• Krimi
  • Akční
  • Horor

Recenze (3 503)

plakát

Barvy zla: Červená (2024)

Výborná polská krimi v duchu 90. rokoch čo dokonca navodzuje i muzika vo filme. A kto na deväťdesiatkach odžil éru najlepších thrillerov , bude mu jasné tiež, ako film skončí. Avšak to mu absolútne nebude brániť ohodnotiť ho i napriek tomu nadpriemerne.  P.S. Jakub Gierszał ma potešil konečne v kladnej úlohe! Väčšinou totiž hrá totálnych, arogantných a bezcharakterných chujov.

plakát

Kaleidoscope (2016)

Slušný mindfuck , ktorý ma po záverečnej scénke v kúpelni s leukoplastom núti ísť na plnú paľbu.

plakát

Ghost Tropic (2019)

Filmy úsporné na dialogy, v ktorých sa v podstate akoby nič nedialo, mám v obľube. Príbeh Ghost Tropic je jednoduchý. Upratovačka menom Khadija zaspí v metre po šichte a prebudí sa až na konečnej stanici. Nemá prachy a domov to má daleko. Vydá sa na cestu peši a stretáva podobné 'nočné sovy', ako je sama. Bez dialogov avšak s veľkou výpovednou hodnotou.

plakát

Za hranicí - Série 2 (2024) (série)

Pripomína mi to trošku Dark,  avšak  nemám v pláne porovnávať tieto dva dosť odlišné seriály. Outer Range si ide svojou cestou, je viacej komornejší a bolo mi hned jasné (alebo skôr som to nejak intuitívne vycítil), že druhá sezona ešte neprinesie žiadané odpovede. Pre mňa osobne ide o vkusnú mysterioznu záležitosť v pravom slova zmysle a už teraz sa teším na trojku.

plakát

Foil (2023) odpad!

Veľmi, ale veľmi nízkorozpočtová záležitosť, na ktorú sa zložili zrejme všetci účinkujúci (teda okrem báb). Dvaja bývalí najlepší kámoši zo strednej sa vydajú na kempovanie do púšte. Jeden, aby našiel svoju tvorivú múzu, druhý, aby našiel miesto, ktoré potenciálne priťahuje mimozemšťanov. No a nejako sa pohádajú kvôli úplnej chujovine. Celá vec je o dialogoch, ktoré sú neuveriteľne stupídne spolu s debilnými hereckými (rozumej trápnymi ) výkonmi. Pri 66. minúte si hovorím, že ked som to dal až sem, dám to už do konca. Ale to sa naozaj nedalo. Po následnej, ťažko psychicky zvládnuteľnej, minúte som to fakt musel vypnúť a vymazať.

plakát

Hra se smrtí (1995)

Strašne uťahaná, sociálna krimi dráma z Brooklynu s nesympatickým hlavným hrdinom, ktorý pil nejakú čokoládová sračku v jednom kuse, a s otravným Harvey Keitelom v hlavnej úlohe, ktorá sa ku koncu zdala, že snád nikdy neskončí! Tu niet postavy, ku ktorej  by som cítil akúkoľvek náklonnosť či náznak sympatie. A tiež nechápem, že John Torturro je tu spomenutý v hlavnej úlohe, ked sa na place ukáže tak desať minút (max.) dokopy!?

plakát

Oni - Strach (2024) (série)

Dvojka Them ma bavila od začiatku do samotného konca, ktorý vyvrcholil takým finále, aké som naozaj nečakal! (Potenciálna 'trojka' v takomto prípade, dalo by sa povedať, že môže byť očakávaná.) Narozdiel od prvej sezony sa  jedná prevážne o temnú krimi, ktorej dominujú démonické vraždy. Temná atmoška ako zo snov s nočnými morami mi v závere priniesla miernu depku, aby som sa priznal. Horrorové vízie s hlasom zajaca z Donnie Darko nemali chybu. Záverečné odhalenie ma núti ísť s hodnotením o jednu hviezdičku nahor.

plakát

Exhuma (2024)

Kto obľubuje mysticizmus, ázijskú ezoteriku a okultné tajné náuky, smelo do toho.  Ide o praktický návod ako použiť (a využiť) päť elementov prírody proti boju s démonmi.

plakát

Oni - Covenant (2021) (série)

Pre mňa osobne sú Them výbornou filmárčinou s parádnym retro výzorom a skvelými hereckými výkonmi, ktoré rozpaľovali vo mne žiar emocií. Ale vadil mi neger s pomalovanou držkou a hoci tam bol opodstatnený, scény s ním ma nudili a otravovali rovnako, ako i tie s holandským kňazom. Inak by som šiel na plnú paľbu. Silné štyri hviezdičky. 85%

plakát

Arcadian (2024)

Dve veci: Joseph vypadal ako kokotek z Pelíškov a Charlotte na konci filmu s tou egoistickou poznámkou o tom, ako ona zabila aspoň sto "tých" vecí, ma dostala! To som absolútne nepochopil... Samotný film nenadchne bohvieako, ale veľmi príjmne som u neho strávil čas a celkom inovatívne príšery neboli naozaj vôbec zlé. 60%