Režie:
Martin BourboulonKamera:
Nicolas BolducHudba:
Guillaume RousselHrají:
François Civil, Vincent Cassel, Romain Duris, Pio Marmaï, Eva Green, Louis Garrel, Vicky Krieps, Lyna Khoudri, Jacob Fortune-Lloyd, Marc Barbé (více)VOD (5)
Obsahy(1)
V království rozděleném náboženskými válkami a pod hrozbou britské invaze, hrstka mužů a žen zkříží meče a spojí svůj osud s osudem Francie… Temperamentní mladý gaskoněc d‘Artagnan, neohrožení a věrní královští mušketýři Athos, Porthos a Aramis, křehká Constance, ďábelsky prohnaný kardinál z Richelieu či krásná a tajemná Milady de Winter jsou hlavními protagonisty nesmrtelného vyprávění o odvaze, lásce a cti. (Bioscop)
(více)Videa (2)
Recenze (256)
Švihácká, dravá a moderně natočená adaptace Dumasovy klasiky. Větší důraz se tu klade na akční scény. Špinavé, dynamické se skvělou choreografií. Těch verzí Tří mušketýrů už bylo tolik, že si vlastně nejsem jistý ani jak to mělo správně být, ale snajpři v kostele jsou za mě hodně povedená sekvence. Eva Green je jako Milady neskutečná a obecně jde herecky o veliceschopnou sestavu. Závěr je nehorázně otevřený a už se těším na dvojku. ()
Hned ten začátek pro mě byl nějak rozpačitý. První bojová scéna měla divný střih i kameru a obraz mi přišel úplně rozmazaný, takže už tam v podstatě začaly mé obavy z tohohle snímku. Naštěstí se to pak celkem ustálilo a nabídlo to hezké prostředí, kostýmy a akci. Nemůžu se ale ubránit tomu, že je to spíš film určený pro děti rovnou na Disney+, o čemž by mohl svědčit i fakt, že byla docela bojovka sehnat ho v kině pouze s titulkami. Zklamala mě hodně i postava Vincenta Cassela a jeho nevyužitý potenciál a Eva Green by už taky mohla začít hrát i něco jiného než drsnou nezávislou sexbombu. Na jedno zkouknutí dobré, ale spíš ve vzpomínkách převažují neutrální pocity, takže těžko říct, zda budu chtít vidět druhý díl. ()
Od doby, kdy jsem poprvé četl knižní předlohu, mi vrtalo hlavou, proč se těm skvělým šermířům říká mušketýři, ale nikdy mě to netrápilo natolik, abych po tom pátral. Dnes už díky Jiřímu Kovaříkovi vím, že je mezi mušketýrem a Královským mušketýrem velký rozdíl, který se s postupujícím časem ještě prohluboval, takže v osmnáctém století už tvořili Královští mušketýři jízdní gardu. Tím pro mě odpadla celá řada neopodstatněných připomínek, a kdyby tvůrci v ději místo křesadlových fusil použili doutnákové muškety, přihodil bych z čistého nadšení i pátou pěticípou. Takhle se ale sekli o celé století. Nevím jestli byl Alexandre Dumas hugenot, faktem ale zůstává, že kardinál Richelieu vypadá v jeho podání jako bídný skunk, zatímco ve skutečnosti byla jeho spolupráce s Ludvíkem XIII. tím nejlepším, co Francii potkalo (a celá řada hugenotů z dobytého La Rochelle mu vděčila za život). Nebývalé, právě jsem se zastal katolického kardinála... Když se odrazíme od toho, že je předloha čistou fabulací a chudák královna Anna z toho proto vyšla jako nějaká párty girl, udělali tvůrci to nejlepší, co mohli. Už jsem viděl nejedno zpracování tohoto příběhu a musím uznat, že dnešní zážitek byl pro mě tím nejlepším. D’Artagnan pro mě z této verze vyšel jako ambiciózní mladý muž, který se snažil nejen stát Královským mušketýrem, ale po celou dobu bylo jasné, že plánuje invazi do Alžíru. Výborně jsem se bavil a doufám, že se dočkám i pokračování. / Poučení: Placák z Doverských útesů asi nebude nejlepším nápadem. 4*+ ()
Pryč jsou syté barvy a rozjuchané choreografie Lesterovy klasické verze. Bourboulon nechává svoje hrdiny rýt rypákem v hlíně a blátě, D'Artagnana v první scéně doslovně. Ubylo humoru, to ale neznamená, že trio, co je ve skutečnosti kvartet, postrádá osobitý vtip a šarm. Obsazení je dobré, výprava řádně ošuntělá, kostýmy špinavé a děj prolezlý intrikami. Odchylky od Dumase jsou obhajitelné, je zřetelné, že nová adaptace chce do hry víc dostat zákulisní pletichy a trochu odstavit milostné motivy, což je v pořádku. Škoda, že některé dějové zkratky mají trochu rozháranou logiku, ale po pár pochybách, jestli celá ta protestantská legrace pod Paříží není jen zbytečná odbočka, nakonec vítězí pocit, že ve dvojce se vše může zúročit v bezva podívanou. Nakonec mi tak vadí jen drobnosti, hlavně to, že Richelieu je postava bez výrazu. Ale všechno ostatní štymuje. Jednozáběrová akce nahradila hravé choreografie fyzičností a mušketýrská parta si rychle sedne. Velmi důstojný příspěvek do dumasovského kánonu! ()
Veľmi pekná výprava a dalo by sa povedať, že od určitého momentu by sa tento snímok mohol zaradiť aj k historickým krimi. Lenže to je tak všetko, lebo celkovo na mňa samotný film pôsobil pomerne rozpačito. Ja osobne som teda čakal ďaleko väčšiu zábavu po všetkých stránkach. Ale fanúšikov si to nájde, o tom nepochybujem .. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (24)
- François Civil bol prvou voľbou a prvým hercom, ktorý bol do projektu obsadený. Jeho detským snom bolo hrať D'Artagnana. Keď sa začiatkom roka 2020 dozvedel, že producent Rassam sa s ním chce stretnúť a porozprávať sa o projekte, rozhodol sa dať zo seba všetko, a tak si upravil fúzy, dal si vlasy do malého copu a počas stretnutia sa vydával za D'Artagnana. Dokonca klamal Rassamovi tým, že mu povedal, že "Traja mušketieri" sú jeho knihou na nočnom stolíku a že ju pozná naspamäť, hoci si ju kúpil len dva dni predtým ako audio knihu a počúval ju trojnásobnou rýchlosťou, aby urýchlil príbeh a bol pripravený na stretnutie s Rassamom. Všetko však zafungovalo, Civil Rassama presvedčil, že je ideálnou voľbou do hlavnej roly a Civilovi pomohla aj pandémia, počas ktorej mohol knihu reálne prečítať. (Arsenal83)
- Postava D'Artagnana ostáva nemotorná ako z románu, ale jeho neohrabané dvorenie Constance Bonacieuxovej upravil sám Civil tak, aby bolo v jeho postave viac rešpektu: „Ten muž dnes nezastáva to isté miesto ako v 17. storočí, a preto som bol pri svojich scénach s Lynou Khoudri pozornejší.“ (Arsenal83)
- Na rozdiel od predchádzajúcich adaptácií románu chceli scenáristi Matthieu Delaporte a Alexandre de La Patellière urobiť z Dumasovho diela „triler vo svete násilia“, pričom film chceli urobiť na "americký spôsob". (Arsenal83)
Reklama