neba. Natočeno střízlivě , přízemně, bez potřebnýho zásahu scénáristy, režisérky a produkce, což by samotný případy odtáhlo od skutečnosti, ale dalo by tomu koule. Ale je vidět, že to má úspěch. No budiž, ale já to, že někdo natočí něco o hodně závažnejch tématech, podle skutečnej příběhů,ještě nepovažuju za dobrý.. Tři příběhy stačej. První za 60%, druhej za padesát, ovšem třetí už byl bebilní jak hovno. A za 30%. Celkově za 40% už pro celej seriál. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ďalšia ťažká téma, čo s takými deťmi, ktoré nie sú tupé, ale majú poruchu správania? Neviem, ale keby mojej dcére nejaký zasran rozrezal brucho nožničkami, tak by som asi nereagoval takto zmierlivo, ako to bolo tu. To je normálne na lynč a je mi jedno, či on má nejakú poruchu. Dnes sa však bežne poruchám dáva priestor a tvrdí sa, že ich máme tolerovať a my zdraví ľudia sa máme nechať nimi zatlačovať, len aby sme sa nedotkli ich práv. Opäť ukážka chorej doby. Hoci zámer režiséra bol trochu iný. ()

Reklama

Muff 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Opět zásadní díl, problematika "jiných" žáků, inkluze. Celé je to vlastně o tom, že nic není jednoduché a černobílé a už vůbec to nemá jednoduché řešení. Na jednu stranu rodiče poškozené dívky, na druhé matka kluka s poruchou chování, na třetí učitelé s dalšíma 25 děckama ve třídě, na čtvrté ministerstvo, co musí lavírovat - chce inkludovat hlava nehlava a rušit speciální školy, protože se v minulosti dost zneužívaly, a některé děti si inkluzi nepochybně zaslouží, na druhé straně by jistě byla tendence do nově zřízených speciálek strkat kdekoho, a navíc na nic nejsou peníze, na páté straně veřejnost, na šesté odborníci, na sedmé média... Myslím, že seriálu se hodně daří zkomprimovat všechny tyhle aspekty do velmi krátké doby, ale tak srozumitelně a nečernobíle, že má divák dost prostoru k zamyšlení i po skončení pořadu. Nový ombudsman v tom taky tak nějak tápe a divák má možnost tápat, hledat řešení a vytvářet si postoje s ním. V tomto smyslu je hodně edukativní. Co se  týče Kláry Issové, nemám ji rád, ale tady mi sedla, protože nejspíš ani nehrála. ()

flanker.27

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Myslím, že už vím, kde se asi rozcházím s autory seriálu v pohledu na věc. Pozice seriálu dle mého do značné míry stojí na předpokladu, že člověk je tabula rasa a teprve okolí jej formuje. Proto to zaměření na "systémová řešení", ministerstvo, zásahy škol, tedy vnější prostředí. Zkrátka "Should we blame the government? Or blame society? Or should we blame the images on TV". :) Potíž je, že člověk tabula rasa není a to, jestli vyrůstá s matkou samoživitelkou není až tak významný faktor jako jakými geny je vybaven. Jak už tu zaznělo, jsou lidé ze špatného sociálního zázemí, kterým to nebrání něčeho dosáhnout. Mám známé, co vyrůstali většinu života jen s matkou, která nebyla kdovíjak bohatá, přesto vystudovali a jak se říká "něco z nich je".  Pochopitelně pak jsou zase ti, kterým dobré finanční podmínky a zázemí naopak nezajistí nic, protože na nic osobnostně nemají. Stran tohoto dílu, inkluze má smysl pro děti, které jsou k tomu vybavené intelektově a svými sociálními schopnostmi. Pak je jedno, jestli jsou třeba na vozíčku, když dokážou ovládat učivo a fungovat v kolektivu. Když tohle nezvládnou, můžou být sebezdravější a chytřejší a "originálnější", ale do normální školy nepatří. P. S. Jak píše kolega honajz, Martha Issová hraje pořád to samé (hlavně proto, že hrát něco jiného než sebe samou prostě neumí). ()

Eleanor05 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Už jsem pochopila, jak asi bude vypadat každý díl tohoto seriálu. Vždycky se načne nějaký problém, většinou způsobený agresivitou nějakého žáka a nakonec to vyzní tak, že násilník nebo vrah je vlastně oběť. Systému, rodinného zázemí, špatných učitelů... Problém je, že s tímto verdiktem bytostně nesouhlasím. Násilníci a vrahové nejsou lidé, kteří by měli být obdivováni a litováni, ať už vyrůstali jakkoli a dělo se kolem nich cokoli. Existuje totiž spousta lidí, kteří si prošli otřesnými podmínkami a přesto nikoho nešikanovali a nezavraždili. A obhajoba typu "on je originál", která zazněla v dnešním díle, mne opravdu zvedla ze sedačky. Všichni lidé jsou "originál" a někteří k tomu dovedou být hodní, slušní a přizpůsobiví podmínkám a prostředí, a to je znak sociální inteligence. Ať mi nikdo nenalhává, že dítě chovající se jako naprostý spratek, který mlátí dospělé, vyslovuje nejhorší vulgarity a řeže spolužáky nůžkami, má vysokou inteligenci. Tomu zkrátka nevěřím a neodpovídá to mé životní zkušenosti. Každý kriminalista vám řekne, že vrahové a násilníci mají většinou nejnižší možná vzdělání a jsou to omezení primitivové, (pro zajímavost nejčastěji zaměstnáni jako zedníci). S vyzněním této epizody tedy nesouhlasím, domnívám se, že je dokonce zavádějící a lživé. Technicky v pořádku, ale už to není ničím příliš zajímavé, na rozdíl od předchozích dvou dílů. 2*. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (2)

  • Epizodní roli učitele ve speciální škole si střihnul Michal Reitler, spoluscenárista a kreativní producent seriálu. (klukluka)
  • Epizoda se ve své premiéře stala nejsledovanějším pořadem nedělního večera po 20:00. Sledovalo ji 1,36 mil. diváků (15+). Šlo zároveň o nejlepší výsledek celého nedělního dne. (rublik05)

Reklama

Reklama