Režie:
Mel SmithKamera:
Francis KennyHudba:
Howard GoodallHrají:
Rowan Atkinson, Peter MacNicol, John Mills, Pamela Reed, Harris Yulin, Burt Reynolds, Larry Drake, Danny Goldring, Johnny Galecki, Chris Ellis (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Správní rada Královské národní galerie by se ráda zbavila neschopného kustoda Beana. Rozhodnou se ho vyslat do Spojených států jako experta, který má vypomáhat kolegům z Griersonovy galerie s přípravou velkolepé vernisáže. Svérázný chlapík způsobí pozdvižení v letadle, po přistání je zadržen jako terorista. Bean se tak poprvé setkává nejen s poručíkem Brutem, ale také kurátorem Griersonovy galerie Davidem Langleym, který jeho potrhlé chování přičítá genialitě. Langley Beana odveze k sobě domů a představí ho své rodině. Manželka nemá pro Beanovy kousky pochopení a dává Davidovi ultimátum. Buď dostane Beana z domu, nebo se ona po dobu jeho pobytu v Los Angeles odstěhuje. Ještě horší je to v galerii, kde Bean zůstane jen chvíli před slavným obrazem sám. Stačí jediné kýchnutí a obraz, jehož cena se pohybuje v desítkách milionů, je navždy zničen. Bean se přizná Langleymu, že není žádný doktor a obrazům vůbec nerozumí. Zoufalý kurátor se opije a Bean pochopí, co všechno způsobil. Rozhodne se vše napravit... (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (427)
Digest z krátkých anglických beanovských epizod. Ty nejlepší gagy z původního Beana jsou postehovány k sobě a navlečeny na hlavní příběhovou linii točící se kolem vrácení Whistlerovy matky hrdým Američanům, jejichz vztah k umění je naštěstí dovedně ironizován – obraz má odhalit Jon Bon Jovi, mezi suvenýry se objevuje plakát ála Playboy s názvem Whistlerova sestra, obraz pro Ameriku koupil natvrdlý a nacionalistický generál. Staré známé Beanovy gagy je samozřejmě lepší vidět „v originále“, z těch nových jsou kouzelné především Beanovy erudované interpretace vnímání výtvarných děl („Jen tak sedím a koukám na obrazy“) a samotné Whistlerovy matky („Ten obraz je velký a to je dobře, protože kdyby byl malý, mikroskopický, nemohl by jej nikdo vidět.“). Je až s podivem, že si tvůrci tohoto filmu pro široké masy nevybrali nějaké notoricky známé výtvarné dílo, ale obraz který příliš nefiguruje v obecném povědomí. ()
Jsem velký fanoušek Mr. Beana, měl jsem doma staré kazety se všemi sériemi původního i animovaného seriálu a pokaždé když vidím tenhle film, tak se mi obnoví vzpomínky a pořád se dobře bavím. Možná někomu vadí amerikanizace této notoricky známé postavy, ale já miluju i tenhle film...9/10 ()
Neuveriteľné sa stalo skutočnosťou. Skečmi nabitý hodinuapoltrvajúci gag. A čo je prekvapujúce, ani dej to nemalo zlý, proste totálny úlet. Atkinson proste vyžmýkal čo sa dalo a za to mu patrí moja vďaka. Aj preto ostane pre mňa postava Beana jedna z najnezabudnuteľnejších postáv vôbec. 95%. ()
Snímek. který obsahuje většínou ty lepší nápady ze seriálu, škoda ale že Rowan už ukončil kariéru Mr Beana, neboli pana fazolky, protože navzdory jeho IQ ( nad 140 ) mu role sedí jako ušitá, můžete se o tom přesvědčit v jakémkoliv filmu kde hraje. V poslední době třeba v Lásce nebeské nebo Johnymu Englishovi (( :: ()
Jasně, oproti seriálu je to slabý odvárek, ale to je v podstatě všechno. To modré hodnocení připisuji hlavně tomu, že film musí mít příběh a proto je počet gagů za minutu poněkud redukován. Ale ať mi nikdo neříká, že se legendárními nestaly scény z výslechové místnosti, nebo krádeže a výměny obrazu. 90% ()
Galerie (59)
Zajímavosti (24)
- Tržby ze severoamerických kin byly 45,3 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových 251,2 milionu (z toho 28,4 mil. v hrdinově domovské Velké Británii). (NIRO)
- Když David (Peter MacNicol) a Bean (Rowan Atkinson) jedou z galerie, hraje píseň „Stuck in the Middle with You“, kterou nazpívala Susanna Hoffs. Předtím, než se jde David vykoupat, hraje „Yesterday“ od Wet Wet Wet. (SONY_)
- Obraz, okolo kterého se točí celý film, se správně jmenuje „Aranžmá v šedé a černé č.1: Portrét umělcovy matky“, vytvořený Jamesem McNeillem Whistlerem v roce 1871. Pro obraz se vžil jednodušší název „Whistlerova matka“. Obraz je považovaný za jedno z nejvýznamnějších děl amerického umělce mimo USA. Současným majitelem je francouzské Musée d'Orsay v Paříži, protože ji koupil francouzský stát v roce 1891. (Tonula)
Reklama