Rebelové se připravují na bitvu proti nemilosrdné armádě Mateřského světa a přitom mezi nimi vznikají pevná pouta a rodí se noví hrdinové i budoucí legendy. (Netflix)

Trailer 5

Recenze (242)

Sabrewulf odpad!

První díl byl pro mě pouze nudná prázdnota, druhý už je ale totální průser. Hned na začátku mě neskutečně iritovala věc, kterou sice lidi kritizovali už u RM1 a já tam k tomu byl shovívavý, tady mě to ale už bilo do očí fest a tím mám na mysli humusácké rozostření obrazu, které bylo už v Army of Dead. Zas naprosto nepochopená hloubka ostrosti, kdy je hlavní postava ostrá a všechno kolem ní odporně zamlžené. V jedné scéně je dokonce pozadí rosostřeno ve tvaru rybího oka (proč, proboha?!!!) a během dialogu dvou postav se při každém střihu objevuje a mizí!! Těžká profesionalita. Když přišla scéna se zpomaleným sklízením obilí, kysele jsem se usmíval. Když se po scéně na vesmírné lodi přeplo na další zpomalené sklízení obilí (a mlácení cepem), řehtal jsem se s hlavou v dlaních a když pak po další scéně na vesmírné lodi přišla scéna se zpomaleným zpracováváním obilí, veškerá sranda mě přešla a já si uvědomil, že Snyder je nadobro v hajzlu. On se prostě snaží divákovi vnutit ultradůležitost daných scén, které ale k důležitosti nemají žádný pevný základ. To jsem ale ještě netušil, že přijde scéna, ve které vesničanka našim sedmi statečným rozdává vyšívané dečky a ke každému hrdinovi má proslov jako např: "Taraku, tvůj duch je nezkrotný" nebo "Nemesis, divoká jako bouře"... Ty vole, odkud tohle vzala, když je znala sotva dva dny a zatím jen zpomaleně sklízeli obilí? To jako Tarak nezkrotně odháněl křečky z obilí? Nemesis je divoká jako bouře proto, že divoce mlátila obilí cepem? Co hulí ten degeš? K pobavení bylo i představování minulosti hrdinů, kdy každý odvyprávěl ve flashbacích svůj důvod k boji. Prvnímu Impérium zničilo domovinu, druhému Impérium zničilo domovinu, třetímu... no zkrátka zjistíte, že všem sedmi statečným zničilo Impérium domovinu, nebo zabilo blízké. Takhle rozmanitý scénář by mi trvalo napsat dlouho. Asi 10 sekund. Bravurní jsou i kaskadéři. V 75. minutě voják skáče salto dozadu dřív, než ho Djimou praští. No a přikládání uhlí lopatami do kotlů ve vesmírné lodi, už je regulérně na sebrání občanky tomu kokotovi. Ten film má 2 hodiny a přitom se tam jen zpomaleně sklízí obilí a chvilku bojuje a je konec filmu. Jó ten boj je taky sranda. Vesani ve stodole skrytí za dřevěnými stoly a borci s plazmovými zbraněmi nejsou schopni celou stodolu rozstřílet na prach? A doteď jsem nepochopil ten koncept celé ságy, že v takhle futuristické době někdo potřebuje obilí, když už by dávno existovala nějaká umělá strava a ve vesmírných lodích přítroje na její výrobu. Ten typ braku, u kterého když někdo řekne, že se mu to líbilo (a nebude to myslet jako guilty pleasure), tak budu vědět, že s dotyčným nemám kamarádit. ()

Trustme

Chápu Zacka Snydera a rozumím mu, že jako režisér a tvůrce má neustálou ambici prezentovat filmy, které se líbí hlavně jemu a které zosobňují jisté prvky, které by měly být směřovány k podobně naladěným divákům - zejména geekům, hráčům počítačových her, velkým klukům, fanouškům komiksu, sci-fi, fantasy a military. Jeho posedlost je hnána natolik, že si i začal takové žánrové mixy stvářet. Tedy pod heslem: nedá se to sehnat - vyrobím si to. Dokud točil filmy, kde byl ještě odkázán na nějaká pravidla, osnovu, zadání, tak byl nedostižný. Bohužel v posledních letech u něho vyhrává forma nad obsahem a jak říkáme my fotografové: "50mm objektiv s clonou f/0.95 ti ještě nezaručí, že jsi bravurní fotograf". No, ale aspoň má nějaký rukopis... Pokračování Rebel Moon II je o bitvě. Ten kdo chce přejít přímo na bitevní akční část, tak ať si klikne na čas 1:00:00hod. Protože i ten druhý díl je rozdělený ještě na půl - půlka je snaha dát postavám minulost, příběh, charakteristiku (marně) a v druhé půli se strhne bitva. Ta je snyderovská a řekněme, že na plátně velkého a skvěle ozvučeného kina by to mělo sílu a nějakou tu epičnost. Ale je to Netflix, takže to bude jen o velikosti vaší televize, monitoru nebo mobilu (u extrémistů). Zacka Snydera je mi líto, dal si velkou práci s tímhle filmem a i veškeré vizuální efekty, dekorace, kostýmy, zbraně byly vytvářeny s velkou péčí. Sám si dělal kameramana i producenta. Nechal postavit celou vesnici a velký lán pole, aby opravdu vznikly záběry sklizně. Jenže... jenže je to celý takový bez divákova zaujetí, ve špatným slova smyslu s klukovskými nápady, co všechno nacpat do epické sci-fi, aby tam byli válečníci v armorech, hodně se střílelo, roboti, tanky, hrdinové ochránci, prostě to co je na Playstation. Ale bude chybět dobrý, originální příběh a postavy se jen tak ukáží v CHARACTER MENU a mají osobnostní popisek zúžený na Strength-Dexterity-Vitality-Energy, takže jsou vám u prdele. Rebel Moon I & II rozhodně není film, co by měl mít ohodnocení jednou hvězdičkou nebo odpadem, pokud jste dali novým Star Wars nebo Marvelovkám víc jak 3 hvězdy. Snyder to měl ze 4 hodin sestřihat na 100 minut a byl by to nadupaný akční videoklip a pouštět ho jen divákům, co mají notářem ověřený kladný vztah k jeho tvorbě. ()

B!shop

V podstate bych sem moh asi skopirovat komentar k prvnimu dilu a bylo by to jedno. Proste jak kdyby clovek dal pokracoval ve sledovani prvniho filmu, kde se nejdriv postavy daly dohromady a ted cekame na zaverecnou bitvu. Vlastne ani nebyl duvod, delat z toho dva filmy, stacilo by tady vyhodit prvni pulku, kdy se nic nedeje a sledujeme jen sklizen obili v hromade zpomalenejch zaberu a zbytek proste nafarit k prvni casti. Clovek tak jen ceka, kdy si daj vsichni pres drzku a je mu vlastne uplne fuk, kdo umre, kdo prezije a nebo vlastne i kdo vyhraje. Trikove to je prumer, akce nic moc novyho neprinasi a postavy nemaj co hrat. Misty to je krapet zabavny, misty nudny, misty spis smesny. Kdyby se to nebralo aspon tak desne vazne a netvarilo se to, jak kdyz si Snyder dela pudu pro x dalsich filmu. Za me po vsech strankach prumerny sci-fi becko, ktery by daleko lip fungovalo jako pilot k serialu. Takze stejne jako v pripade prvniho dilu slabsi 3*. Tentokrat aspon nejsem zklamanej, protoze jsem uz nic necekal. ()

fabecc1222

Kdyby se z těch dvou filmů udělala jedna dvouhodinová akční rubačka, tak by to možná jako celek bylo fajn. Ale všechno to rádoby chytračení, filozování a snaha udělat z toho něco víc prostě působí až komicky. No a ještě ke všemu otevřenej konec, a kdo ví, jestli vůbec bude nějakej třetí díl, když už teď se tomu všichni akorát tak smějou. Co bylo v jedničce už si stejně moc nepamatuju, ale nepřišlo mi, že by to nějak vadilo. Tady stejně vesměs žádný příběh není. První hodinu se sklízí nějaké obilí, druhou hodinu se o něj bojuje. Boj je fajn, pár akčních sekvencí určitě slušně zabaví, audiovizuál je takový příjemný standard, ale to je tak vše. Ani si nechci představit, jak by to dopadlo, kdyby tohle byli vážně ty nové Star Wars. ()

Ištván87

Je to lepší než první díl a když se do závěrečné bitvy zapojí i Jimmy, tak je to chvíli opravdu moc pěkná podívaná, ale má to ten samý problém jako jednička. Pořád tam něco chybí. Tady je problém například s tím, že smrt některých postav je nám totálně putna, ale natočeno je to tak, že by nám to jedno být nemělo. SPOILER SPOILER: Jmenovitě smrt Dena byla úplně zbytečná, protože si proti Atticovi ani neškrtnul. Totéž platí pro Nemesis. Ta si to tam rozdá s partou ozbrojenců, ale jelikož jsme vůbec neměli šanci si k ní vytvořit nějaký vztah, tak to člověka vůbec nezasáhne. No, tak snad se to v režisérské. Sestřihu zlepší ()

• Natáčelo se od 19. dubna 2022 do prosince téhož roku v americkém státě Kalifornie (Inyo County, Santa Clarita). Filmování probíhalo současně s výrobou první části a společný rozpočet činil 166 milionů amerických dolarů. (fiLLthe3DD)
  • O tvorbu vizuálních efektů se postaraly společnosti jako Weta FX, Mammal Studios, Rodeo FX nebo Scanline VFX. (fiLLthe3DD)