Hrubý střih

Britský krejčí, který žije v Chicagu 50. let, to nemá vůbec lehké. V jeho dílně si totiž začnou vyřizovat účty tamní mafiánské gangy. (Netflix)

Recenze (145)

BOURQUE

Debut Grahama Moora v roli režiséra! Dobre fungujúci a adaptovaný retro štýl z dôb gangsterského Chicaga, ktorý je v určitých rozmeroch prenesený a rozohraný v malej dielne „krajčíra“, ale Tarantinovské / Ritchieovské rozmery to nemá. Má to však k počasiu vernú komornú atmosféru. Mark Rylance v hlavnej roli je veľmi dobrý a mimo iné vás takmer presvedčí, že jeho druhé povolanie je „krajčír“. V podstate on nesie celý film na svojich pleciach. Veľká škoda, že ďalší z hereckých kolegov/kolegýň nedokáže aspoň trochu byť jeho rovnocenným partnerom. Mimo iné k tomu chýbajú v niektorých prípadoch výraznejšie a dominantnejšie napísané dialógy, dych berúci zloduch a „kick-off“ moment prekvapenia (záver to takmer splnil). Napriek tomu, kvôli skvelému M. Rylance a dobrému využitiu minimalistických prostriedkov, dávam krehké štyri hviezdičky. Osobné hodnotenie: 80% (****) ()

campix

Pro Grahama Moora je The Outfit režijní prvotinou a určitě je zde od čeho se odpíchnout. Bohužel je tahle komorní gangsterka z prostřední jednoho krejčovského salonu takovým podivným zážitkem. Nápad to určitě není špatný. Mark Rylance v hlavní roli je také řádným tahounem, ale zbytek hereckého obsazení nestojí za nic. V ruku v ruce s tím jdou bohužel podivné motivace a chování jednotlivých aktérů. S přibývajícím časem se tak z toho stává stále větší nepořádek. Čekal jsem ani něco trochu ambicioznějšího a více vypointovaného. ()

zette

Mam rad filmy s malem postav na minimalnim prostoru, stejne jako kriminalni drama. Na Outfit jsem se tesil. Je to stylova gangsterka s celkem dobrym pribehem, divaka zajima, jak to skonci. A zaver muze byt zklamanim. Vzhledem k memu ocekavani, hodnoceni zaokrouhluji smerem dolu. Verim, ze v divadle by to bylo uspesnejsi. ()

silentname

Tak "The Outfit" bol konečne filmom podľa môjho gusta. Niečo takéto som už asi potreboval vidieť, lebo som posledné mesiace akosi začal o sledovanie filmov postupne strácať záujem. A nie, že by som videl veľké množstvo zlých filmov, skôr som mal pocit, že väčšina z nich končila niekde v oblasti priemeru alebo jemného nadpriemeru a podobne. Toto je však skutočne skvele spracovaný, kvalitne natočený a dobre napísaný film. Pôsobí to miestami skoro až ako divadelná hra, to napätie v jednotlivých scénkach skvele eskaluje a bol som veľmi zvedavý kam to na konci dospeje. Veľmi mi to dokonca pripomenulo atmosférou iný film, ktorý bol spracovaný v podobnom štýle a to "Bad Times At The El Royale". Čisto z pohľadu atmosféry majú oba filmy veľmi blízko. Na druhú stranu som mal ale pocit, že tu bolo ešte okrem toho aj skvelé tempo a dokázal tak na menšom priestore vykúzliť rovnakú dávku zábavy a napätia. A keď do toho dáme Marka Rylancea, Zoey Deutch a Johnnyho Flynna, je tu o kúzlo postarané. Ja som si to užíval na kompletku. Film, ako sa patrí a musím ho aj patrične oceniť. Okrem toho s pár zaujímavými prekvapeniami v rukáve. Hodnotenie: A ()

Maynard.

Tak v první řadš nemám zrovna v oblibě filmy, který se odehrávají ve směs v jedný nebo druhý místnosti (kromě samozřejmě Pily a 12 rozhněvanejch a 8 hroznejch), sakra tak je jich docela dost :o). No, ale tenhle "krimi" se odehrával fakt jen v šírně sak. A to mě opravdu příliš nenadchlo. Dějově to bylo ještě docela zmáknutý, ale koukatelnost a tempo má tenhle biják hodně pomalou. Ale aspoň sem se naučil šít :o) ()

• Název filmu má dvojí význam. Chicagská mafie je také označována jako The Outfit. (mikki089)
  • Mark Rylance (Leonard) byl ve skutečnosti vyškolen v krejčovských technikách slavnými krejčími, dříve k vidění v sérii Kingsman. Jejich ikonický domácí tvíd je možné na okamžik zahlédnout ve filmu. (mikki089)