Sněžné bratrstvo

• Španělsko La sociedad de la nieve (více)

Po havárii letadla v odlehlém srdci jihoamerických And musí pasažéři, kteří se štěstím přežili, spojit síly a spolehnout se jeden na druhého, aby se dostali zase domů. (Netflix)

Videa (4)

Recenze (277)

Kaluž

O frajerech z Uruguaye, co si uprostřed And uspořádali piknik, slyším skrze tenhle film zcela poprvé, takže to pro mě byla překvapivě čerstvá novinka. Navíc je to celý podáno docela expresivně s důrazem na tíhu situace, o to víc pak jeden docení tu nezměrnou touhu nevzdat se a přežít. Survival horor par excellence. ()

RUSSELL

Knižní předloha nese podtitul „Definitivní popis největšího světového příběhu o přežití“ a slovo „definitivní“ bych použil i ve spojení s filmovým zpracováním tohoto příběhu. Je dobře, že film vznikl ve španělsko-uruguayské koprodukci a Bayona byl pro tuto látku ideálním kandidátem – díky jeho jménu přilepenému k tomuto filmu zároveň i dopředu víte, co lze očekávat. Society of the Snow je kvalitně vysoustružený mrazivý survival, který dokáže strhnout a vyvolat soucit s osudy postav, ke kterým byly životní okolnosti nesmírně kruté. Vrcholnou scénou filmu je precizně natočený pád letadla, jehož intenzita a nepříjemnost dokáže silně pocuchat nervy – to praskání kostí mi zní v uších ještě teď. Následně bych rád vypíchl i sekvenci s lavinami, během kterých se všudypřítomný zmar a beznaděj daly krájet nožem. Příběh přeživších ztroskotaných v srci And je nadčasový a univerzální i díky zásadním otázkám, na které si každý musí odpovědět sám a drtivá většina z nás naštěstí jen hypoteticky. Co je člověk ochoten a schopen udělat pro vlastní přežití? Cokoliv! ()

BMW12

Naprosto famózně natočené drama mezi zasněženými Andami. Už v úvodu vidíme mistrovskou scénu pádu letadla, kdy si opravdu připadáte, že v tom letadle sedíte také. Následně pak sledujeme obrovskou vůli cestujících přežít, k čemu se musí odhodlat a jak zvládnout několik týdnů bez základních potřeb v nehostinném pohoří, kde všude jsou jenom hory a sníh. Film navíc umocňuje skutečnost, že se jedná o příběh dle skutečné události. Přeživší mají můj velký obdiv a také všichni tvůrci, kteří se podíleli na tomto skvělém filmu. ()

EvilPhoEniX

Netflix a J.A.Bayona doručil rekonstrukci známého příběhu o pádu letadla s rugby týmem v roce 1972 a ikdyž Originál Alive je povedený, tak tenhle modernější kabát tomu sluší ještě více. Kdo originál neviděl užije si film ještě více, ale kdo si ho podobně nepamatuje jako já, tak takovéhle oživení není na škodu. Bayona je na katastrofy expert, což dokázal už v Nic nás Nerozdělí a takový pád letadla je tu natočen skvostně. Nepříjemné, realistické a brutální ( to lámání kostí mazec!! scéna, kterou jsem si musel pustit 3x), potěší že i postavy jsou sympatické a divák jim fandí, jelikož ten mráz, pocit hladu a beznaděj se nekompromisně valí i na diváka, což je důležitý element. Trochu jsem doufal, že kanibalismus bude více rozvinut ( doufal, jsem že ukážou nějakou porcovačku ať má Evil radost, ale to už by jsme přecházeli do jiného žánru). Potěší ještě scéna s lavinou a i přes delší stopáž mi film rychle utekl, ikdyž se zde nic výrazného a zábavného neděje. Netflix hned ze startu doručil slušný katastrofický mrazivý Survival, který fanoušky žánru potěší. Ten příběh je tak silný i po letech. 75% ()

darkrobyk

Solidní doku survival drama s motivem kanibalismu, jakých v novodobých dějinách tolik není. Protože příběh je notoricky známý, alespoň pro mě, sledoval jsem hlavně to, jak je natočen. Po formální stránce není co vytknout, konflikty mezi postavami obstojné. Délka filmu je ovšem ubíjející a nebýt poetických prostřihů na hory, přišel by mi ještě delší. Mezi nejlepší scény patří havárie a lavina. Přeživším nakonec odpustili příbuzní obětí i sám papež. Chvílemi jsem měl neodolatelnou chuť na pořádný krvavý steak... 3,5* ()

Zajímavosti (24)

• Tento film se zabývá následky záchrany přeživších podrobněji než film z roku 1993. Není zde však zachycena reakce veřejnosti na zprávu o kanibalismu, když se nakonec provalí. Přeživší si tento detail nechávali pro sebe tak dlouho, jak jen mohli, a mluvili o něm pouze se svými rodinami. Veřejnost se dozvěděla, že jedli zásoby z letadla a rostlinnou hmotu nalezenou v horách. Jakmile se to rozkřiklo, uspořádali přeživší jednu tiskovou konferenci, kde o této záležitosti diskutovali. Předvídatelně se našla veřejnost, která byla zděšena, a podnítilo to mnoho debat na téma morálky v situaci přežití. (Johnny.ARN)
  • Bayona sa snažil, aby si každý z hercov nadviazal puto s osobou, ktorú hrá, alebo s jeho rodinou. Toto puto sa počas nakrúcania udržiavalo, takže ak mali herci otázky, kedykoľvek mohli kontaktovať postavu alebo jej najbližšiu osobu. Herec Enzo Vogrincic, ktorý hrá Numu Turcattiho, porozprával, ako mu Turcattiho najbližší pomohli so stvárnením postavy: "Boli sme na prehliadke jeho domu, kde žil Numa, a bratia mi na každom mieste rozprávali všetko, čo si o ňom pamätali. Stretol som priateľov Numu, ktorí mi o ňom rozprávali, o svojich zážitkoch, a zistil som, že s každým, s kým som o Numovi hovoril, ho opísal ako výnimočnú osobu. Tieto príbehy mi o ňom poskytli dôležité informácie.“ (Arsenal83)