Chickie (Zac Efron) chce podpořit kamarády, kteří bojují ve Vietnamu, a tak se rozhodne udělat něco bláznivého – osobně jim přivézt americké pivo. Cesta, kterou Chickie v dobrém úmyslu podnikne, mu záhy změní život a ovlivní jeho náhled na věc. (Apple TV+)

Recenze (79)

Willy Kufalt

Ještěže vojáci měli takového kamaráda-prosťáčka z Inwoodu, co jim zaobstaral v pravou chvíli pivo. Jinak nevím, jak by asi přežili těch několik hodin v zákopu zcela bez tekutin. :o) *** Ještě nedlouho před zhlédnutím jsem příliš netušil, kdo to je Zac Efron a teď už vím, že Zac Efron je minimálně velký sympaťák, který dokáže s gustem utáhnout dvouhodinový film. Také jsem neznal tenhle reálně odehraný, lehce absurdní příběh z dob Vietnamské války a líbilo se mi zpracování, které i přes výrazný komediální žánr reflektuje reálnou válečnou situaci v nejedné vážné scéně, nebojí se přidat drama ve vhodně vyvážené dávce a funkčně ho propojit s vývojem hlavní postavy (to je už tedy řádná deziluze, když si u dalšího kamaráda Looneyho málem Chicky ani na to pivo nevzpomněl!) nebo rozehrát na malém prostoru i pár dalších myšlenek a motivů – kupř. v souvislosti s paralelně probíhající „informační válkou“ na poli médií a mediální reflexe ve víru záměrně zkresleného podání událostí v TV. Potěšily zprostředkované příhody s postavou novináře a vůbec ty dvě hodiny jsou tady doslova nabité dobrodružnými zážitky v souvisle napínavém příběhu, který nabízí exkurzi do odlišného politického stavu a doby v exotické lokaci, zároveň ale dokáže odlehčeně připomenout i takovou, asi mnoha z nás zažitou prostou situaci v podobě zmeškání plánovaného spoje s odjezdem a následných trampot poté řešených. ** Přestože moje osobní jednička z amerických komedií aktuální post-covidové éry (Hundreds of Beavers) zůstala nepřekonána, byl jsem nebývale spokojen až nadšen. Jen škoda, že další takto skvělý film s potenciálem zabavit i oslovit široké publikum zcela minul ČR/SR kino distribuci. [90%] ()

Aljak

Chickie je taký správny šialenec, ktorý má svoj svetonázor a akosi nedokáže pochopiť, že je niečo inak ako si myslí on sám. Až kým nedostane šialený nápad, že kamošom z ich mestečka príde doniesť pivo priamo na front. Úprimne, zaujímalo by ma, čo ako prvé napadlo tých jeho kamošov, keď ho tam zrazu videli s tou taškou plnou piva. Aj keď je to celé šialené, vo svojej podstate to je veľmi pekné gesto, a predovšetkým tá línia Chickiho vnútornej premeny a precitnutiu - to bolo naozaj vynikajúce! Film balansuje na hrane komédie a vojnovej drámy, no podľa mňa to bolo vcelku dobre vyvážané. Záverečné scény boli úžasné, hlavne, keď sa ho po návrate ostatní obyvatelia mestečka spýtali, že "ako sa nám darí?". 4* ()

HellFire

Po Green Book jsem byl natěšený na další film Farrellyho a dost jsem se spálil. Nevím, nakolik film vychází z pravdivého příběhu a která část je smyšlená, ale celkové ztvárnění mi vůbec nesedlo. Tuhle loď potápí na můj vkus až příliš mnoho hluchých míst, nevýrazné postavy a plytký děj. Jako by se film nedokázal rozhodnout, jestli má být komedie či drama, což bylo patrné třeba ve scéně, kdy americký voják vyhodí Vietnamce z vrtulníku a začne hrát veselá hudba. Samotné psaní komentáře se táhlo stejně pomalu jako stopáž :). ()

Arsenal83

Na Russela sa pozerá stále super, opäť ukázal, akým dominantným hercom je. A nevadil ani fúzatý Zac. Žiadnu komediálnu stránku som tu ale nenašiel, skôr len taký bizár, že kto by šiel s pivom do pekla. Ale tak pijanským a sfetovaným kohortám treba nosiť zásoby. Protivojnové posolstvo vyšlo, ale je to taký protivojnový film prezlečený za komédiu, no ten prevlek je zošuntelý kabát bezdomovca. ()

slord

Zelená kniha sa síce tentokrát nekoná, ale Peter Farrelly natočil film, ktorý za pozornosť celkom stojí. Fajnová dramedy, ktorú ťahá dopredu Zac Efron ako naivné pako, ktoré dostalo šialený nápad - priniesť svojim priateľom bojujúcim vo Vietname pivo. Celé je to také feel good, občas sa nájdu aj silnejšie momenty - hlavne to ostreľovanie Saigonu mi zostalo v pamäti, ale inak v tej komediálnejšej rovine to funguje lepšie. Nie je to síce niečo výnimočne, no odsýpa to rýchlo a vlastne čas strávený s týmto filmom nebudete ľutovať. 7,5/10  ()