Reklama

Reklama

Vít Komrzý

Vít Komrzý

nar. 08.03.1965 (59 let)

Biografie (1)

Vít Komrzý je český producent. V roce 1994 založil pražskou společnost Universal Production Partners (UPP), počítačové studio specializované na vizuální a postprodukční efekty, které je suverénně největším a nejúspěšnějším ve střední Evropě. Pravidelně spolupracuje s předními evropskými a světovými režiséry, některé filmové projekty koprodukuje. Podílel se mj. na filmech Tmavomodrý svět, Obsluhoval jsem anglického krále, Vetřelec vs. Predátor, Tristan a Isolda,… (více)

Zajímavosti (6)

Parfém: Příběh vraha (2006)

  • Mnoho trikových scén sice experti pražského trikového studia UPP vytvořili v počítačích, jedna z nejpůsobivějších - zřícení Baldiniho (Dustin Hoffman) domu - ovšem byla iluze překvapivě praktická. Ředitel společnosti Vít Komrzý to popsal: "Kromě velikého modelu mostu, který měřil přes třináct metrů, jsme separátně postavili ještě dva menší modely domu. Tedy, menší - přes šest metrů vysoké. K tomu jsme přistavěli kousky fasád dvou sousedních domů, protože jsme na ně potřebovali mít návaznost. Natočená scéna se nakonec vyseparovala a zasadila do cílového modelu. Celá konstrukce uvnitř domu byla speciálně vymyšlená. Na ještěrce bylo zvednuto přibližně tunové závaží, které bylo přes kladky nastavené tak, že když jsme závaží spustili, mechanismus dům strhl a ten se rozpadl. Dům byl udělaný s opravdu velikými detaily, jen na jeho střechu bylo použito asi sedm tisíc individuálních tašek, které jsou ještě zvlášť poprášené prachem, aby se sypaly realisticky. Fasáda byla vyskládaná z tisíců malých cihel, které modeláři nechali odlít a nabarvili je. Uvnitř jsou dřevěné detaily interiéru i stovky kapslí s prachem. Natáčeli jsme z různých úhlů čtyřmi rychloběžnými kamerami, takže ve filmu mohlo být všechno ještě prostříhané. Režiséri i producenti byli nadšení a chválili nás i proto, že koproducentem a americkým distributorem filmu jsou DreamWorks a na jejich projekcích byl přítomný i Steven Spielberg. Tom Tykwer nám říkal, že tam tyhle záběry byly chváleny." (NIRO)

Parfém: Příběh vraha (2006)

  • Ředitel českého trikového studia UPP Vít Komrzý v čase premiéry filmu osvětloval vznik scény, níž stojí Jean-Baptiste Grenouille (Ben Whishaw) před zaplněným náměstím: "Udělali jsme přes deset minut takzvané crowd-replication, tedy replikace davu. Měli jsme k dispozici určitý komparz, který se natočil v několika perspektivách, ale stále toho bylo málo, takže jsme ze záběrů, které byly k dispozici, vyskládali lidmi celé náměstí. Jenže jsme je potřebovali i ve správné perspektivě do pozadí. Režisér ovšem řekl: 'Na víc prostě už není čas ani peníze a už se točí jiná scéna. Musíte s tím, pánové, něco udělat.' Takže jsme do oněch třetích plánů, na balkony a podobně, udělali trojrozměrné animované lidičky." (NIRO)

Talentovaný pan Ripley (1999)

  • Z hlediska českého trikařského studia Universal Production Partners byl pozoruhodný vznik scény, v níž loď Queen Mary vplouvá do New Yorku. Slovy ředitele UPP Víta Komrzého ji "sice bylo možné složit z 'nějakých' záběrů, ale Minghella trval na autenticitě Manhattanu z padesátých let a kdesi v archivu dokonce našel dobový záběr přesně téhle scény. Ten nám poslali s tím, že ho máme 'vylepšit'. Ale ono to nešlo, protože kvalita archivního materiálu byla hrozná, takže jsme museli celou scénu vytvořit znovu. Nejdřív jsme si nafotili Queen Mary, která dnes kotví v kalifornských docích, a pak jsme začali shánět 'starý' Manhattan. Nejdřív jsme chtěli použít fotografie z různých 'image banks' z Londýna i z Ameriky, ovšem přestože šlo o mnohdy velmi drahé diapozitivy, byly do té míry nekvalitní, že jsme nakonec, už pod značným časovým tlakem, zjistili, že nám nezbývá než si Manhattan znovu nafotit. Je tam dodnes část starých domů, které jsme potřebovali, k nim fotograf navíc nafotil fasády jiných mrakodrapů a z materiálu, který přivezl, jsme na computerech podle fotografií 'vystavěli' starý Manhattan - něco jsme domalovali, něco přidali, něco upravili. Do popředí jsme pak umístili loď, vodu jsme natočili na Vltavě, dodělali k ní vlnky, a scénu jsme pak oživili ještě tím, že jsme na ulici natočili nějaké ptáky a ve Vršovicích pohybující se lidi, které jsme jako maličké postavičky naklíčovali na loď. Celá scéna vznikala v polních podmínkách, ale ve filmu nakonec je." (NIRO)

Reklama

Producent

Filmy
2020

O vánoční hvězdě (TV film)

2015

Domácí péče

Dokumentární
2019

Viva video, video viva

Reklama

Reklama