Ředitel střední zahradnické školy je odvolán kvůli facce, kterou vrazil drzému žákovi. Ředitelovi příznivci v tom ale vidí pomstu jeho konkurentky a požádají o pomoc ombudsmana Aleše Pelána (L. Vaculík). Copak úspěšnému řediteli jeden pohlavek zničí kariéru? (Česká televize)

Recenze (42)

chrispe

Trochu jiný díl, u kterého mě trochu zklamalo, že je spíš černobílý narozdíl od těch předchozích. Taky to byla víc "detektivka", tím se to taky lišilo. Osobně jsem myslela, že to bude o facce z frustrace a bude se řešit především ona, ale nebylo to tak. Jan Čenský si určitě zaslouží palec nahoru. Tohle mu sedí víc než nekonečné Ordinace. A tím myslím smysluplné role, kde je co hrát. Ano, i čtvrtý díl, přestože mám výhrady, líbil. ()

Chudobka

Tento díl mě opět zaujal. Janu Čenskému záporná role sedla, Pavel Řezníček mě baví, velmi se mi líbí také Iveta Dušková. Osobní život hlavního hrdiny má určitě v seriálu opodstatnění, nežije přece ve vzduchoprázdnu. Uvítala bych, kdyby dostal ještě nějaký prostor Vladimír Javorský. Je to výborný herec. ()

fafejt001

No  maličko  slabší  téma  , leč  princ  se  vybarvil . Myslím  Jan  Čenský .  To  jsem  od  něj  nečekal .  To  je  samá  noblesa ,  Missky  a  tak  dáále  a  najednou  -  vy  jste  PÍÍÍ.. No  jak  říkám ,  nááářez . Ale  byl  věrohodný  to  je  jasan .  A  pánský  kočí  si  drží  stále  svou  linii  , tedy  vyšší  level .  Tedy  Řezníček .  Ten  tam  perlíí . Perfekto .  Jen  houštˇ   ,  klucííí . ()

klukluka

Ač subjektivně, tak s pocitem, že naprosto objektivně- tohle je fakt od A do Z výborný. Jasně, občas je to lehce teatrální (hádka v tenisové hale například), ale ani tyhle momenty na mě nepůsobí rušivě. Jana Čenského jsem naposledy chválil za Princové jsou na draka a podruhé to udělám dnes- ta role mu sedla jako ulitá. Volba Lukáše Vaculíka a Pavla Řezníčka málem prorocká. Výborný i všechny další atributy. Tohle je vydařenej projekt. 👍 P.S.: Ta moje pozitivní, zatím de facto bez výjimky nadšená hodnocení se vztahují pouze a jen k audiovizuálnímu zážitku. Nezamýšlím se nad tím, že mají příběhy reálné předobrazy a dochází v nich k pozměňování, nebo překrucování reality. Domnívám se, že všechny příběhy, které jsme zatím v rámci seriálu Ochránce sledovali, se dají zobecnit- vztáhnout na více škol, školských zařízení, rodin, dětí… Je ale pravda, že ty závěrečné titulky vypovídají o opaku. Připomínají, že jsou jednotlivé díly div ne rekonstrukcí skutečných, konkrétních kauz. A tady by mohl nastat problém. Vnímat tento seriál touto optikou, asi by se mi opravdu nemohl tak líbit, to připouštím. ()

otík

Po dvou dílech se silnou tématikou (zabití, napadení) přichází poměrně nezajímavý díl s nečekaně sprostým Čenským a případem vhodným tak pro hospodářskou kriminálku než pro školního ombucmana. Naopak víc se dostáváme do děje kolem ombucmanovy manželky, což mě teda zrovna moc nezajímá. Ani mě moc nebere rychlokurz autoškoly. Ano, sem tam to bylo díky Řezníčkovi vtipné, ale jinak spíše šeď a nemohoucnost scénáristy poprat se s neatraktivním případem. ()

• Tato epizoda se natáčela ve městech Louny, Kladno a Slaný. Také se točilo na kopcích Českého středohoří – Oblík a Raná. (Trajektt)
  • Objekt zahradnické školy je ve skutečnosti Socioterapeutická farma v Psychiatrické léčebně Bohnice. (Brain)