Armády tyranské moci si brousí zuby na mírumilovnou kolonii na okraji galaxie a jedinou nadějí na přežití jejích obyvatel se stane tajemná cizinka. (Netflix)

Trailer 3

Recenze (546)

DJ_bart

Pro někoho vykrádačka Star Wars a Sedmi statečných, pro mě zas skvělej béčkovej mišmaš využívající žánrový leitmotivy těchto dvou pecek. Možná jsem fakt jen vadnej, ale i přes šablonovitou a [kurevsky] zkratkovitou strukturu příběhu jde o báječný oddechový guilty pleasure / kompilaci nejvíc cringe a zároveň nejvíc cool zpomalovaček, co jsem za poslední dobu nejenom ve sci-fi žánru viděl... Snyder je magor, ale magor vizionář. ()

Spiker01

Snyder byl kdysi pro mě nejprogresivnějím filmařem z hlediska vizuálu, po zhlédnutí Rebel Moon si však musím malinko zabrblat, přičemž jsem představoval si od největšího sci-fi Netflixu pro letošní rok jinačí hody. Jsem tak trošku purista, mám rád čistý obraz ve vysokém rozlišení a jelikož Enko na dobré příběhy nedá, cením alespoň jejich požadavky na natáčení na digitál ve 4k. Rebel Moon je však čistě digitální fraška (Rachel Stone je furt ale horší), kde mě to trhalo za oči a spílal jsem, že se tvůrci drobet více nesnažili buď o realističtější barvy nebo praktické efekty. Zajímavé pro mě však bylo, že předcházející digitální hrátky (například 300) pro mě tak otravné nebyly. Jsem zvědav na druhý díl, kdy už nutnou expozici máme za sebou a mohlo by se tak jednak o zajímavější kousek. I když z hlediska vizuálu půjde o totéž, příběhově už víme, že nemáme čekat nic objevného (takové Star Wars od něj bych opravdu vidět nechtěl), ale doufám, že to bude alespoň záživnější guilty pleasure. Tohle už si znovu nepustím, i když jsem se spíše bavil než nudil. PS : Sofia Boutella je tu suprová (nejlepší bod na filmu), Charlie Hunnam naopak dost upozaděn (všimněte si, že půlku filmu vůbec nemluví) a hrozně mi připomínal Travise Fimmela. ()

liskam

Za Hunana a posledních 5 minut dávám dvě hvězdy.  Jinak za mě tedy brovské zklamání, ani né tak kvůli všem těm zkratkám, plochým postavám a nebetičně odfláknutému scénáři. Nejvíc mě mrzí naprostá neoriginalita.  Každá druhá scéna byla už dříve někým jiným natočena.  Navíc natočena lépe. Nezbývá než pálit 2* a 35% ()

becki_tu

A cenu za letošní nejdražší filmový fail získává Zack Snyder. Bohužel jen těžko se hledají nějaká pozitiva, Snyder tímto narazil na tvůrčí a filmařské dno. Scénář nejspíš vygenerovala umělá inteligence, kamera je často nepříjemně rozostřená, digitální triky jsou ve velké míře na úrovni televizních seriálů a herecké osazenstvo nemá moc co hrát, protože charaktery jejich postav nedostali potřebnou péči a je vám vlastně už od začátku jedno, jaký bude jejich další osud. Samotné univerzum je překvapivě zoufale nezajímavé a Snyder tak akorát divákům více či méně napádně naznačuje, z jakých oblíbených filmů čerpal inspiraci. Tohle nemůže spravit ani režisérský sestřih. ()

Gemini

Zack Snyder v minulosti dokázal u filmu velké věci. Možná proto mu nikdo neřekl, že točit vlastní pubertální fantazie o tom, jak natočím ultimátní scifárnu, kde "bude všechno", je špatný nápad:) A je tam fakt "všechno", od vykrádání scén ze Star Wars přes náckovské uniformy, nádech Warhammeru 40k (design + mystika/magie), Sedm statečných, Blade Runnera, Zaklínače, Gladiátora, you name it... a na to je zvlášť při všech těch zpomalených záběrech dvě hodiny deset málo. A když to zabalíte všechno do obrovských kvant CGI, nezachránilo by to ani kdyby Sofia Boutella nosila uniformu jako Quiet z MGS5;) Jestli se Snyderovi podaří doplácat celou trilogii (díval jsem se krátce po premiéře druhého dílu), tak si Netflix zaslouží zkrachovat:P Pár scén mělo atmosféru a bylo řemeslně povedených, ale je to utopené v chaosu nejlépe popsatelném jako SW:E9. A to je peklo, když to měla být ukázka toho, jak by je Snyder natočil lépe;) 50%, a i to je možná příliš. ()

• Natáčení započalo 18. dubna 2022 a trvalo až do listopadu téhož roku. Filmovalo se v Kalifornii, a to konkrétně v okrese Inyo County na místech jako Lone Pine nebo Santa Clarita. Filmaři též zavítali do parku Death Valley. (fiLLthe3DD)
  • Roli záporáka Balisaria měl původně ztvárnit Rupert Friend, ale vzhledem k jeho časové vytíženosti byla postava přeobsazena hercem Fra Fee. (fiLLthe3DD)