Oblíbení režiséři (10)
Gladiátor (5*), Království Nebeské (5*), Robin Hood (5*), Americký gangster (4*), Labyrint lží (4*), Černý Jestřáb Sestřelen (5*), Dobrý ročník (5*), 1492 (5*), Blade Runner (5*), Prometheus (5*) a Vetřelec (5*). Pokračování Mlčení jehňátek s názvem Hannibal (4*), fantasy Legenda (4*) a detektivka Černý déšť (4*) je pro mě zatím to nejslabší, co jsem z jeho tvorby viděl a Konzultant (4*) zatím to nejrozporuplnější. EXODUS (3*) je pro mě zklamáním.
Na režisérském poli je to Bůh fantasy žánru.. První film, který jsem od něj viděl byl Pán Prstenů (celá trilogie za 5*). Postupně jsem se podíval na celou trilogii (1 ; 2 ; 3) a musím říct, že by byl hřích ho nemít v TOP režisérech. Potom jsem v jeho filmech pokračoval, takže následovalo nové zpracování King Konga (5*), které se nadmíru povedlo. Jackson umí taky dobře pracovat s napětím (mimo jiné) takže Přízraky (5*) a Braindead (5*) jsou pro mě nejlepší hororové komedie. No málem jsem zapomněl na jeden výkvět z jeho tvorby s názvem Pevné pouto (5*). Co Hobit ? Neočekávaná cesta (5*) se povedla a Šmakova dračí poušť (5*) byla taky dost solidní a Bitva pěti armád (4*) byla z celé trilogie asi nejslabší.. Jsem rád, že se Jackson zase vrátil do Středozemě, ale Hobit mě už neoslovil, tak jako Pán Prstenů. U celé trilogie mi totiž dost vadilo hodně velké množství CGI. Zlatý LOTR.
Melancholie, surovost, ponurost, symbolika, upřímnost, poetické vyprávění, hloubka myšlenek, rozvážnost, hypnóza, umělecké díla... Mistr se vším všudy. Údolí včel (5*), Dým bramborové natě (4*), Ďáblova past (4*), Skleněná oblaka (4*)
Nejlepší a nejpropracovanější masky jaké jsem kdy viděl. Fakt je, že jeho filmy u mě patří mezi jedny z nejoblíbenějších. Hlavně Hellboy I (5*) a Hellboy II (5*). Svou temnou fantazii nechává vyjít na povrch ve filmech, jako je Princ bez Království (5*) nebo Faunův Labyrint (5*). Pacific Rim (4*) je jeho dětským snem mi přijde a pocta asijským Kaiju filmům. Co se týče filmu Blade II (4*), tak to je pohodový film a myslím, že je to asi tak to nejslabší, co natočil. Filmy co produkuje taky nejsou vůbec špatné viz. El Orfanato (4*), Nebojte se Tmy (4*) a Mama (5*). The Strain (4*) je solidní atmosférická řezničina, kde se servítky neberou. První série byla vcelku obstojná, tak jsem zvědavý s čím narukují autoři v druhé sérii. Purpurový vrch (4*) je působivá vizuální žánrovka, která si své fanoušky najde, stejně tak, jako své odpůrce.
Ostře sledované vlaky (5*), Skřivánci na niti (4*), Rozmarné léto (4), Kdo hledá zlaté dno (3*), Na samotě u lesa (5*), Slavnosti sněženek (4*), Vesničko má středisková (5*), Konec starých časů (5*), Obsluhoval jsem anglického krále (4*). Menzelovi filmy mají zdravý a optimistický náhled (1967,1976, 1985, 1989), ukazují dobře lidské vlastnosti a dobu, ve které se odehrávají (1969,2006) a jsou živoucími obrazy časů minulého století (1966). Čistá melancholie doprovázená pamětihodnými dialogy a výbornými herci. Čím jsem starší, tím víc mám rád jeho tvorbu. Nenašel jsem zatím žádný film, který by mi vyloženě nesedl nebo mě nudil.
Denis Villeneuve
Nejlepší filmy:
Duna: Část druhá (2024)
Zmizení (2013)
Duna (2021)
Za výbornou a nepřekonanou Ďáblovu lest (5*), působivou Ztracenou bránu (4*) a solidní Labyrint (4*) v podobě krvavé středověké mozaiky. Osmy (4*), Operace Silver A (4*), Klekání zvoníme (4*), Překažené dostaveníčko (3*), Anděl Páně (4*), Anděl Páně 2 (4*)
Tetra Vaal (4*), Živý v Joburgu (4*) a Adicolor Yellow (3*). Z těchto krátkometrážáků sem pochopil, že Blomkamp nebude ledajaký režisér sci-fi. District 9 (5*) mě utvrdil v tom, že Blomkamp je génius a hodně zajímavý člověk. Líbí se mi jeho pohledy na budoucnost (beru je skoro jako vize, protože není tak nablýskaná, jak v jiných sci-fi filmech a myslím, že socializačně jeho filmy nejsou daleko od pravdy). Jeho filmy mají nápad a svým zaměřením jsou vcelku originální. Na Elysium (4*) jsem byl po Districtu hodně zvědavý a z toho co jsem dostal jsem byl relativně spokojený. Chappie (4*) je Blomkampovou nápravou, co se kamery v akčních sekvencí týče a jeho klasická myšlenka o lidskosti je zachována i v tomto projektu. Co si podělal je casting, kdy ti dva z Die Antwoord kazili celkový dojem z filmu. Stejně jako proložení epického soundtracku jejich psycho songy. Když pominu Chappieho, tak si stojím za názorem, že Blomkamp je sociální sci-fi vizionář, která má na poli nezávislé režie velký potenciál.
Nicolas Winding Refn. Tohle jméno jsem neznal do té doby, než jsem shlédnul proslulé Drive (5*), které je pro mě jedním z nejzajímavějších filmů, jaké jsem kdy viděl. Gosling podal nečekaně obdivuhodný výkon a nechápal jsem ten jeho kamenný výraz a celkově místy nemilosrdné chování. Stejně jako Barbar (4*), který se odehrává někdy v 11. století. Ultra- brutální film, který divákovi otevře náruč do drsné severské přírody a zároveň lidské nenávisti, násilí a pochopení vůči těm, kteří prošli lidskou nespravedlnosti a křivdou. Gucci Première (3*) je přece jenom reklama (stejně jako krátkometrážáky, tak i reklamy (tohle je mimochodem první, kterou hodnotím) mám do max. hodnocení 3 hvězdy no a Refn splnil vše. Fear X (3*) mělo podle mě velký potenciál (z toho co jsem četl o ději mě to vcelku nadchlo), ale po shlédnutí mě to málem odradilo od jeho dalších snímků. Vůbec jsem nepobral děj. Co se týče mnou očekávaného Only God Forgives (4*), tak tam mě Refn dostal na lopatky. Jen tam na mě bylo už moc brutality (výslech) a některé nelogičnosti se tam taky objevily. Pak jsem se rozhodl podívat se na jeho první režijní debut Dealer (4*). Tenhle film mě pohltil svou bezmocí a realistickým zpracováním. Tak blbou náladu jsem snad ještě z žádného filmu neměl (pár by se jich možná našlo). Každopádně mě to staví před otázku, jestli sesbírám odvahu na zbytek trilogie. Už delší dobu jsem si na něj dělal zálusk a teď jsem se na Bronsona (4*) konečně podíval. Působivé nahlédnutí jak z psychologického, tak i životopisného hlediska do charakteru tohodle nejznámějšího britského vězně.Refn Je zvláštní režisér, který má podmanivé filmy svou atmosférou, zpracováním, hudbou a výběrem herců (Gosling boduje stejně jako Hardy). Myslím, že se můžu řadit mezi ty diváky, kteří jeho filmy mají rádi. I když nejsou tak přímočaré a jednoduché k pochopení. Strašně se mi líbí procítěnost jeho filmů, že z každého pohledu nebo záběru v podstatě vyčtu to co by asi normálně říkali v dialozích. Taky si myslím, že každý si na Refna musí udělat obrázek sám. Nejde soudit z doslechu, protože ne každému jeho režie sedne a ne každého dokáže zaujmout. Zbytek (Pusher II 4*, Pusher III 5*)