Bývalý vynikající chirurg přišel o rodinu i paměť. Teď ale narazí na ženu, kterou kdysi dobře znal, a dostane tak šanci dát si život zase do pořádku. (Netflix)

Recenze (109)

tomino28

Možná byly moje prvotní pocity bezprostředně po zhlédnutí až moc nadšené, ale i po několikadenním odstupu mám v sobě pořád pocit z nadprůměrného snímku, který zkrátka funguje. Někdo může namítnout, že příliš zjednodušuje a moc tlačí na divákovy city, ale zkrátka je to natočeno tak, že se před obrazovkou bavíte. Říkal jsem to už dříve a zde to zdůrazňuji znovu, že Poláci filmy poslední dobou prostě umějí (tím netvrdím, že Češi ne). Ale zkrátka tento snímek má vše, co je potřeba k udržení pozornosti a příjemnému pocitu z kvalitně odvedené práce. Víc než fajn. ()

Elerrina

Velice mizerná adaptace postarší, ale stále atraktivní předlohy. Výpustků v ději je tolik, že divák neznalý původního románu tápe, na druhou stranu je mnoho nepodstaných scén neúměrně natahováno. Ovšem ani při takto děsné dramaturgii se nepodařilo zcela pohřbít to staromilské kouzlo vyprávění o dobrém člověku těžce zkoušeném osudem, odkazující svými kořeny až někam k Bídníkům Viktora Huga. ()

Talita1

Knihu som čítala už dávnejšie. Teraz prichádza poľská produkcia s novým filmovým spracovaním. Lekár, ktorý stráca pamäť sa prediera životom.  O niekoľko rokov však dôjde k osudovému stretnutiu s dcérou. Herecké obsadenie bolo fajn, páčila sa mi aj príjemná hudba s poľskými ľudovými piesňami. Chirurg Wilczur je jednoducho sympatický literárny hrdina a jeho príbeh nenudí. ()

misterz

Nebolo to zlé, má to pekný romantický príbeh. No videl som originál a pravdou je, že ten je tak o triedu lepší. Takže vyššie hodnotenie by nebolo celkom kóšer. Ale aj napriek tomu, že ide o takú poľskú telenovelu, je to určite pozerateľné a môžem len odporučiť. Lepší priemer. 65/100 ()

futislav

Dát tomuhle filmu dvě hvězdy, to může jen duševní poleno. Ano, je to trochu kýčovité, někteří herci jsou nevýrazní, ale silný příběh, téměř dokonalé kulisy i kostýmy, výborná kamera, to vše film vyzdvihuje na poctivých pět hvězd. V záplavě braku, LGBT a násilí příjemné pohlazení po duši, to už se moc nevidí. Sice červená knihovna jako vyšitá, ale tím více lidská a starosvětsky milá. Světlá výjimka v době, kdy se lidské hodnoty už nenosí. ()

• Tadeusz Dołęga-Mostowicz napsal své dílo „Znachor“ v roce 1937 původně jako filmový scénář. Když byl odmítnut, přepracoval ho na román. Finálně však spatřil světlo světa stejnojmenný film v roce 1937, v roce 1981 a v roce 2023. (Jirka_Šč)
  • Podle datumů na bustě Rafała Wilczura (1885–1920), která je umístněna na klinice pod schody, film začíná v roce 1920 a pokračuje v roce 1935. (Jirka_Šč)
  • Název filmu se objeví až ve 24. minutě. (pornogrind)