První znamení: Přichází satan!

• USA The First Omen (více)
Trailer 6

Když je mladá američanka poslána do Říma, aby začala sloužit církvi, narazí na temnotu, která ji přiměje zpochybnit vlastní víru a odhalí děsivé spiknutí, které doufá, že přivede zrození inkarnovaného zla. (Falcon)

Videa (7)

Trailer 6

Recenze (93)

TheEvilTwin

Určitě se nejedná o vyloženě zásadní snímek v žánru, ale jinak jsem teda rozhodně spokojen a za poslední dobu jde o jeden z těch lepších hororů. Oproti Neposkvrněné teda úplně jiný zážitek (čti 100x kvalitnější), takže to s ní srovnávat nebudu a stejně tak jsem celou "Omen" sérii do dnes neznal, takže hodnotím čistě jen film. Největší předností je totiž jeho komplexita, a to jak po stránce technické, tak herecké (kde hlavní herečka je dostatečně neznámá a neokoukaná a zároveň dostatečně šikovná na hlavní roli) a i po stránce příběhové, kdy děj je poměrně rozsáhlý, zabíhá do mnoha uliček a celkově to není jen přímočará linka v klášteře, ale vyklube se z toho dost zábavná věc. Po hororové stránce by si to sice možná zasloužilo větší důraz na lekačky a nějaký ten pocit strachu, ale na druhou stranu nám tady tvůrci servírují neutichající atmosferickou paranoiu a celkem dobré napětí okolo, kdy divák vůbec neví, kam se film bude ubírat v následujících minutách, a sedí napjatý jak struna, takže za tohle palec nahoru. Jedinou výtku mám v možná až příliš rychlém konci a tak "šup šup" uzavřeném ději, ale jinak jsem s výsledkem spokojen a suma sumárum jde o svěží závan v rámci tohoto subžánru, který se nesoustředí jen na jednu věc, ale nabízí plnohodnotný a temný zážitek s masivním lákadlem na další díl v posledních vteřinách filmu. Dobrý kousek a na to, že jde o ne až tak zkušenou režisérku i hlavní hvězdu, tak jde o víc než slušné otevření dveří do filmového světa. ()

na to jak měla debutující režisérka Arkasha Stevenson relativně omezený manévrovací prostor se jí nakonec podařilo vytvořit překvapivě dobrý a funkční prequel, který nesází na prvoplánové lekačky, ale plíživou a lezavou atmosféru buduje hezky postaru prostřednictvím kamery a hudby. Současné publikum odkojené blumhouse horory to možná úplně neocení, protože tempo je tu hodně pomalé, ale mě to až nečekaně sedlo. Ne všechno tu sice funguje úplně dokonale, ale už jen za to že takhle hezky starosvětský horor tu nebyl už roky sem mu ochoten leccos odpustit...70% ()

J*A*S*M

Výrazně lepší, než by člověk od nevyžádaného prequelu sedmdesátkové klasiky čekal. Nell Tiger Free navazuje na krasojízdu ze seriálového Servanta a Arkasha Stevenson se jako celovečerně debutující režisérka představuje v pozitivním světle. Stylově je První znamení mnohem výraznější než konkurenční řadové studiové horory. Největším problémem tak je, že má film coby přímý dějový předchůdce původního Omenu jasně vykolíkované hřiště a určené mantinely, v nichž může hrát. Možnost překvapení je značně omezená, byť nutno uznat, že i s takto rozdanými kartami se tvůrci snaží (např. vysvětlení toho, proč se záporáci o výrobu antikrista snaží, je za mne naprosto super). ()

darkrobyk

Nebudu psát zklamání, páč nic velkolepého jsem nečekal. Máme tu další Američanku, co přijede do Itálie, aby se stala jeptiškou. K tomu navíc je celý příběh podoben Neposkvrněné víc, než by se zdálo. Jak neoriginální. Ovšem mně se Neposkvrněná líbila více. Úvod je příjemně atmosférický s jasným odkazem (tyč) na první film série (ten zřejmě nebude nikdy překonán). Ostatně z dalších odkazů jsou sebevražda sestry i smrt způsobená autem - zde akorát místo hlavy přijde nebožák o půl těla. Tak snad jen střeva ven se počítají. A potěšil i odkaz na Mouchu, kdy tenhle porod byl snad ještě děsivější. Margaret ovšem nepatří mezi nejchytřejší, což mi dost vadilo, a tak neumí pořádně ukrást ani pár složek. A pokud se činí čertu dobře, pak bych rád viděl pořádný závěr celé série, co by vyvrcholil Apokalypsou, kdy by v první řadě církev a následně zbytek lidstva byly smeteny z povrchu Země. Pak byl tenhle díl dostal alespoň smysl. A kdo zná původní klasiku, musel vědět, jak tenhle počin skončí. Skvělý vizuál, mizerná nestrašidelná hudba, jo, každý není J. Goldsmith, a tíseň i strach, na rozdíl od původního filmu, zde chybí... ()

Frajer42

Cinema City občas myslí i na nás chudé, takže v levnou neděli, kdy se dalo zajít na film s poplatkem za 84 Kč, jsem si samozřejmě musel dopřát maraton 6 filmů za jediný den. Tohle byl poslední film v rámci tohto maratonu. Přesto nemohu říci, že by se na mém hodnocení únava jakkoli podepsala - cítil jsem se čiperný jako kůň na dostizích a jsem si jistý, že bych ještě hravě 2 filmy zvládl. Neubráním se srovnání s prvním dílem, který byl dle mého odborného úsudku o autobus lepší. Sledování a závěrečný moment překvapení mi úplně rozvrátil fakt, že bylo zřejmé, jak tento film skončí, když se jedná o prequel. Film působil více jako exkurce do italského kláštera s občasnými lekcemi italštiny než jako horor. Stopáž je extrémně přepálená a obsahuje absolutně zbytečně dlouhý a nesnesitelně pomalu plynoucí úvod do děje, který trvá asi 90 minut, což je jako čekat na kávu ve Starbucks během akce na bezplatné espresso. Všechno podstatné a zajímavé je pak narváno do závěrečných 30 minut. Z filmu je bohužel cítit, že je zrežírovaný ženskou rukou, což je jako hrát fotbal s basketbalovým míčem. Jediná děsivá věc na celém tomto zbytečném filmu byl pocit, že to snad nikdy neskončí. [15 %] ()

Zajímavosti (26)

• Ve filmu se zjistí, že satanistický kult má šakala na oplodňování žen, aby se stal otcem Antikrista (budoucí Damien Thorn). Přichází Satan! (1976) a pokračování Damien (1978) zjišťují, že šakal byl Damienovou matkou, nikoliv otcem. (Johnny.ARN)
  • Hlavné natáčanie sa odohralo v Ríme od 19. septembra do 22. novembra 2022. Na zobrazenie sirotinca boli použité budovy vo Villa Parisi a farma v Procoio. Produkčná dizajnérka Eve Stewart uviedla: „Chceli sme, aby to bola veľmi jedinečná a krásna budova a keďže sme nemohli nájsť všetko v jednej budove, spojili sme tri budovy a zabezpečili, aby boli všetky navzájom dobre prepojené.“ (Arsenal83)