Karanténa smrti

• USA Sick

Ideální dovolená v karanténě se zvrtne, když nečekaný vetřelec rozpoutá šílený boj o přežití. (HBO Max)

Recenze (144)

BROKEN_

Sick se sice nezapíše jako Vřískot do žánru hororů a nejedná se o nic, co byste doposud ještě neviděly. Sick je ale poctivě natočený home invasion slasher ve kterém jsou postavy dobře napsaný, chovají se chytře a uvěřitelně a divák jim bude jednoduše fandit. Záporákova motiace ke konci dává smysl a tvůrci si tady s pandemií covidu pohrály nápaditě. Atmosféru se to daří pěkně budovat a jakmile přijde na nahánění postav o napětí nebude nouze. Celé je to zkrátka povedená hororová podívaná, kterou jsem si osobně velmi užil a udělalo mi to radost. Kevin Williamson dokazuje, že pořád umí a jeho práce se scénářem má pořád co nabídnout. Osobně doufám, že se Williamson nebude na dalších dvanáct let držet od scénářů k filmům a především k hororům co nejdál. Jeho talent prostě potřebujeme. Z mého pohledu tak musím Sick všem doporučit, kdo má rád slashery a chtějí večer v napětí fandit postavám, tak jděte do toho. Určitě nebudete litovat. 7,5/10. Více se můžete dočíst ZDE. ()

raimi

John Hyams má talent pro akční scény. Bylo to vidět v čtvrtým Univerzálním vojákovi, a je to vidět i tady. Ten boj o život, kterej tady oběti provádějí je filmařsky uvěřitelnej a parádně natočenej. Ale zároveň jsou ty jeho filmy takový matný, hnusný a berou se moc vážně. Občasná nadsázka by jim jenom prospěla. Kevin Williamson svý scénáře už dlouho vaří jenom z vody, občas se teda ještě blýskne nějakým tím vtipným nápadem. S covid tématem pracuje poměrně citlivě, aby nenasral ani jednu stranu, a celkem se mu daří nebýt moralizující idiot. No a protože má film dvě hlavní ženské postavy, tak je samozřejmě nutný přizvat bezejmennou scénáristku bez zkušeností. To by tak hrálo, aby ženský dialogy psal chlap. Tyhle hrůzostrašný časy už jsou dávno pryč, že ano. Podle traileru jsem teda čekal trošku víc satiry, ale ta jen občas vystrčila růžky, aby se náhodou někdo na twitteru neurazil. Hlavní ženský postavy jsou, jak už je poslední dobou zvykem, nesnesitelný, věčně otrávený, narcistní krávy. Pardon, chtěl jsem napsat sebevědomé, hrdé a body positivní mladé ženy (takže protivný oplácaný mandy). Černoška je (jak jinak) nejchytřejší, nejzodpovědnější, nejempatičtější, nejsebevědomější, nejaktivističtější a nejafričtější hrdá žena. Takže absolutně otravná a nesympatická filmová postava, jejíž první věta ve filmu je "Kde máš roušku?". Potěšilo, že její kámoška, hlavní hrdinka, se během filmu "polidštila", a byla z ní celkem fajn baba. Takže v Hollywoodu furt nic novýho, rasový kvóty jsou furt povinný, provokativní humor víceméně zakázán, proud women movement furt v plné síle. Jednou snad tyhle ideologický bullshity zajdou na úbytě. Jen za minulej rok woke Hollywood ztratil přes 500 miliard dolarů tržní hodnoty, tak doufejme, že ten očistnej mechanismus bude pracovat rychle. ()

oveckaoa

Slasher jak ze staré školy (myšleno v dobrém). Točil to režisér Univerzálního Vojáka 3,4 a scénář k tomu napsal chlápek co psal scénář k Vřískotu1,5, Tajemství Loňského Léta nebo třeba Fakulty.  V době kovidu jdou dvě holky a později i jeden kluk do chaty otce jedné z nich tam jich nahání vrah.  Za normálních okolností je to 60 procent , ale ten důvod proč to dělá (je obsažen v názvu) si zaslouží hvězdu navíc. Díky za titulky Lordek v roušce (ta černoška by z něho měla radost) 80 procent ()

pornogrind

Začátek filmu celkem nalákal ale potom přišla nudnější pasáž. Nudný klábosení dvou nesympatickejch kamarádek potažmo pozdější řešení partnerských problémů mě fakt nebralo. Zhruba od 35 minuty to pomalu ale jistě začíná nabírat tempo. Rázem se z toho stává napínavej mix Slasheru a Home Invasion. Nemůžu se ale ubránit dojmu, že ke konci už filmu začíná trošku docházet dech. "Že by to bylo těma rouškama? Všichni si dobře pamatujeme jak se v nich blbě dejchá". Pointa filmu je vzhledem v jaké době se film odehrává sice hodící ale tak nějak očekávaná. Já osobně mám na Covid ale svůj názor takže tohle řešit nebudu. Milovníci gore(kterým jsem i já) svůj apetit rozhodně neukojí. Šetřilo se i na krvi(alespoň já jsem ji očekával rozhodně víc) s čímž je spojenej i celkem nízkej bodycount. Na jedno podívání asi OK ale myslím si, že to není nic co by mi delší dobu utkvělo v paměti. Beru to jako takovej menší předkrm před očekávaným Scream 6. Slabší 3 hvězdy. ()

Tom Hardy

Vždy jsem obdivoval, jakou energii a údernost dostával Wes Craven ve Vřískotu do střetů s vrahem. Jestli někdo tvořil ve slasher žánru regulérní akční scény, byl to on. A Hyams Jr. jeho postupy mimikuje téměř 1:1 a to v dobrém slova smyslu. Tak úderné naháněčky obětí se jen tak nevidí, a co víc, Hyams nejen kopíruje mistra, ale zároveň skvěle pracuje s prostředím, kamerou a dokonce i s herci, kteří jsou celou dobu uvěřitelní. Williamson se připomene hned několik nápaditými úhyby od zavedených postupů (díl uznání si zaslouží už za to, s jak malým počtem postav si vystačí), jen hlášek je tentokrát minimum, vrah postrádá nějakou osobitou masku (ale je zase pravdou, že o to víc je ukotvený v realitě) a postavy, ač se nechovají stupidně, úplně nevystoupí z řady a není proč si je pamatovat. Pointa je zajímavá. Jde o sociální komentář, který bude publikum rozdělovat (podle jejich vlastního přesvědčení), osobně bych ale Williamsona nepodezříval ze snahy o nějaké moralizování. Jen se autorsky rozhodl využít toho, s čím se svět v posledních letech potýká. Z něčeho si utahuje, něco věcně popisuje s tím, ať si každý zaujme své stanovisko. Proč ne? Coby fanoušek slasher žánru jsem spokojený. 70 % ()

• Keď traja hlavní hrdinovia sedia okolo ohňa, jeden z nich rozpráva príbeh legendy o dieťati a hadovi. Tento príbeh bol tiež vyrozprávaný postavou Scotta Foleyho v jednej epizóde seriálu Dawsonov svet (od r. 1998), pričom scenárista Kevin Williamson bol hlavným scenáristom tohto filmu aj seriálu. (Arsenal83)
  • Film sa natáčal v lete 2021 v okrese Weber v štáte Utah a okolí. (Arsenal83)
  • Během otázek a odpovědí na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu v roce 2022 John Hyams vysvětlil, co ho motivovalo k natočení filmu: „Když jsem si přečetl scénář, jedna z věcí, která mě zaujala, bylo to, jak je odtažitý, což se mi líbilo. Jednou z nejúžasnějších věcí na tom filmu pro mě je, a Kevin Williamson to řekl mnohokrát, že vlastně nemá druhé dějství. Má to tak trochu první dějství a přechází to rovnou do prodlouženého třetího dějství. Nikdy jsem nijak zvlášť netoužil natočit slasher, ale tenhle pro mě byl jako thriller převlečený za slasher. Tak nějak jste si vytvořili všechny ty archetypy slasherů, ale najednou se z toho stala taková prodloužená honička. Jakmile jsem se dostal ke scéně v kuchyni, kde Parker (Gideon Adlon) bojuje s jedním z vrahů, a jak se celá ta scéna vyvíjela, a pak se objevil druhý chlap, tak jsem si řekl: ‚Páni, já se fakt jenom usmívám, když to čtu,‘ a tak nějak bych chtěl rozehrát tuhle akční scénu, která nikdy neskončí.“ (Johnny.ARN)