Předlohou filmu je skutečný příběh o splněném přání dospívajícího hráče videoherní závodní série „Gran Turismo“ Janna Mardenborougha, jehož herní dovednosti a výhry ho dovedly až na dráhu skutečného profesionálního závodního jezdce. (Falcon)

Videa (5)

Trailer 6

Recenze (342)

fuxoft

Pokud už mají existovat filmy, které jsou od začátku do konce reklama na korporátní produkt, pak je dobře, že jsou aspoň takhle kvalitní. Vlastně docela příjemné překvapení, technicky moderně bezchybné, námětem oldchoolově tradiční. A to mě naprosto nezajímají realistická rychlá auta a tím méně jejich simulátory. ()

Steven47

Bál jsem se, že se dočkám dvouhodinové reklamy na hru, což si v tom sice někteří stejně najdou, ale já tenhle problém neměl. Gran Turismo je totiž navzdory neoriginální příběhové šabloně funkčním a zábavným filmem, který zvládá vyvolat přesně ty pocity, které chce. Závody umí být napínavé, a hlavně baví tím, jak chytře využívají herní prvky – třeba stopy na dráze či průběžné umístění hlavního hrdiny. Snad kromě kvalifikace v herně, která mi přišla uspěchaná, jsem si každý užil, ačkoliv bylo víceméně pokaždé jasné, jak dopadne. Představitel Janna Mardenborougha je výborný, ale ještě více mě potěšil David Harbour, kterému role mentora sedla náramně. Jejich vztah překvapivě patří k tomu nejlepšímu na celém snímku. Rozhodně to není tak propracované a emotivní sportovní drama jako Le Mans '66, ale takové ambice Gran Turismo zřejmě nikdy nemělo. Jako pohodová žánrovka, která navíc vychází ze skutečných událostí, však svůj účel plní a je mi vlastně dost sympatická. 7/10 ()

verbal

Videjko, dávající falešnou naději všem závislým kompulzivním smažákům degenerativních her, že jednou třeba neskončí jako totální vypatlanci s psychickými poruchami, tiky v oku, skoliózou a atrofií shrbení nad monitorem a s gamepadem přirostlým k prackám, ale budou se možná moci jako totální vypatlanci a štětky automobilek zmrzačit či zabít v nějakých hnusných kraxnách při naprosto zbytečných a nudných závodech. Videjko, zjevně zaplacené dnes k prdeli nezadržitelně mířící a sepsi rychle podléhající firmou Hnissan, jež se ve snaze pojebat mocnou Toyotu bláhově odevzdala do zcela nekompetentní a poruchové náruče podřadné žabožroutské automobilky s pičou ve znaku, čímž si dobrovolně nasypala písek do nádrže. A tak tu máme labutí plíseň v podobě dvouhodinové marketingové kolekce těch nejžluklejších a nejpřitroublejších klišé a patosů, osazenou navíc ke všemu tomu neštěstí jako vždy veskrze gumovým Orlandem Blow s kouřící hlavou, a zejména pak až nesnesitelně nesympatickým a totálně koženým uzenáčem s Brežněvovským obočím a hlasem, jako když serete do trombónu, jemuž celou hrací dobu intenzivně přejete, ať už se někde konečně fatálně vymastí nebo mu vypnou proud ke konzoli. Nasraně druhé, odstoupíte – li od přemrštěných požadavků alespoň na nějakou tu elementární mimiku a nelobotomizovaný děj, napajcujete se nějakými širokospektrálními optosympatiky a nezapomenete si nazout dlouhé gumáky pro brodění se sračkovitým kýčem, je to vcelku pěkně natočené, poměrně svižné, Davča Přístav dává místy šarmantně zapomenout na ty dva výše zmíněné ochrnuté paňácy a pro naše lůzry a hnoje to mile okořenili nechtěnými onomastickými tumory. Když totiž zavřete oči a každou chvíli slyšíte „Šuline vylez!“, „Vidím šulina!“, „Drž šulina za sebou!“, „Protáhni se mezerou kolem šulina!“ nebo „Zůstaň před šulinem!“, máte pocit, že čumíte na reportáž z focení nového progresivního homokalendáře před motorárnou firmy Bukkaki. Tudíž jen nepatrně vinně potěšené hnusné tři s varováním, že to tu leštiči džojstyků prozatím vyhonili do zcela irelevantních čísel. A příště bych chtěl vidět skutečný příběh o tom, jak nějakého závisláka na Volání dutých přijali po konzolovém rekordu do NAVY SYSELS, dali mu do ruky emšestnáctku a on vyhladil celý ISIS. Teda až na dvě hadrové hlavy, ale i tak to na hrobku vítězů stačilo. ()

Hees

Dramaticky (dramaturgicky) dobre zvládnutý film, plný zaujímavých vizuálne pekných grafických zážitkov. Jemne problematické sú už výkony hercov a tak isto vysoká predvídateľnosť deja, napriek tomu, že som spomenul kvalitne dobre zvládnutý film dramaticky, tak ide vo svojej podstate hlavne o gradáciu deja. Z tých hereckých výkonov, ale príjemne prekvapil výkon Davida Harboura. Film má tak isto výbornú hudbu, ktorá podtrhuje atmosféru a zopár vtipných situácii ala hlášok pre hráčov počítačových hier. Ak ste hry nikdy nehrali, nejaký ten žargón z nich nemusíte pochopiť. ()

Fr

„MUSÍME VŠEM DOKÁZAT, ŽE SEM PATŘÍME!… “ Nepatřím k „obejvákovejm“ závodníkům. Vlastně ani motosport mě nijak nerajcuje. O to víc jsem nadšenej, když mě někdo dokáže tímhle tématem pobavit! A tenhle film je o sportu, o lidech s vůlí a ctižádostí… a ty závody jsou udělaný fakt dobře. Je v nich všechno – rivalita, vítězství, porážky, smrt i Le Mans. Patří k tomu i kus toho patosu, ale vážení…. vono je to (tak nějak) podle skutečnosti! /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Film má základ ve stejnojmenném videoherním simulátoru a vypráví skutečný příběh Janna Mardenborougha, který se stal profesionálním závodním jezdcem. 2.) Tvůrci sklidili kritiku za časové posunutí nehody na okruhu v Nürburgringu. Ta se totiž stala před závodem v Le Mans. 3.) Thx za titule „Petr Zenkl“. ///                         PŘÍBĚH  ****  HUMOR  ne  AKCE  *  NAPĚTÍ  * ()

Zajímavosti (35)

• Na ceduli v boxové uličce je napsáno: „Circuit de Catalunya,“ a to na německém Hockenheimu. Catalunya (Katalánsko) je však ve Španělsku. (Johnny.ARN)
  • Geri Halliwell (Lesley) je ve skutečném životě provdaná za Christiana Hornera, který byl v době vydání filmu šéfem týmu Red Bull závodícího ve formuli 1. (Johnny.ARN)