Nimona

Rytíř chce po křivém obvinění prokázat svoji nevinu, a tak spojí síly s holkou, co umí měnit podobu. Ta je ale ve skutečnosti příšera, kterou má on za úkol zničit. (Netflix)

Recenze (121)

Arsenal83 odpad!

Každý hrdý homofób musí vzdorovať propagande a preto mi je poctou opäť udeliť netflixovskej zvrátenosti odpadík. Autor predlohy Stevenson sa sám označuje za "transmaskulínneho a nebinárneho", ale že mu nevadí, ak ho niekto osloví zámenom on. Och, koľká to ústretovosť od psychickej poruchy! Je jasné, že takýto úchyl potom môže nakresliť len postavy, do ktorých vloží svoju deviáciu. A rýchlo to posunie deťom, aby svoju pomýlenosť legitimizoval a potom slušní rodičia, ani nevediac na aký film to s dieťaťom vlastne išli (veď recenzie sú špičkové), musia vysvetľovať svojím ratolestiam, čo to tam za buzerantov vlastne bolo. ()

Crawler-D

Hodnotím spíš jako příznivec komiksu - kdo ho nezná, možná bude mít víc pochopení. Nicméně volba laciného animačního stylu (který se tak odklání od specifické estetiky komiksu), zásadní změny v příběhu (Bylo na to vážně potřeba osm lidí? Proč teda vůbec adaptovat existující předlohu?) i znuděné hlasové herecké kreace nereflektující dynamiku postav to celé podstatně sráží. ()

Sympatický animák se skvělou hlavní hrdinkou a nad očekávání silným závěrem. Děti zcela určitě nepoberou ten přesah se kterým tvůrci přichází (vyčleňování nezapadajících, sebervraždy (nejen) mladistvých, nepochopení okolím, …), ale když jim to rodiče pomohou trochu dešifrovat, nemuselo by se to vůbec minout účinkem. A kdyby ano, tak děti tu mají alespoň barvičky, dost akce a lehce infantilní humor, který je bude bavit…70% ()

oveckaoa

Netflix vydá ročně jeden animák, ale ten animák je topový. Chlápek má být rytířem, ale při ceremoniálu  na něho někdo nastraží to, že zabije královnu co chtěla otevřít svět kde jsou příšery. tak, že po nim všichni jdou a on se snaží zjistit kdo to na něho nastražil a do toho mu pomáhá holka co se dokáže měnit v zvířata (něco podobného bylo už v Vaianě s Mauim a v novém Dračím Doupěti) a lidi (tohle je novinka). Má to zvláštní animaci, ale v dobrém slova smyslu ,dobré vtipy u, kterých se pobaví všechny věkové skupiny a ten svět je zajímavý jelikož jsou tam rytíři s meči mají tam i různé drony , děla , tanky , létající auta a podobně. Na konci máme i Nimonin origin což je jeden z nejlepších originů v animácích je to pěkné a dojemné a pěkně to na vše navazuje proč je taková jaká je , proč ta královna chtěla otevřít království atd. Jediné mínus je v tom , že je tam hodně homosexuální agitka už od začátku a na konci se dva chlápci cucají nevím jestli to je manze nebo není to by mohlo hodně lidem vadit. 80 procent ()

Hapretor

... emočně mě to rozsekalo ... vtipné ... hravé ... až docela šílené ... pak totálně smutné až depresivní ... ba snad horrorové ... skvělá hudba a vtípky ... animace divná leč poutavá ... rád jsem to viděl ... ovšem neřekl bych, že je toto především určené dětem ... je to šílený guláš všeho ... ale toho infantilního jen okrajově ... tohle musel dělat někdo pořádně najetej kvalitnim matrošem ... tohle normálně nevymyslíš ... ()

• Film je založený na rovnomennom grafickom románe z roku 2015 od ND Stevensona, ktorý sa odohráva vo futuristickej verzii stredoveku. (Arsenal83)
  • Režisérské duo Troy Quane a Nick Bruno namluvilo postavy Sir Troy Quartermane a Sir Nicholas Brun, což jsou narážky na jejich jména. (petr.koca)
  • Film malo točiť štúdio Blue Sky pre Disney, avšak vedenie spoločnosti výrobu pozastavilo kvôli LGBT témam vo filme. Projekt zachránil Netflix. (Arsenal83)