Chickie (Zac Efron) chce podpořit kamarády, kteří bojují ve Vietnamu, a tak se rozhodne udělat něco bláznivého – osobně jim přivézt americké pivo. Cesta, kterou Chickie v dobrém úmyslu podnikne, mu záhy změní život a ovlivní jeho náhled na věc. (Apple TV+)

Recenze (80)

Zatímco ve Vietnamu zuří válka a v USA se čile protestuje, Chckieho jedinou starostí je kde mu nalijí na dluh, nebo kdo s kamarádů ho pozve na pivo. Poté co se pohádá se sestrou o tom co se ve Vietnamu vlastně děje, dostane nápad že tam na otočku zajede, pozdraví svoje kamarády a doveze jim pivo jakožto symbol podpory. Nakonec se mu povede dostat až do samého nitra bojů a je svědkem věcí, které změní jeho pohled nejen na válku, ale i na další věci. Po Zelené knize přichází Farrelly s dalším příběhem podle skutečnosti, kde prim hraje drama, ale najdeme tu i úsměvné momenty které snesou nálepku komedie. Chckieho příběh je navíc v tomhle případě na hranici uvěřitelnosti a kdyby se to opravdu nestalo, nejeden divák by podezíral scénaristu z užívání minimálně lehkých drog. Jenže ono se to stalo a tak nezbývá než kroutit hlavou nad tím jak velkou odvahu v kombinaci se štěstím a jistou dávkou hlouposti Chickie měl. Efron je v hlavní roli přesvědčivý , nechybí mu charisma a jeho optimismus podpořený nevědomostí je skoro až nakažlivý.Ani Crowe ve vedlejší roli novináře nezklamal a ty dvě hodinky trochu dietního Foresta Gumpa utečou jako nic. Příjemné překvapení...75% ()

Malarkey

Je pravda, že nejdebilnější nápady vznikají v hospodě po pěti pivech. Ne jinak je to i v případě příběhu z tohoto filmu. Jako vzít pakl piv a odvést je kámošům, co jsou ve válce, do Vietnamu, může napadnout fakt jenom naivního blázna. Zac Efron ale tohohle alkáče zahrál naprosto fantasticky. A jak je příběh celé té výpravy za podporou morálky pluku totálně absurdní, tak dobře se na to kouká. Peter Farrelly podobná témata umí a ne jinak je to i zde. Absurdní vtip střídá ofenzíva Tet a útok na Hanoi, kde se skví pro změnu hodně zajímavá role Russella Crowa. Jeho válečný fotograf tu měl celou řadu zajímavých pravd a myšlenek, které stojí za zamyšlení. Vysloveně dobrý kousek o sebeuvědomění jednoho obyčejného Amíka. ()

William_

Jediná pozitiva jsou poslední část filmu kde si hlavní hrdina uvědomí, že byl celou dobu jen loutka co hltá vše, co mu v TV řeknou, a že se jedná (údajně) o snímek podle skutečnosti. Avšak provedení mě nechytlo a nechápu ty hodnocení. Béčkový film a naprosto nevyužitý potenciál z toho vymačkat více. ()

Algernons

Dramaticko dobrodružná komedie o budižkničemovi, který se rozhodne podpořit kamarády ve válce ve Vietnamu, se povedla! Jedná se o vtipnou jízdu, která je pro hlavní postavu oči otvírající. Peter Farrelly má holt talent pro kousky, kde se zabedněnému člověku otevřou oči, během příjemné a zábavné cesty, které vás krom rozesmání i dojme a donutí se přeci jen lehounce zamyslet. Oproti Zelené knize je to slabší odvar, přesto velmi pěkný kousek, které mu by také nevadilo lehce zkrátit stopáž, obzvláště pasáže s Russellem Crowem. Ale i tak, příjemné překvápko a zasloužených 7/10. ()

PavelVanekArt

Nebylo to špatný. Ano, je tam ten Americkej patos a absurdní scény, které by v reálu skončily jasnou smrtí, ale je to taková ta feel good komedie a když člověk vypustí ty sračky od Billa Murrayho co tam občas pronese o válce, tak to rychle uteče, pořád se něco děje a Efron mě nikdy nesral. 4* a.k.a 70% ()