Sestra Smrt

• Španělsko Hermana muerte (více)

Narcisa, která v mládí zažila skutečný zázrak, začne jako novicka v řádu učit na dívčí škole v bývalém klášteře, kde straší. (Netflix)

Recenze (59)

JASON_X

V rejžově filmografii určitě ten slabší kousek, u kterého jeho forma poněkud předčila jeho obsah. Natočeno je to sice hezky, ale v zásadě to není nic víc, než banální duchařský příběh, jakých jsem viděl už spoustu. A navíc v něm účinkují i děti, čímž se míra jeho horrorovosti snižuje na jeden z nejnižších stupňů. Film je zajímavý hlavně tím, že výjevy běsů španělské občanské války tentokrát výjimečně nestraní zdivočelým republikánským bojůvkám. Že by ho napsal nějaký zavilý klerofašistický frankista? ()

komorní malý horůrek z prostředí španělského kláštera, který sice nenabídne nic extra inovativního, ale atmosférou v druhé polovině strčí do kapsy obě dvě Sestry a ještě mu zbyde trochu místa. Od prvních dvou dílů REC konečně kousek v Plazově režii, na který bych se klidně a s chutí kouknul znova...70% a ke čtvrté hvězdě moc nechybí. ()

Astaroth12

Od Paco Plaza som videl asi všetko podstatné a v mojich očiach  je priemerný režisér a v tomto filme mi to len potvrdil. Jediný film, ktorý natočil sám a páčil sa mi bola Veronica, ktorá mala slušnú atmosféru aj spad. Potom Paco Plaza natočil rec 1 a 2 s Jaume Balagueró, ktorý narozdiel od tohto režiséra má u mna oveľa väčší úspech. Poslednej dobe sa s podobnými filmami roztrhlo vrece a tak ani tu sa o žiadnu originalitu ci zaujímavý scenár nejednalo. Povedal by som, že práve naopak. Je to tak obyčajné a tak priehľadné, že každý krok režiséra sa dá vytušiť o niečo skôr. Film nemá v tejto dobe už čo ponúknuť a tak je tu často nuda, nezáživnosť a klišéovitosť. Vizuál sa mi celkom páčil, ale to je asi aj tak všetko, čo pozitívne môžem o tomto filme povedat. Lakačky nefungujú a ešte aj obsahová stránka filmu je strašne kostrbatá. U tohto režiséra mám aj horšie hodnotene filmy, ale ani tento nebol z jeho tvorby niečím zvláštny. Slabé 3*. ()

Marceloo

Z toho, čo som od režiséra videl, zatial najslabší kúsok. Nie je to zlé, ale u Paca Plazu som zvyknutý na šialené tempo hneď v úvodných minútach a nie až na konci filmu. Hlavná hrdinka je síce sympatická, ale všetky desivé scény sú len ilúzie a preto je divákovi hneď jasné, že úmrtí mnoho neuvidí. Hlavná zápletka je skúsenejšiemu žánrovému fanúšikovi jasná hneď po tom, čo je spomenuté dievčatko, pretože len pár rokov dozadu tu bol írsky horor s takmer totožnou tematikou a v podstate sa všetky tieto convent horory vždy točia okolo toho istého. Tretia hviezda je za záverečnú scénu z filmu Verónica, ktorému je tento kúsok prequelom. Nedávny The Nun II ma bavil omnoho viac. ()

Skeksis

Kláštorná ducharina. No podľa môjho názoru mníškam akurát strašilo v hlavách. Z normálnych dievčat sa rokmi premenili v naivné zakomplexované idiotky, a nakoniec v staré megery, vyzerajúce niečo medzi Raťafákom Plachtou a Ku Klux Klanom. Až na zopár drobných scén a efektov, nuda ako kláštorné chodby. ()

• Narcisa (Aria Bedmar) je ženská podoba jména Narcis. Latinizovaná podoba řeckého Narkissos, pravděpodobně odvozená od „narke“ s významem „spánek, otupělost“. Narkissos byl v řecké mytologii krásný mladík, který tak dlouho zíral na svůj odraz, až nakonec zemřel a proměnil se v květinu narcis. Toto jméno se krátce objevuje v epištolách v Novém zákoně a neslo ho také několik prvních světců, včetně jeruzalémského patriarchy z 2. století. Používá se dodnes, zejména v katolických oblastech, obvykle na počest světce na rozdíl od mytologické postavy. (Johnny.ARN)
  • Režisér Paco Plaza označil film za doteraz jeho najlepšie dielo a vyhlásil, že už teraz vie, že "Sestra Smrť bude do konca môjho života medzi mojimi piatimi najlepšími filmami.“ (Arsenal83)
  • Ide o prequel k filmu Verónica z roku 2017. Režisér Paco Plaza v prvom propagačnom videu uviedol: „Príbeh 'Sestry Smrť' je spojený s Veróniciným vesmírom. Vitajte v tomto kláštore plnom tajomných zákutí, tajomstiev, chodieb, o ktorých neviete, kam vedú, záhad z minulosti, ktoré vyriešime... Film nám pomôže lepšie pochopiť veci, ktoré sa tam udiali [vo „Verónice“]. Stretneme sa s niektorými z ich postáv a objavíme niekoľko prekvapení, ktoré oba filmy spájajú.“ (Arsenal83)