Reklama

Reklama

Dementia 13

  • Česko Demence 13 (festivalový název) (více)

Obsahy(1)

Souvisí maniakovo řádění se strašlivým rodinným tajemstvím? Starobylý zámek Haloranů hluboko v deštivém Irsku jako každý rok hostí setkání celé rodiny u příležitosti vzpomínky na nešťastnou nehodu, při které zemřela mladá dívka. Tentokrát nedorazil John Haloran. Rodina si kvůli zprávám jeho ženy Louisy myslí, že je obchodně v New Yorku. Ale jen ona sama zná hrozivou pravdu o Johnově smrti. Pravé peklo nastává ve chvíli, kdy se mezi návštěvníky rodiného sídla objeví děsivý šílenec, který se pokouší jednotlivé členy Haloranova rodu vyvraždit. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (62)

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Ano, opravdu je v tom cítit inspirace Psychem, a možná proto je to tak slabé. Výborná kamera, zajímavé podvodní scény, podmanivá hudba, krásné kulisy a tu a tam povedené herecké výkony. To je ale všechno, co mě zaujalo a to je žalostně málo. Suché, místy dost nudné a hlavně, strašně předvídatelné. V okamžiku kdy mi docvaklo spojení prvního flashbacku s objevením se týpka se sekyrou mi bylo všechno jasné, a pak už jen zbývalo koukat na odhalené, a to moc zábavné už nebylo. Škoda, škoda, čekal jsem alespoň trochu více. ()

FoxMulder 

všechny recenze uživatele

Film je slušně proveden ve všech směrech. Není to tupé vraždění a každá postava má i své hnací síly, proč dělá to co dělá. Proto jsou všechny postavy životné a uvěřitelné. Navíc Coppola velmi dobře buduje atmosféru tísně a nervozity, aniž by divák přesně věděl proč. K tomu všemu vydatně sekundují dobře zvolená lokace, hudba a hlavně černobílá kamera. Jen škoda že se nevěnovalo trochu více pozornosti flashbackům. Ty to mohly více napnout. ()

Reklama

ancientone 

všechny recenze uživatele

Mená ako Denis Hopper, Jack Nicholson, Martin Scorsese alebo Francis Ford Coppola sú synonymami obdobia hollywoodskej renesancie na konci 60. a začiatku 70. rokov, no spoločné majú aj to, že svoju kariéru začali prácou na malých, nízkorozpočtových béčkových snímkach spoločnosti producenta Rogera Cormana American International Pictures. Tá sa vyprofilovala ako malá továreň na generické brakové snímky natáčané za pár dní a za pár tisíc dolárov (rozpočty filmov AIP málokedy prekročili hranicu 50 000 dolárov), avšak generalizovať túto produkciu ako beztvarú, neštruktúrovanú masu bizarností by bolo príliš zjednodušujúce a hlavne chybné. Viac na: https://www.kinecko.com/coppola-a-evolucny-clanok-hororu/?fbclid=IwAR35U6v10kY731xLzZFiKedAfR8nE37gPZQYvmmuVeh8ZWCFF91WaglnXdY ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Jistá rodina žijící na zámku poblíž jezera kdesi v Irsku trpí, když se z jednoho z obyvatel zámku stane krvežíznivý vrah pokoušející se všechny lidi ve svém okolí vyhladit ! Zločinec kolem sebe šíří děs a hrůzu, než se podaří nastražit mu osudnou past, která ho konečně, více nebudu prozrazovat.. Po snímku "To se může stát jen na Západě" je to druhá Coppolova režijní práce, která je silně ovlivněna film. školou producenta tohoto filmu Rogera Cormana. Opravdu v některých situacích krásné a mrazivé brnkání na nervy, navíc to vše protřeno celkem vkusnou a hodicí se hororovou hudbou, jinak ale po dějově a herecké stránce jde o takový lehčí průměr. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Devět let před slavným snímkem ´Kmotr´ (1972) natočil Francis Ford Coppola v produkci Rogera Cormana hororový, dnes spíše thrillerový, snímek používající spoustu motivů právě hororových snímků. Nejvíce se uvádí Hitchcockovo ´Psycho´ (1960), avšak dnešní hororový fanoušek toho najde daleko více. Třeba motiv strašidelného domu, který byl použit nesčíslněkrát. Francis stojí také za scénářem. S danými motivy si jen tak pohrál v rámci úprav dle své fantazie a nebo je jen zparodoval? Záleží na diváckém přístupu. Vezměme si třeba scénu z Psycha vraždy ve sprše. Francis to pojal jinak. Oběť je u břehu v jezeře a místo úderů nožem je použita sekera. Děsivou atmosféru se samozřejmě snažil podat stejně jako Hitchcock v oné sprše. Jen tak mimochodem, některé scény ohledně jezera jakoby odkazovali na ´Pátek třináctého´ (1980), který vznikl až o sedmnáct let později. Snímek je nízkorozpočtový a když se k tomu přidají šedesátá léta, prostě to vypadá tak, jak to vypadá. Na nezávislou tvorbu nic neobvyklého. Lecjaké herecké výkony se očekávat nedají a nějakou logičnost už vůbec ne. O mistrovské dílo se tedy nejedná, ale k inspiraci slouží dobře. Přímo se dá považovat za jedno z nejdůležitějších kamenů současného filmu. Dnes již šedesátková klasika počáteční tvorby režiséra, který si ve světě filmu dokázal udělat věhlasné jméno. V rámci jeho tvůrčí kinematografie jako zajímavost, která moc nenadchne, ale zatracovat by se nemusela. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (4)

  • Původně se film měl jmenovat jen Dementia. Číslo 13 bylo připojeno kvůli faktu, že jméno Dementia bylo již použito u filmu z roku 1955. (Rodriguez)

Reklama

Reklama