Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slavnou legendu o venkovské dívce, která slyšela boží hlasy a dokázala v rozvrácené Francii 15. století vnuknout slabému králi vůli po znovusjednocení země, sama vzburcovat vyčerpané královo vojsko a postavit se do první bojové linie, o dívce, již vítala celá Francie jako vytouženou Pannu orleánskou, není třeba blíže představovat. Známe ji jistě z mnoha literárních i filmových podob. Film, který natočili kanadští tvůrci na přelomu roku 1998/99 - převážně v českých exteriérech a na Barrandově, za velké účasti českého štábu - je dalším, zcela novým zpracováním této nesmrtelné legendy. Jako představitelku titulní role snad vůbec poprvé zvolili dívku téměř stejného věku - teprve sedmnáctiletou Leelee Sobieskiovou. Přestože je tak mladičká a na pohled nenápadná, má už za sebou několik filmových rolí a je doslova vycházející hvězdou. Její nevinná, ještě dětská tvář (která je prý podle dochovaných portrétů skutečné Johance až nápadně podobná) je doprovázena udivující odvahou (téměř všechny scény, včetně jezdeckých a bojových, točila sama) a hereckou suverenitou, takže chvílemi máte pocit, že sledujete skutečnou, historickou postavu Johanky z Arku.

Pro naše diváky je však zajímavá i skutečnost, že film se za podstatné účasti české produkce natáčel téměř celý u nás, v Čechách. Za čtyři měsíce náročného natáčení (často v krutých mrazech) se početný štáb přesouval mezi Křivoklátem, Pernštejnem, Chebem, Loktem, Landštejnem, Žebrákem a Točníkem. Na Barrandově vyrostly kulisy Johančiny rodné vesnice. V komparsu si zahrály stovky českých statistů, ale i našich zkušených, mezinárodně uznávaných kaskadérů, šermířů a jezdců. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (87)

lojzik 

všechny recenze uživatele

Bezesporu nejlepší ztvárnění legendy o Panně orleánské, absolutní špička, nemám co vytknout. Je vidět, že i s menším rozpočtem lze natočit kvalitní film, navíc i historicky věrohodný a poučný. Smekám před panem režisérem, tu konkurenční Bessonovu slátaninu strčil bez problému do kapsy. Je vidět, že peníze a známí herci nejsou vždy všechno. Navíc jsem se začal díky tomuto filmu i víc zajímat o mladou nadanou herečku LeeLee Sobieski. Díky za tento film. Jsem přesvědčen, že kritizovat ho může jen absolutní filmový ignorant. Kosmik 1, absolutní souhlas. Mimochodem v závěru filmu jsem rozpoznal chebský hrad. ()

Prochy38 

všechny recenze uživatele

Byť dávám stejný počet hvězdiček, jako té americké verzi s M. Jovovich v hlavní roli, tento počin se mi líbil trochu méně. Ale přesto jsem z filmu nadšen. Mám podobnou historickou problematiku fakt rád a Johanka je natočena skvěle. Je lehce vidět nízký rozpočet, ale u mě to na pocitu dobrého zážitku neubírá. Protože Johanku s Milou jsem viděl jen asi pár dní před touto, dobře se mi to srovnává. Každá je jinak pojatá, tahle se bere více vážně, což je dobře, ale o to více vyniknou nedostatky. L. Sobieski to zvládla skvěle. Hodně velké překvapení v N. P. Harrisovi. o kterém jsem do HIMYM neměl potuchy... Spokojen a taky potěšen i velkou částí české scenérie. ()

Reklama

L.Hellhor 

všechny recenze uživatele

Stejně jako u Excalibru i tady si myslím, že je to nejkrásnější zpracování daného příběhu (chtěl jsem napsat legendy, ale tohle je víc historické než fantasy). Hlavní hrdinka je opravdu krásná a církev opravdu lačná po moci. Jean de Metz je sympaťák a vůbec je nádhera se na to dívat. Bessonovu Johanku jsem neviděl, ale ani po ní zvlášť netoužím. Milla Jovovich na mě na plakátu působí až moc krvelačně a ošklivě a já si nechci kazit dojem z takto hodnověrně zfilmovaného příběhu u kterého mi na konci i ukápla slza. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Pre mňa najlepšia verzia o Johanke, ktorej osud ma fascinuje. Strhujúco natočené, človek sa zdravo naštve a Sobieski bola úplne ideálnou voľbou. Pritom v tom istom roku vyšla hollywoodska verzia, ktorá nebola ani z polovice taká dobrá. Prachy nerobia dobrý film. Tu je dôkaz. ()

MariusDee 

všechny recenze uživatele

Samozřejmě se také nevyhnu srovnání s Bessonovou Johankou, ale asi v poněkud jiném světle. Bessonova Johanka měla řadu mínusů, bezesporu. Přesto na mne v konečném důsledku působila mnohem lepším dojmem, než toto televizní zpracování. U tohoto dílka bych ocenil příběh, který je podáván mnohem věrohodněji, bez mysteriózního balastu a pompéznosti Bessonovy verze. Já ale nechtěl vidět historicky věrohodný film, to se raději podívám do literatury nebo na dokumenty. Já chtěl vidět zfilmovanou legendu o Panně Orleánské, a to mi Besson více méně poskytnul. Co mi na tomto snímku vadí, je především jeho skromná typicky televizní výprava. Dále mi vadí české hrady, které byly pro natáčení použity. Na jednu stranu sice patriotsky hřálo, že naše hrady budou známy i v zahraničí, ale divácký prožitek to pro mne dosti sráželo. Prostě mám zafixované, že Pernstějn je jednou Pernštejn a ne nějaký Chinon. Také charakter Johanky byl bezpochyby střízlivěji uchopen, ale tím pro mne ztrácela atraktivitu, navíc Leelee je sice krásná žena, ale její herecký projev mi přišel plochý. Možná trochu nespravedlivě mne toto dílko prostě oslovilo méně. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (11)

  • Štáb měl pro natáčení k dispozici přibližně dvě desítky koní, speciálně vycvičených pro náročné filmové scény. Koně přivezl z Francie jejich cvičitel, který je trénuje speciálně pro film a který s nimi byl po celou dobu natáčení přítomen na place. Další koně byly pro film dovezeny z Itálie, Španělska a další evropských zemí. (Lynette)
  • Hlavní bitva se točila nedaleko od Mělníka u řeky, kde se postavila kulisa pevnosti La Tourelle a dobývala se. Město za pevností se dodávalo trikem. Stejně se postupovalo v bitevních scénách, kdy se natáčelo asi se čtyřiceti koňmi. Ti jeli v řadách vedle sebe a pak se ve střižně dohromady propojili. Výsledkem je bitva s velkým množstvím koní. (JOhanka.1412)
  • Pro složité kaskadérské scény byli angažováni vyhlášení kaskadéři z České republiky a Slovenska. (Lynette)

Reklama

Reklama