Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek vypráví příběh z vězení propuštěného kriminálníka Maxe Demba, jenž se snaží znovu začlenit do společnosti, nalézt si normální práci a být poctivým občanem. Jenže není to tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Brzy je opět uvězněn a pod vlivem následujících událostí se vrací na cestu zločinu.
Americké kriminální drama bylo natočeno podle novely "No Beast So Fierce" skutečného zločince a vězně Edwarda Bunkera, který se rovněž podílel na scénáři a zahrál si ve filmu epizodní roli. (Vojcl)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (46)

Aky 

všechny recenze uživatele

Tak trochu dva muži po americku. Na rozdíl od Francouzů, zde se hlavní postavě obtížněji fandí. Není to totiž bezchybný a vymydlený Alan Delon, ale v podání Dustina Hoffmana skutečný zločinec, u něhož lze pochopit motivace jeho kriminální kariéry, ale stěží se s jeho činy lze ztotožňovat. Nicméně sdělit to, že někomu se nedaří žít ani na svobodě ani v kriminále, přičemž však tato druhá možnost je přece jen přjatelnější, se povedlo dokonale. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Průměrná detektivka, na kterou jsem se díval vlatně jen kvůli Dustinu Hoffmanovi, který v mém mladí představoval hereckou špičku. Na úplnou špici se dostal daleko víc Půlnočním kovbojem než tímto filmem, i když ani zde - v roli jedince hledacícího svůj prospěch bez ohledu na kohokoli jiného, přestože nikoli sociopatologického - na remomé neztrácí. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Někde na pomezí dobově oblíbených sociálních (přičemž to nejslavnější spojené s Dustinem Hoffmanen je jistě Půlnoční kovboj) a klasických krimidramat (toto žánrové členění zhruba kopíruje první (lepší) a druhou (slabší) polovinu filmu) stojí snímek Ulu Grosbarda. Velmi civilně podaný portrét zločince, jehož hlavní devizou je především Dustin Hoffman, jeho herecký rejstřík byl věru neobvykle široký a právě takovýhle typ role, kde hraje postavu zcela mimo svou obvyklou škatulku, nejlépe odhalí jeho nesporný herecký talent... ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

Víceméně banální storka natočená zcela zapomenutým režisérem. Opět to potvrzuje mou soukromou teorii o tom, že filmařská atmosféra USA v 70. letech dokázala přetavit guano ve zlato (poprvé mě to napadlo při sledování prvního "Rockyho"). Film nedosahuje kvalit premiantů tohoto trendu - Formana, Scorseseho nebo Hala Ashbyho - ale jak vidno, také "pomalejší" žáci vcelku úspěšně opisovali. Civilně podaný příběh a přirozeně načrtnuté, nebanální postavy, nenásilné vedení herců, klidná, ale nápaditá kamera, vyvážená hudební režie. Kdyby tenhle film vznikl o deset let později, byla by to černá karta Hoffmanovy filmografie. Takhle jde o příjemnou podívanou, která není upocená a přesto hezky odsejpá. Škoda banálního konce, jinak by to bylo za čtyři. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Dustin Hoffman opět svým hereckým projevem budí emoce, tentokrát poměrně záporný. Vlastně byl Max slušnej super sráč, chvíli jsem si myslel, že spouštěcí mechanismus byl uředník, ale z následného chování bylo zřejmé, že měl sráčctví v rodném listu. Příběh je naroubený právě na hlavní postavu, vyvolá emoce, nepříjemný pocity z chování hlavního hrdiny. Já jsem byl moc rád, že hlavní ženskou hrála Theresa Russell je to jedna z osmdesátkovejch femme fatalek a že se na ní dobře dívalo, to jí nikdo neodpáře. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (7)

  • Michael Mann byl jedním ze tří scénáristů, kteří se zpočátku podíleli na tomto filmu. Původní koncept sepsal s Edwardem Bunkerem během tří měsíců při návštěvách ve věznici San Quentin. Též zpovídal různé jiné vězně. Mannova verze scénáře měla být zrealizována pod režijní taktovkou Dustina Hoffmana. Když ten však od režie filmu odstoupil a na jeho místo se dostavil Ulu Grosbard, byli najati Alvin Sargent a Jeffrey Boam, aby přepsali Mannův scénář. Oba dva, společně s Bunkerem jsou pod scénářem uvedeni v titulcích. Mann nikoli. Edward Bunker se nadále podílel ve filmu jako technický poradce. (Othello)
  • Původně režíroval film sám Dustin Hoffman, ale po několika dnech to vzdal a najal Ulu Grosbarda. (Othello)
  • Edward Bunker napsal předlohu k tomuto filmu poté, co se vrátil z vězení, kde seděl za ozbrojenou loupež. (Othello)

Reklama

Reklama