všechny plakáty
Krátkometrážní / Hudební
Československo, 1982, 3:40 min

Textař Kamil Peteraj a muzikant Miro Žbirka složili píseň Atlantída, kterou nahrála Československá televize v komorním provedení jen s klavírním doprovodem a zpěvem Miroslava Žbirky. (sator)

Recenze (6)

MM_Ramone

Pieseň "Atlantída" je posledná, záverečná, v poradí dvanásta skladba z druhého radového štúdiového albumu speváka, hudobníka a skladateľa Miroslava Žbirku. Album nesie názov "Sezónne lásky". Vyšiel v roku 1982 pod značkou vydavateľstva Opus. Autorom hudby ku songu "Atlantída" je Miroslav Žbirka, text napísal Kamil Peteraj. Je to jedna z najsilnejších a najznámejších skladieb tohto slovenského speváka. Bol ku nej natočený aj oficiálny videoklip. Tridsať ročný Meky Žbirka oblečený v saku, s dioptrickými okuliarmi na tvári a s beatlesovským účesom v ňom hrá na klavír a precítene spieva túto pomalú, baladickú pieseň. Je to jednoduché, komorné, ale dokonale to korešponduje s atmosférou tohto kultového songu. **** ()

buchannon

Já opravdu nevím, co jiného než maximální hodnocení bych měl dát asi nejlepší slovenské písni. Vždy když ji slyším, tak se mě jímá deprese. Žbirka byl naprosto legendární zpěvák, který dokázal zaujmout silnými vážnými songy, vlastně si nepamatuju nic jiného než vážné songy v jeho podání. A přitom to byl člověk s velmi osobitým smyslem pro humor. Čest jeho památce. ()

kaposlav

Pesnička je super. Ide o strop kvality, ale klip v podstate žiadny. Dnes sú to dva roky čo zomrel jeden z našich najlepších spevákov Miroslav Žbirka. ()

• Původní verš jedné části písně byl: „Ženú na brehy kríže vln,“ avšak komise, která schvaluje texty, jej zamítla, proto vznikla varianta: „Ženú na brehy stlpy vln.“ (sator)