Mayday

• USA Plane (více)

Pilot Brodie Torrance je během bouře nucen přistát se svým letadlem na válkou zničeném ostrově na Filipínách. Brodie musí dostat cestující do bezpečí a vyřešit riskantní situaci, protože ho pronásledují nebezpeční povstalci. (HBO Max)

Videa (4)

Recenze (242)

darkrobyk

Překvapivě velmi dobrá připomínka žánru, který kraloval od 70. do 90. let. Čistá béčková akce musí potěšit všechny, co na podobných filmech vyrůstali. Přímočaré dobrodružství má několik napínavých scén, které mají šťávu. Letadlo, střet se samozvaným vládcem ostrova, ale třeba i jen přepadení v prázdné budově. Kapitán sice udělá osudovou chybu, kdy si myslí, že je nedotknutelný a cenný, ale tohle není drama s tragickým koncem. Tedy on cenný je, ale úplně jinak, než si myslel... V kině by asi počítačové efekty nebyly nic moc, ale takhle úplně stačily. Dobré byly blbky na začátku, co se chtěly fotit s odsouzencem, a komunikace s dispečerkou...no, to vážně naštve. Ani neukázali, jestli dostala padáka, nebo padák. ()

Kudly4

Letadlo nouzově přistane (CGI efekty přistání příšerný) na ostrově, který je ovládán povstalci. No, Gerald Butler se musí zachovat jako Rambo a dát do záchrany svých pasažérů úplně všechno. Průměrný, akční film, který jede podle zajeté šablony alá devadesátý léta. Neurazí to, ale ani nenadchne. Btw, fandil jsem zadrženému, upocenému černochovi, ten to nakonec celý zaslouženě vyhrál a nebýt jeho, moc daleko by tentokrát Butlérek nedošel. ()

Radiq

Velmi jednoduchý děj, kdy kapitán neví, jestli má být víc Gerard nebo Butler. Každopádně se z něj stane akční hrdina, protože to je přece Gerard Butler. Sekunduje mu k tomu Luke Cage, kterej takovou podobnou vizáž měl už i v pár epizodách tohoto seriálu. A je to ve filipínské džungli, což je tak jediný originální aspekt. Že budou nepřátelé padat jak hrušky, s tím se tak trochu počítá. Jako oddechovka ideální. Nic víc se od toho ale čekat nedá. A já vlastně ani nečekal, takže cajk. Jo a ty záběry na letadlo v obležení CGI efektů si mohli odpustit. ()

Shakers

Taká akčná jednohúbka s dobrým a sympatickým Leonidasom Buttlerom, ktorý okrem pilotovania plne funkčného lietadla, nemá problém ako správny kapitán vziať zbraň do ruky a zachrániť pasažierov pred nebezpečnými povstalcami alebo odletieť s polofunkčím lietadlom s ostrova na ostrov. Veľké plus je tempo a strih filmu, pretože to moc nemá nudné pasáže, dobre to plynie a vlastne sa na to aj dobre pozerá. Pre lepší zážitok by to chcelo strhujúcejšie scény, ktoré tu tak trošku chýbajú. 70% - 3* ()

Chrustyn

Příjemný akční thriller, který se pocitově vrací o nějakých 30 let zpátky, ale není to vůbec na škodu. Vše zde funguje, Butler se postupně přetransformovává do nového Neesona, zápletka chytře vystavěná, napětí funkční a ta občasná akce neurazí. Jediný problém tak je, že vše jede na půl plynu a nikdy se neobjeví žádný wow moment, který by film posunul nad slušný průměr. Na jedno podívání plně vyhovující, neurážející a zábavné a v rámci Butlerovek, lepší kousek. ()

• Během bouřky nebo turbulence kapitán rozhodně neleze z bezpečí kokpitu, aby šel zkontrolovat cestující, to není jeho práce. Zaprvé se může zranit, ale hlavně v takto extrémní situaci se má hlavně věnovat pilotování. (PROCESOR)
  • Jednoho z kontraktorů vyslaných na záchranu cestujících hraje Pete Scobell, bývalý příslušník US Navy Seals. Dalšího z kontraktorů hraje Remi Adeleke, taktéž bývalý příslušník US Navy Seals. (Chilip)
  • Kapitán civilního dopravního letadla ve skutečnosti nevítá v uličce pasažéry, to je práce vedoucí kabiny. Kapitán by měl být už zamčený v kokpitu a připravovat se s druhým pilotem na let, provádět kontrolu systémů a jiné. Obzvláště po 11. září 2001, kdy se změnily bezpečnostní předpisy, a dokonce i když jeden z nich jde na toaletu, tak se druhý musí zamknout. Kontakt s cestujícími je minimalizován. (PROCESOR)