Irský zázrak

• USA The Wonder (více)

Zdravotní sestra, kterou trápí bolestné vzpomínky, odjede v roce 1862 z Anglie do odlehlé irské vesnice, kde se pustí do vyšetřování údajně zázračného půstu jedné holky. (Netflix)

Recenze (83)

Malarkey

Hodně ponuré prostředí odlehlého irského domu někde uprostřed vřesovišť tvoří fantastickou atmosféru tohoto filmu. Nebo minimálně přesně toto je právě to, co mi je v příbězích hodně blízké. K tomu Florence Pugh, kterou poslední dobou vídám více než často...a vůbec mi to nevadí. Děj je ale hodně tichý, průběh hodně artový a až pochopíte, co se ve filmu vlastně děje, bude už jeho konec.  Ten se mi navíc v porovnání s poměrně nudným filmem líbil ze všeho nejvíce. ()

POMO

Celý film řešíme jenom proč dítě, umírajíc hladem, nechce jíst. A nedočkáme se žádného mysteriózního přesahu. Nevzrušivý, docela banální námět, který ale přece jenom nakonec dramaturgicky dává smysl. Přestože je na diváka mírný. Vychází holt z románu, který filmaři nechtěli bijákově upgradovat. Florence Pugh tradičně dobrá, ale jinde mívá více co hrát. ()

Trevor

Prvý a posledný film (predpokladám) od tohto režiséra, zneužívanie dieťaťa nečakane prebieha v náboženskej komunite. Ak by ju zneužívali režiséri Holého údu ako Podlianski či vedúci v skaute zadriem 5*, lenže je prirodzené že toto liberálni trotli nenatočia...pokus o artový kúsok tak príšerne dlhýa nudný, že to bolo problém vôbec dopozerať, napriek tomu že téma je zobrazená prekvapivo citlivo. A pochopiteľne všetci muži sú idioti. BTW odkaz tomu najtupšiemu stádu liberálnych trotlov. Rus, ktorý vo svojom mobile našiel viedá ako jeho dcéru zneužíva jeho "kamarát", svojho bývalého kamaráta jednoducho ubil na smrť. A vraj spravodlivosť v Rusku neexistuje. Ona neexistuje práve na Západnom fronte... ()

AppleCore

HEAVY SPOILER: Příběh o tom, že slabomyslní se atraktivní lží budou přežírat i za cenu obětování vlastního dítěte, aby v hlavách těch druhých onu lež rozvinuli v něco jako fakt. To není věcí jen náboženství, ale i rutiny našich obyčejných životů. Protože prostá fakta nikoho nezajímají – těm chybí aura zázraku/úžasu. The Wonder je pomalu plynoucí, zato krásně natočený drama s úžasnou atmosférou, kamerou, soundtrackem i hereckými výkony. Drama s jasným a upřímným názorem, kterej ale divákovi dojde, až když prozře z iluzivní pohádky do každodenní reality současnýho světa. Žerte, kurva! ()

sedm.1

Irský zázrak sice disponuje zajímavým a poměrně originálním příběhem, ovšem jeho zpracování je nejvýstižněji řečeno, opravdu sakra nezáživné. Především v podstatě celý prostředek filmu se to dějově absolutně nikam nepohne, takže díky tedy alespoň za úvod, který nabízí náběh na zajímavou podívanou, konkrétně na střet fanatické pobožnosti s reálným pohledem na danou situaci, a jednoznačně se jedná o nejpovedenější část filmu, jenže onen následný střet, respektive hledání pravdy je pak ovšem plytké, absolutně nevyhrocené a zcela nedramatické, zbaveno jakýchkoliv emocí, jednotlivé postavy se jen po celou dobu bezvýznamně potulují a mdle diskutují, aby ve výsledku ale vlastně stejně ani ničeho moc nebylo dosaženo, a když se tedy k jakési pointě film nakonec přeci jen dokulhá, o nic zásadního se stejně nejedná, spíš je to až takový skoro otravný, naprosto nenápaditý happy end. Pozitivní dojem ve mně jinak nevyvolali ani jednotlivé postavy, nejsou totiž nikterak výrazné, ani ničím opravdu zajímavé, a co se týče jejich hereckých představitelů, tak ani to není žádná hitparáda, jinými slovy, tento herecký soubor prostě příliš sympatií nepobral. A tak jediné, co mě skutečně oslovilo, je dobová vizuální podoba filmu, která zároveň díky tomu nabízí i přesvědčivou atmosféru, jinak ale musím zopakovat, Irský zázrak rozhodně žádný zázrak není a je to docela škoda, jelikož samotný námět měl podle mě slušné ambice. P.S. ten úvod a závěr z ateliérů měl znamenat jako co? Za mě zcela mimo mísu! ()

• Píseň „Céad míle fáilte romhat, a Íosa sung“, kterou zpívá rodina, je tradiční Gaelská hymna, jejíž název v překladu znamená: „Sto tisíckrát vítej, ó Ježíši.“ (NiWi)
  • V domácnosti O'Donnellových je príklad posmrtného fotografovania, ktoré bolo v danom čase bežné. Fotografie boli v danom časovom období drahé a bežná rodina si mohla zaplatiť fotografa len na svadbu a potom po smrti, keď zosnulého podopreli a urobili rodinnú fotografiu, aby si na túto osobu navždy zapamätali. (Arsenal83)