Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Horor

Recenze (3 500)

plakát

Úkryt (2002) 

Od Finchera jsem čekal větší bombu a ne jenom průměr, možná slabší nadprůměr. On ten scénář totiž na můj vkus nebyl zrovna nějaká extra bomba. Thriller sice thrilluje, ale taky trochu hapruje. Jodie Foster a Kristen Stewart jsou takové lesbické typy, takže sympatií u mě moc nezískala ani jedna. Herecky to sice zvládly, ale to by zvládly klidně nějaké úplně jiné dvě herečky. A ten děj někdy dělá z postav trochu hlupáky - konkrétně Jared Leto je úplně tragickej... a příchozí tatík úplně nepoužitelnej. Abych to zakončil - moc mě to nebavilo, ale aspoň už teď všichni ví, co je to Panic Room (rozhodně ne místnost s panicem).

plakát

A Drop of True Blood (2010) (seriál) 

Příjemné jednohubky, které dokážou pobavit, ale nijak nevybočují ze seriálu. Nic, co by bylo potřeba vidět.

plakát

Kde zpívají raci (2022) 

Pěkně koukatelnej a nenáročnej příběh ze zajímavého prostředí kdesi v bažinách, s krásnými záběry přírody (ano, i v tom strašném močálu se mi to líbílo), ale něco mi v tom nesedělo. Hlavně jedna věc - že ta holka byla pořád nějaká čistá, upravená a pěkná, na to že žije v močále. Daisy Edgar-Jones úplně v pohodě, když teda pominu, že ve skutečnosti by ta holka z bažin určitě vypadala spíš jak ženskej Jožin z bažin. Ale dějově to šlo - máme tu lásku a milostné výpady, vraždu i soudní proces. A tak jsem se vlastně vůbec nenudil. Akorát jsem pořád čekal, kdy uvidím nějakého toho raka s mikrákem na pódiu, ale nebyl tam ani rak.

plakát

Nebezpečná krása (1998) 

Nevím, jestli se to dá zaškatulkovat jako klasická romantika, když je to taková dávačka. Ale v Benátkách měli asi dávačky očividně rádi a dávačky jsou oblíbené i dnes. Akorát by mě zajímalo, jak to tenkrát dělaly, aby neměly děcka nebo syfla. Film krásně dobově zpracovanej a i přes ty nepostradatelná témata jako láska, to má zajímavý děj a docela mě to bavilo. No je to hlavně díky Catherine McCormack v hlavní roli. Zdálo se mi to, nebo mi připadala, že je skutečná dcera Jacqueline Bisset? Ta podoba je neskutečná - a obě krásné.

plakát

Muž na laně (2015) 

Nejprve jsem trochu nesvůj - Joseph Gordon-Levitt s retro účesem a šíleným francouzským akcentem? To nepůjde, říkám si. Ale zbytečně. Ze začátku sympatická seznamovačka s minulostí a postavami, pak docela zajímavé přípravy, ale pak se to přehouplo do výšek a už mě málem vomejvali. Ještě se mi snad nikdy nestalo, že by mě takhle málem vomejvali. Ani žádnej horor na mě takhle nikdy nepůsobil. Srdce mi bilo, v břichu pocit jak u maturity, z podpaží se pot linul, ruce se mi třásly, i hlava mě začala bolet. Ne, tohle se mi u filmů normálně nestává. Ale tohle bylo podle pravdy a ten Petitův umělecký výkon mě úplně odrovnal. Vůbec jsem nevěděl, do čeho jdu a nelituji, protože napětí jsem mohl krájel příborovým nožem a krve by se ve mě stejně nedořezal. Zemeckis mě tentokrát nenasral a konečně natočil po Forrestu Gumpovi zase něco nadprůměrného. Ne dost nadprůměrného, ale pořád hodně povedeného.

plakát

Wonka (2023) 

Muzikál. Proč? To je to první, co mi na tom nesedělo. Ale to není takovej typ muzikálu, jaký vytvořil Tim Burton - ten jeho byl totiž spíš film s písničkami, ale tady to je plnokrevnej muzikál, kde postavy zpívají a tančí v průběhu děje. Další je ta dětská karikaturnost postav - zlé postavy jsou vzhledově odudivé, hloupé, tlusté, s ďábelskými jmény a přehnaně se tak také projevují. Až moc přehnaně. A kladné postavy jsou všeobecně přijímané představy slušnosti, dobráctví, vzhledu, morálky. A konečně poslední připomínka - někdo si asi myslel, že nastal čas, aby se ve filmech z Wonkova vesmíru objevily taky nějaká jiná etnika, než běloši. Tim Burton si bez nich vystačil a nikdo si nestěžoval, ale v dnešní době už by si stěžoval, což je smutné a mě tyhlety ohledy na něčí ublížené iracionální city vadí. Timothée Chalamet se do role hodil, ale divné bylo, že Wonka předváděl různá kouzla napřímo, místo aby to za něj dělaly různé technologie a vychytávky. A tím mi v tom haprovala logika, protože se to dostalo až do pohádkové roviny, kde je možné (a tím pádem i nelogické) všechno. A teď co se mi na tom líbilo: na rozdíl od všech ostatních (kteří se tak moc snažili, až to nevycházelo), Hugh Grant coby umpa lumpa byl poměrně vtipný. Už jen tím, že tuto roli přijal, ale také tím, že se zachovalo vzezření původních umpa lumpů. Taky se povedla celá ta vizuální stránka filmu - prostředí a barvy - a ani digitální zvěř nebyla zpraseně poznatelně digitální. Nevím, co by na to řekl Roald Dahl. Já ale říkám, že opěvované nic moc. Ale je pravda, že jsem si u tohoto filmu musel dát čokoládu.

plakát

Diabolik (2021) 

I když je to poměrně retro, čpí z toho ta novota. Není to už tak vtipně trikově amatérské a co je největší potíž - že Diabolik dokáže vyrobit tak dokonalou masku někoho jiného, že to nikdo nepozná. On samotný úplně ztratil charisma (a ano, může za to i to znamínko na tváři a upírský účes) a Eva Kant s ulízlými vlasy taky není nějak extra sexy. Úplně se z toho vytratilo to kouzlo původního Diabolika, který dokázal šokovat tím, jak byl vtipně stupidní. A hudba je úplně na bodu mrazu. Celej můj komentář je fakt hodně ovlivněný porovnáváním s původním filmem, takže kdybych nevěděl, že existuje, možná bych nebyl tak zklamaný..., ale vlastně... i tak bych věděl, že to nebylo dobré (na pomezí 1 a 2 hvězd).

plakát

Diabolik (1968) 

"Meet Diabolik. A bank Robin Hood, who battles the cops. He robs from the rich to give to the girls. Ask Eva. She can't get a good night's sleep unless she's covered with... money! Master sports car racer, master skin diver, master lover. Master! Ask Eva." Fantomasovsky bondovská taškařice, ve které jezdí téměř jen samé Jaguary a která se dočkala i pocty od Beastie Boys v parodickém videoklipu Body Movin', mě pobavila, jak už dlouho nic. Herecké výkony jsou tak strašně vtipné a baví mě na tom, že nevím, jestli to byl záměr nebo ne. Diabolik samotný je ďábelský zločinec, má v oblibě sex v ukradených bankovkách se svou sexy společnicí nebo sprchu zlatem. Dokáže provést ty nejneuvěřitelnější loupeže a když už to vypadá nejhůř, vždy se z toho dostane pomocí lsti, charismatu, všemožných vychytávek nebo výbuchů. Sice toho moc nenamluví (to mu trvá dobré půl hodiny), ale vždy se všemu dokáže náležitě ďábelsky zasmát, chch! Má to spád, hromadu akce a parádní hudbu od Ennia Morriconeho. Plně chápu, že pro někoho tohle může být kultovka jak vyšitá. Protože pro mě docela taky. Prostě takovej hodně zábavnej brak. Doporučuju nekoukat na trailer - profláknou v něm totiž úplně vše.

plakát

Nechte ho jít (2020) 

By se mohlo zdát, že půjde o takovej ten nudnej film, kde se bude truchlit kvůli mrtvýmu synovi. Ale syn umře a přesuneme se až do doby po truchlení, na které bych teda zvědavej nebyl. Diane Lane i Kevin Costner svou roli sehráli parádně... a Diane má navíc mou velkou úctu, když ve svém věku pořád vypadá takhle skvěle (a jde to i bez plastik) - myslím, že pro muže by byl sen, kdyby jeho stará v jejím věku vypadala takhle a ne jako bečka sádla, strhaná matka nebo vyjetej olej. Ale na Kevina taky musím pět chválu. I deset chválu. Děj se sice může zdát trochu vleklým, ale mě stejně bavil, protože to bylo tak krásně civilní a uvěřitelné a pořád se to někam posouvalo... a navíc pak přišel ten dramatickej konec. Překvapilo mě to a překvapilo mě to dobře.

plakát

Nejtemnější hodina (2017) 

Gary Oldman úplně skvěle namaskovanej a herecky dokonalej (ha, on mu i ten Oscárek přistál, fajn). O Dunkerku jsme se toho dost dozvěděli už v Nolanově filmu, ale tady to bylo tak trochu z jiné strany. Možná tam toho mohlo být z Churchilova života více a ne jen z období počátku války. Ale i když politiky nesnáším a filmy o politice nemám rád, tohle byl tak trochu jinej film o politice - tohle je totiž britská politika na úrovni a ne ty šaškárny u nás. Bavilo mě to, povedlo se to, ale jednou stačilo.