Režie:
Adam SedlákScénář:
Adam SedlákKamera:
Dušan HusárHudba:
Oliver TorrHrají:
Adam Mišík, Marsell Bendig, Sergei Barracuda, Anna Fialová, Jan Révai, Alfons Llupi, Vojtěch Vodochodský, Roman Motyčka, Valentin Torač, Kamila Trnková (více)Obsahy(1)
Hlavní postava Alex v podání Adama Mišíka prodává ten nejlepší kokain v Praze, dealování chce ale jednou provždycky nechat. Jeho snem je prorazit v rapu a nahrát svůj vlastní banger. Navíc se s ním rozchází jeho holka a chce jí dokázat, že na to má. Tahle noc je pro změnu jako dělaná. Kamarád Láďa totiž pro feat zařídil rappera Barracudu a to znamená vstupenku mezi top hráče. Jenže tahle vstupenka nebude levná a Alex s Láďou musí během pár hodin sehnat hromadu peněz. Vyrážejí proto na šílenou a adrenalinovou jízdu nočním městem, aby prodali všechny drogy, co doma ještě našli. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (481)
Jakože...BANGER hodně překvapil....Vůbec mi vyobrazené prostředí není blízké, pořádně ho neznám, ale Sedlák to dokázal natočit způsobem, že jste všechny strasti hlavního hrdiny prožívali společně s ním. Fakticky, po stránce technické a vlastně i režijní, ten film snese nejpřísnější evropská měřítka (ve výsledku docela úsměvné, že film natočený na iPhone rozmetává většinu konkurence na české scéně). Ústřední dvojice velice uvěřitelná, Bendig si tímto výkonem rozhodně řekl o další role. Na tuzemské poměry BANGER obstojí i po stránce scénáristické, v rámci žánru dokáže překvapovat. A v závěru doslova šokovat (vůbec jsem neočekával, že se Sedlák vydá tímto směrem...za tu odvahu smekám klobouček). Musím zde s ostatními souhlasit. Za poslední dobu jeden z nejprogresivnějších českých snímků :) ()
Expresivně nasnímaná low-budget buddy gangsterka o zoufalé honbě za lepším životem a splněným snem mladého drogového dealera. Autenticky drsná, syrová a bezútěšná exkurze do současného pražského podsvětí, z něhož se jedna jeho bezvýznamná součástka za každou cenu snaží vymanit. Drogy, rap a značkový hadry jsou tady trefně vylíčeny jako alfa a omega života dnešní (nejen) mladé generace. Mišík dostal svou dosud jednoznačně nejlepší roli a je v ní až překvapivě dobrý (Marsell Bendig jako jeho cool sidekick není o nic horší). Po vynikajícím Semestru Adam Sedlák znovu dokazuje značný cit pro stylisticky precizní a nápadité generační výpovědi, které v závěru dokážou emočně silně zarezonovat. Všem to určitě nesedne, pro mě ale zatím český film roku. 85 % ()
Za mne trochu zklamání. Celkový look filmu je docela amatérský, ale to se dá překousnout. Herecky je to v pohodě. Mišík hraje autenticky a Marsell Bendig je na filmu nejlepší, byť mu občas šlo špatně rozumět. Dějově to je jednodušší a doufal jsem, že film bude jednak o více postavách, tak půjde více do extrému. Čekal jsem pořádné rave party a ani po stránce drog to není natolik intenzivní, jak filmy Evropské či Americké. Progresivní forma v CZ je sice vítaná, ale takový Vyšehrad byl po všech stránkách úplně jinde. 6/10. ()
[VIDĚNO 16.9. V KINĚ SCALA] "Ty vole Láďo, dělej něco!" "Co jsem, more? Vymítač ďábla?" _____________ To nejlepší z Trainspottingu, Euforie a Good Times na speedu.... Spíš než temnou výpovědí o miléniálech a gen Z je BANGER. intenzivní drogovou noční jízdou skrze betonovou džungli jménem Praha. Jízdou, která se zvhrne v nesnesitelně zběsilý, hektický a adrenalinový závod nejen o čas, ale i o život – závod, během něhož si jeho účastníci sáhnou na absolutní dno psychických i fyzických sil. A koneckonců je BANGER. vším, čím se česká kinematografie snaží být, ale marně. Přesně takhle si totiž představuju pojem "progresivní český film", který má koule dostatečně velký na to, aby se dokázal odlišovat jak formálně [celý film je natočen hodně experimentálně, dynamicky, kineticky a expresivně komplet na iPhone], tak žánrově [v podstatě jde o komediální buddy-movie thriller, který je divácky vstřícný a přesto nehorázně provokativní; zkrátka žánrovka, která tu už dlouho chyběla, a která tu ještě nebyla].... Adam Mišík zde exceluje jak já s tabulkama v Excelu [ten týpek je prostě někde jinde], no a Marcel Bendig je herecký objev roku a zcela bezkonkurenčně nejlepší filmová postava v dějinách český kinematografie (btw dík za fotečku, jseš skvělej!). Plejáda cameí přes Pavla Novotnýho, Mikýře, až po Sergeie Baracudu [kolem něhož se ostatně točí celá zápletka] nebo Stacy Cruz [je to prostě ďáblice] překvapila; o popkulturních intermezzech který reflektují gradaci i obměňující se motivy příběhu [AZ kvíz, Svarta Jump, Sergeiova instagramová moudra, Jak si pejsek s kočičkou vařili dort, zfetovanej kůň, anebo JAK MÁ VYPADAT opravdová KRABIČKA POSLEDNÍ ZÁCHRANY (KPZ)] radši ani nemluvě.... Co dodat? Neskutečnej banger tenhle film. Neuvěřitelně pohlcující audiovizuální extáze z který budete mít oči jak Toffife, a instantní kultovní klasika která nemá v rámci domácí tvorby sebemenší obdoby či konkurenci. Závěr je možná až moc moralizující a předvídatelnej, ale mně je to úplně jedno. A pro boomery to možná taky nebude, ale koho to upřímně sere. Takže uděluju 10 kokešových lajn z 10 [jak by řekla Alexova holka Sára, btw skvělá Anička Fialová], nemůžu hodnotit jinak – nic lepšího už letos zkrátka neuvidím, nic jinýho mi už letos tak extrémně nesedne [a to říkám jako člověk jemuž je česká rapová komunita naprosto cizí]. To vše za účasti Mišíka, Marcela i Adama Sedláka (akorát Sergei B měl zas amnézii), no prostě dream cum tru.... Kolem a kolem, režisér Adam Sedlák nadobro zpečetil svou pověst jednoho z nejambicióznějších a nejtalentovanějších českých filmařů a já mu to jen a jen přeju. Ústřední song je návykový as fuck 💜🖤 ()
Rap téměř vůbec neposlouchám a jméno Sergei Barracuda mi nic neříkalo, dokud jsem si nepřečetl pár zdejších komentářů, přesto jsem byl zvědav na vychvalovaný český snímek, který by mi mohl svět rapové hudby přiblížit. Za těch pár scén, díky nimž se film občas skutečně věnoval rapové muzice, plus zajímavé vyvrcholení během koncertu, dávám 2 hvězdičky. Jinak mě prostě nebavilo sledovat plytce načrtlé "osudy" totálně nesympatických postav feťáků ve filmu natočeném příšernou roztěkanou kamerou a bonusem v podobě nejedné vyloženě nechutné scény či otravně blikajících světelných filtrů. Když to srovnám s Refnovým Dealerem, z nějž Sedlák dle vlastního vyjádření inspiračně vychází, tam mi alespoň ta zběsilá kamera dává ve spojení se stavem neustálého napětí hlavní postavy smysl a tomu filmu se na mě podařilo ono napětí a tíseň působivě přenést. Zde sledujeme dva feťáky, z nichž jeden si nakonec vyplní touhu nahrát jeden rapový song... a co bude dál? Nějak se obávám, že i další Alexův život bude probíhat opět stejně ve znamení drog, jež v zákulisí neustále fetuje i jeho velký hudební vzor... a mě to jaksi míjí sledovat a prostá zápletka o snu nahrát jednu píseň se ukázala pro celovečerní film v tomto podání malo nosná. [50%] ()
Galerie (41)
Zajímavosti (10)
- Režisér Adam Sedlák se svěřil, že chtěl, aby jeho film byl Dealer (1996) pro „tiktokovou generaci“. (vyfuk)
- Natáčelo se 15 dní. (SONY_)
- Sergei Barracuda zde hraje sám sebe. (LUKICKK)
Reklama