Reklama

Reklama

Mr. Bean: Největší filmová katastrofa

  • Česko Bean (více)
Trailer

Obsahy(1)

Správní rada Královské národní galerie by se ráda zbavila neschopného kustoda Beana. Rozhodnou se ho vyslat do Spojených států jako experta, který má vypomáhat kolegům z Griersonovy galerie s přípravou velkolepé vernisáže. Svérázný chlapík způsobí pozdvižení v letadle, po přistání je zadržen jako terorista. Bean se tak poprvé setkává nejen s poručíkem Brutem, ale také kurátorem Griersonovy galerie Davidem Langleym, který jeho potrhlé chování přičítá genialitě. Langley Beana odveze k sobě domů a představí ho své rodině. Manželka nemá pro Beanovy kousky pochopení a dává Davidovi ultimátum. Buď dostane Beana z domu, nebo se ona po dobu jeho pobytu v Los Angeles odstěhuje. Ještě horší je to v galerii, kde Bean zůstane jen chvíli před slavným obrazem sám. Stačí jediné kýchnutí a obraz, jehož cena se pohybuje v desítkách milionů, je navždy zničen. Bean se přizná Langleymu, že není žádný doktor a obrazům vůbec nerozumí. Zoufalý kurátor se opije a Bean pochopí, co všechno způsobil. Rozhodne se vše napravit... (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (427)

dzej dzej 

všechny recenze uživatele

Digest z krátkých anglických beanovských epizod. Ty nejlepší gagy z původního Beana jsou postehovány k sobě a navlečeny na hlavní příběhovou linii točící se kolem vrácení Whistlerovy matky hrdým Američanům, jejichz vztah k umění je naštěstí dovedně ironizován – obraz má odhalit Jon Bon Jovi, mezi suvenýry se objevuje plakát ála Playboy s názvem Whistlerova sestra, obraz pro Ameriku koupil natvrdlý a nacionalistický generál. Staré známé Beanovy gagy je samozřejmě lepší vidět „v originále“, z těch nových jsou kouzelné především Beanovy erudované interpretace vnímání výtvarných děl („Jen tak sedím a koukám na obrazy“) a samotné Whistlerovy matky („Ten obraz je velký a to je dobře, protože kdyby byl malý, mikroskopický, nemohl by jej nikdo vidět.“). Je až s podivem, že si tvůrci tohoto filmu pro široké masy nevybrali nějaké notoricky známé výtvarné dílo, ale obraz který příliš nefiguruje v obecném povědomí. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Jsem velký fanoušek Mr. Beana, měl jsem doma staré kazety se všemi sériemi původního i animovaného seriálu a pokaždé když vidím tenhle film, tak se mi obnoví vzpomínky a pořád se dobře bavím. Možná někomu vadí amerikanizace této notoricky známé postavy, ale já miluju i tenhle film...9/10 ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Neuveriteľné sa stalo skutočnosťou. Skečmi nabitý hodinuapoltrvajúci gag. A čo je prekvapujúce, ani dej to nemalo zlý, proste totálny úlet. Atkinson proste vyžmýkal čo sa dalo a za to mu patrí moja vďaka. Aj preto ostane pre mňa postava Beana jedna z najnezabudnuteľnejších postáv vôbec. 95%. ()

Jamal 

všechny recenze uživatele

Snímek. který obsahuje většínou ty lepší nápady ze seriálu, škoda ale že Rowan už ukončil kariéru Mr Beana, neboli pana fazolky, protože navzdory jeho IQ ( nad 140 ) mu role sedí jako ušitá, můžete se o tom přesvědčit v jakémkoliv filmu kde hraje. V poslední době třeba v Lásce nebeské nebo Johnymu Englishovi (( :: ()

C0r0ner 

všechny recenze uživatele

Jasně, oproti seriálu je to slabý odvárek, ale to je v podstatě všechno. To modré hodnocení připisuji hlavně tomu, že film musí mít příběh a proto je počet gagů za minutu poněkud redukován. Ale ať mi nikdo neříká, že se legendárními nestaly scény z výslechové místnosti, nebo krádeže a výměny obrazu. 90% ()

Galerie (59)

Zajímavosti (24)

  • Tržby ze severoamerických kin byly 45,3 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových 251,2 milionu (z toho 28,4 mil. v hrdinově domovské Velké Británii). (NIRO)
  • Když David (Peter MacNicol) a Bean (Rowan Atkinson) jedou z galerie, hraje píseň „Stuck in the Middle with You“, kterou nazpívala Susanna Hoffs. Předtím, než se jde David vykoupat, hraje „Yesterday“ od Wet Wet Wet. (SONY_)
  • Obraz, okolo kterého se točí celý film, se správně jmenuje „Aranžmá v šedé a černé č.1: Portrét umělcovy matky“, vytvořený Jamesem McNeillem Whistlerem v roce 1871. Pro obraz se vžil jednodušší název „Whistlerova matka“. Obraz je považovaný za jedno z nejvýznamnějších děl amerického umělce mimo USA. Současným majitelem je francouzské Musée d'Orsay v Paříži, protože ji koupil francouzský stát v roce 1891. (Tonula)

Reklama

Reklama