Zajímavosti (10)
Francouzova milenka (1981)
- Jeremy Irons byl obsazen do tohoto filmu poté, co ho scenárista a režisér Karel Reisz spatřil v britské televizní hře. (jezurka42)
Francouzova milenka (1981)
- Autor předlohy John Fowles nebyl spokojený se zfilmovanými verzemi svých dvou předchozích románů Sběratel (1965) a The Magus (1968). Při filmové adaptaci Francouzovy milenky měl tedy podmínku, že si on sám vybere režiséra pro tento snímek. Jeho volba padla právě na Karla Reisze. (jezurka42)
Psí vojáci (1978)
- Producentom sa spočiatku nepáčilo angažovanie do role Raya Hicksa rodáka z Obamy Nicka Nolta. Namiesto neho chceli v tejto úlohe vidieť vtedy populárnejšieho Krisa Kristoffersona. Režisér Karel Reisz, na ktorého zapôsobil svojim výkonom v mini sérii Rich Man, Poor Man (1976), si nakoniec musel svojho favorita vybojovať. (beso74)
Lásky Isadory Duncanové (1968)
- Pri natáčaní „ruskej tanečnej sekvencie“ v divadle plnom nič netušiacich komparzistov Vanessa Redgrave zahrala skutočný incident v živote Isadory Duncan, keď si strhla vrch šiat a tancovala s odhalenými prsiami. Komparzistom ale nebolo povedané, že sa to chystá urobiť, a tak poskytla želané divácky zdesené reakcie, ktoré chcel režisér Karel Reisz dosiahnuť. (Arsenal83)
Lásky Isadory Duncanové (1968)
- Z původních téměř tří hodin se na nátlak distributora brzy stalo 140 minut pro Británii a 130 minut pro USA, kde se navíc změnil titul na The Loves of Isadora. V osmdesátých letech Karel Reisz představil svůj 153minutový režisérský sestřih. (Letní filmová škola)
Lásky Isadory Duncanové (1968)
- Scénář vycházel ze dvou knih – autobiografie Duncanové „Můj život“ a biografie „Isadora, intimní portrét“, kterou krátce po její tragické smrti v roce 1927 napsal její přítel, anglický spisovatel Sewell Stokes. O víc než dva roky Reiszův film předběhl životopis Duncanové od Kena Russella z dílny televize BBC, na němž se Stokes podílel jako scenárista. (Letní filmová škola)
Morgan, případ zralý k léčení (1966)
- První film Karla Reisze (V sobotu večer, v neděli ráno, 1960) měl v Británii velmi pozitivní ohlas. Druhý film (Noc musí padnout, 1964) naopak naprosto propadl a hrozilo, že zničí režisérovu kariéru. Proto se napjatě čekalo, jaký bude jeho třetí snímek. Když Reisz nápad na Morgana prezentoval svým kolegům, zrazovali ho od toho s tím, že se takový absurdní námět určitě většinovému publiku líbit nebude. Reisz filmaře neposlechl, Morgana natočil – a vznikl velký hit. (Cimr)
Morgan, případ zralý k léčení (1966)
- Příběh silně ovlivněný psychologickými teoriemi představitele antipsychiatrie R. D. Lainga ze své vlastní televizní hry adaptoval David Mercer, jenž se společenským a psychologickým odcizením v té době zabýval i v dalších scénářích. Od (dnes ztraceného) televizního Morgana se ten filmový liší koncem či povoláním hlavních hrdinů. Reiszova verze je podle kritiků také jednodušší a stylovější, což potvrzuje i oscarová nominace za kostýmy. (Letní filmová škola)
Noc musí padnout (1964)
- Snímek V sobotu večer, v neděli ráno udělal z Karla Reisze trendy režiséra a z Alberta Finneyho hvězdu. Hned jejich druhý společný film Noc musí padnout oběma kariéru zase skoro zničil. Reisz nepokračoval ve stylu nastaveném svým debutem a adaptaci dalšího románu o rozhněvaném mladém muži z průmyslového městečka Ten sportovní život (1963) pouze produkoval. K režii si vybral až divadelní thriller Emlyna Williamse. Ten se v roce 1935 stal senzací jako žánrovka, jež nezvykle rozvinula duševní stav svého hlavního hrdiny – psychopatického vraha. Také jeho první, americká filmová verze z roku 1937 v režii Richarda Thorpea se dočkala dobrého přijetí. Do remaku se prý Reisz s Finneym pustili narychlo poté, co kvůli financím sešlo z jejich připravovaného projektu o australském psanci Nedu Kellym. Oba film také produkovali. Výsledek sice přijalo do soutěže Berlinale, kritici však film odmítli jako horší verzi Thorpeova přehlednějšího snímku. A publikum zase netoužilo vidět Finneyho jako vraha, když se do něj zrovna zamilovalo jako do Toma Jonese (1963). Noc musí padnout tak zůstává zapomenutým titulem ve filmografii obou, přitom nabízí atmosférickou variaci na žánr „home invasion“ s efektním využitím černobílé kamery. (Letní filmová škola)
Ten sportovní život (1963)
- V nočnom klube spieva mladá žena hit od Helen Shapiro: Walking back to Happiness. Ide o 21-ročnú Kim Leslie z Pudsey. Producent Karel Reisz chcel do role obsadiť dievča z Yorkshiru. Dal preto inzerát do miestnych novín. Behom niekoľkých hodín sa prihlásilo vyše 200 uchádzačiek, z ktorých boli vybraté štyri. Všetky sa predstavili na rugbyovom štadióne tímu Wakefield Trinity. Víťazkou sa stala Kim Leslie, ktorá mala medzi divákmi najsilnejší aplauz. (megajalec)
Související novinky
47. Letní filmová škola Uherské Hradiště
Od pátku 6. 8. až do čtvrtečního odpoledne 12. 8. 2021 nabídne Filmovka cestu historickým, současným a česko/slovenským filmem. Do srdce Slovácka opět zamíří hvězdy stříbrného plátna, s nimi dojde na… (více)
Tokijský mezinárodní filmový festival
Tento festival patří mezi 15 nejvýznamnějších filmových festivalu podle asociace FIAPF. Založený byl v roce 1985 a první čtyři ročníky se konaly co druhý rok. Od pátého ročníku až do současnosti se… (více)
Filmová přehlídka „Ostrava v Praze“
...se uskuteční 24. – 31. května 2010 v pražském kině Světozor. Přehlídka si klade za úkol představit filmy, které nějakým způsobem souvisí s Ostravou či ostravskem a zároveň tak upozornit na 2.… (více)
Herec
Dokumentární | |
---|---|
2012 |
Karel Reisz, ten filmový život - a.z. |
2002 |
Síla lidskosti - Nicholas Winton |
1999 |
Cinéma Vérité : Le moment décisif |
Režisér
Filmy | |
---|---|
1990 |
Každý vyhrává |
1985 |
Sladké sny |
1981 |
Francouzova milenka |
1978 |
Psí vojáci |
1974 |
Gambler |
1968 |
Lásky Isadory Duncanové |
1966 |
Morgan, případ zralý k léčení |
1964 |
Noc musí padnout |
1960 |
V sobotu večer, v neděli ráno |
Seriály | |
---|---|
1992 |
Performance |
Dokumentární | |
---|---|
1959 |
March to Aldermaston |
My jsme hoši z Lambethu |
|
1955 |
Maminka to nedovolí |
Krátkometrážní | |
---|---|
2000 |
Act Without Words I (TV film) |
Producent
Účinkující
Pořady | |
---|---|
1997 |
Le Cercle du cinéma |
Související novinky
47. Letní filmová škola Uherské Hradiště
Od pátku 6. 8. až do čtvrtečního odpoledne 12. 8. 2021 nabídne Filmovka cestu historickým, současným a česko/slovenským filmem. Do srdce Slovácka opět zamíří hvězdy stříbrného plátna, s nimi dojde na… (více)
Tokijský mezinárodní filmový festival
Tento festival patří mezi 15 nejvýznamnějších filmových festivalu podle asociace FIAPF. Založený byl v roce 1985 a první čtyři ročníky se konaly co druhý rok. Od pátého ročníku až do současnosti se… (více)
Filmová přehlídka „Ostrava v Praze“
...se uskuteční 24. – 31. května 2010 v pražském kině Světozor. Přehlídka si klade za úkol představit filmy, které nějakým způsobem souvisí s Ostravou či ostravskem a zároveň tak upozornit na 2.… (více)