Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Johanka (Milla Jovovich) byla malou holčičkou, když jí během přepadení její rodné vesnice vojáci anglické armády před očima znásilnili a zavraždili sestru. Od té doby se staly víra a modlitby její jedinou útěchou. Když Johanka dospěla, začala být přesvědčena, že k ní hovoří sám Bůh (Dustin Hoffman) a že jí vyzývá k tomu, aby se postavila do čela armády, která vyžene vetřelce a přinese její zemi mír. Johančino nezlomné odhodlání překonává původní nedůvěru jejích přátel i rodiny. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (356)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Historicky hodně sporný a kontroverzní film (jak bychom třeba my Češi dnes natočili film o Janu Žižkovi? Jako adoraci či kritický pohled?!), filmařsky docela povedený a velmi, velmi vizuální (to už ale je charakteristika filmů Luca Bessona), nad průměr ho tahá hlavně scéna vězeňského rozhovoru (vnitřního monologu?) uvězněné Johanky s Ďáblem? Bohem? Svědomím? Vnitřním hlasem?... Velmi silný okamžik i jeden z vrcholů filmu a především sugestivní Dustin Hoffman... Hodně povedený, byť historicky kontroverzní film... ()

heyda 

všechny recenze uživatele

Johanka z Arku - dobrý námět na zpracování filmu, kterého se chopila Francouzská produkce, která si povolala Milu Jovovich a další hvězdy, aby předvedli, co v sobě mají. Bohužel musím konstatovat, že to nejhorší na celým snímku je délka. 160 minut je hrozně moc. Pak tam bylo hodně hluchých míst a já jsem měl chuť to několikrát během filmu ukončit. Tohle by se prostě nemělo stávat. Jinak vizuální a hudební stránka je solidní. Herci taky fajn, jen to zpracování nic moc. Jsem trochu zklamaný. ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Hodnocení tohoto filmu místy více vypovídají o svých autorech než o tématu, ke kterému se vztahují. Mluvit o historickém filmu znamená vědět alespoň něco o době, tématu a postavě či postavách, které jsou předmětem jeho obsahu. Bessonova vůle držet jednotu reality i tradice a jejího francouzského osvojení je pozoruhodná. Mila (Milla) Jovovich, toto slovanské ztvárnění mýtické francouzské národní hrdinky srovnatelné snad jen se stejně legendárním Vercingetorixem, odvádí vynikající herecký výkon přesně odpovídající exaltovanosti středověkého mysticismu (odkazuji na MARTINA LUTHERA a Finniesovy srovnatelné stavy během jeho tápání a bloudění). Že to budí dojem buď přibližování, nebo i přesahování mezí normální psychiky, je zřejmé. Méně zřejmé je se tomu divit, případně to zpochybňovat nebo dokonce podle toho usuzovat na kvalitu hereckého výkonu. V této rovině Bessonovy interpretace je pochopitelné i "černobílé" vidění anglických okupantů (srovnejme to s naším vztahem k Němcům). Za zvlášť zdařilé považuji psychologické scény prvních projevů Janiny-Johančiny rodící se "svatosti", jejích pověstných rozhovorů s "hlasy" podobně jako krajinné záběry kamery. Nepřerývaný, slabiny i stíny neskrývající obraz Johančiny osobnosti i zbabělost, projevená při jejím zajetí a následném křivém obvinění z kacířství, čarodějnictví ve stylu prvních KLADIV NA ČARODĚJNICE, politický proces se stejným zneužitím práva jako nedlouho předtím v Husově případě jsou jen epilogem jejího krátkého, zralého ženství se nedočkavšího života (úplná Johančina rehabilitace proběhla v katolické církvi podle dostupných informací relativně nedávno; jisté je, že z někdejší kacířky se stala v katolické věrouce dneška mučednice a Vatikánem svatořečená světice). Díla, která vyžadují delší zamyšlení, jsou jako plody, které nepřinesou výnos bez náležité péče. Užitek je oboustranný: divák je obohacen nejen myšlenkově, ale i citově, dílo se šíří tam, kde by mohlo - a mělo - být. Čas prověří nejlépe, nakolik se jedná o nadčasový počin nebo naopak dočasný úspěch, jehož případné slabiny budou více patrny našim potomkům než divákům naší současnosti. ()

choze 

všechny recenze uživatele

"PŘIŠLA NÁS NAVŠTÍVIT TA FRANCOUZSKÁ ČUBKA." Odvážné pojetí Johanky jako otravné hysterky, které mě kupodivu neznechutilo, snad i proto, že ve finále Johanku její bludy působivě doženou. Výprava, kamera, casting, akce, dialogy, vše skvělé. Místy záměrně karikaturní (smrt Johančiny sestry). Při scéně dobytí mostu, kdy je Johanka po triumfu šokována způsobeným masakrem, ze mě ten parchant Besson vždycky vyždímá slzy. ()

malylada 

všechny recenze uživatele

Bohužel druhé Statečné srdce se nekoná. Besson si uřízl pořádný krajíc, který se mu nepodařilo ukočírovat. Práce s postavami a jako drama to docela drhne a Milla mu moc nepomáhá. Vůbec mi nesedly prostřihy vizí Johanky, které neustále trhaly plynulost děje. První dvě třetiny nejsou tak špatné, když si odmyslím, jak tupým způsobem je postava Johanky po celou dobu prezentována. Nicméně Milla moc nemluví a roli mladé dívky v bitevních vřavách zvládá uvěřitelně. Středověké bitvy jsou výpravné, bavily mě i přes to, že od Bessona člověk čeká větší nápaditost. Pro mě nepochopitelně přijde posledních čtyřicet minut zdlouhavé pasáže, během kterých se marně Milla snaží hrát psychicky zlomenou ženu kolem samotného procesu, než dojde k upálení. Mít to v merku Mel, mohla to být pecka.......6/10 ()

Galerie (45)

Zajímavosti (36)

  • Luc Besson točil všetky bojové scény bez prípravy, nechcel vidieť žiadne choreografie ale naturálny boj. Predpísané choreografie mali iba herci. (gogo76)
  • Počas prvých týždňov natáčania zahynul pri nehode kaskadér. Hovorilo sa, že Besson po incidente vôbec nekomunikoval, objavil sa len na natáčaní a kričal na ľudí príkazy. (Arsenal83)

Související novinky

Zemřela herečka Olympia Dukakis

Zemřela herečka Olympia Dukakis

02.05.2021

Ve věku 89 let zemřela oscarová herečka řeckého původu Olympia Dukakis. Svůj filmový debut prožila v roce 1964 ve filmu Lilith a objevila se i jako matka Dustina Hoffmana ve filmu John a Mary z roku… (více)

Besson sa vracia

Besson sa vracia

20.05.2005

V roku 1999 Príbeh Johanky z Arku s Millou Jovovich pomerne nečakane prepadol a jeho režisér - slávny Luc Besson (na obr.), tvorca takých kultov ako Leon alebo Brutálna Nikita - sa odvtedy venoval už… (více)

Reklama

Reklama