Reklama

Reklama

Děvčátko, které bydlí na konci ulice

  • Kanada The Little Girl Who Lives Down the Lane (více)

Obsahy(1)

V tomto kanadském thrilleru ztvárnila Jodie Foster titulní postavu - samotářskou, zarputilou a sama na sebe odkázanou dospívající dívku jménem Rynn, která žije sama ve velkém domě svého otce. Když do domu kdokoli přijde nebo zavolá, děvče vysvětluje, že má tatínka na služební cestě. Je opravdu daleko... hodně, hodně daleko. A maminka? Ta také... Rynn se své nezávislosti nehodlá vzdát a je odhodlaná udělat cokoli, aby si uchovala své strašlivé tajemství. To ale bohužel vyčmuchá její vlezlá sousedka paní Halletová (Alexis Smith). Dalším nebezpečím, které ohrožuje Rynnin klid, je sousedčin syn Frank Hallet (Martin Sheen), pedofil, který má v plánu děvče zneužít. Naštěstí je zde rebelující teenager Mario (Scott Jacoby), který je vždy připraven podat Rynn pomocnou ruku. Scénář k tomuto mrazivému thrilleru s dokonalou atmosférou napsal Laird Koenig jako adaptaci vlastního románu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (81)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je sice z čistě logického hlediska nesmysl, ale stejně se mi prostě líbil. Jodie Fosterová jako 13ti letá osamělá dívka je prostě "divná" ... spíš působí jako kluk. Celý film nese typickou 70.kovou atmosféru, má výbornou ústřední melodii a je vlastně dost smutný. Naráží docela s jistotou na problém osamocení, odtržení od společnosti atd. I tak je ale hlavní hrdinka naprosto chladný psychopat, který mi lezl do půli filmu krkem, ale posléze jsem jí začal fandit... Je to zvláštní film, zajímavý a udrží pozornost. Pokud ale hledáte logiku a logické vyústní, zkuste něco jiného ... ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Věkem ještě nedospělá, mentálně již dávno prozřelá, svou povahou až nebezpečně sebevědomá a radikální... Teprve 14-tiletá Jodie Foster v hlavní roli vytvořila z této nenápadné žánrové „jednohubky“ skutečně velmi pozoruhodnou filmovou lahůdku na poli mysteriózního thrilleru. Zřejmě nejzajímavější snímek z geograficky i žánrově pestré filmografie Nicolase Gessnera (Diamantový biliár) nepostrádá tajuplnou atmosféru, v příběhu není nouze o mnoha překvapení, pravidelné sklony k černohumorné komedii se mi také zamlouvaly. Dlouhá závěrečná scéna ve dvou oplývá v doprovodu Chopinova klavirního koncertu obzvlášť podmanivým kouzlem. Nicméně k završení dokonalosti přesto v mých očí schází příběhu nějaký výraznější závěrečný twist nebo jedna pořádně uzemňující pointa celého neotřelého morbidního příběhu (místo spíše otevřeného konce). Jinak určitě za mě velká spokojenost: [80%] ()

Reklama

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Sledovat Jodie Foster v počátcích její hvězdné kariéry bylo rozhodně zajímavé. Celý film stál na jejím skvělém výkonu a už jako malá dokázala zastínit své starší herecké kolegy a kolegyně. Problém s tímto filmem jsem však měl (a jak vidno nejen já) s jeho celkovou uvěřitelností. Příběh měl svoje až mrazivé tajemství a dobrou atmosféru, ale pokud bychom se na něj dívali jen z logického hlediska a tvůrčí nedotaženosti (nebo snad nevyzrálosti), bylo to malinko zklamání. Zvláště pak v případě, kdy se děj konečně rozjede a najednou se zjeví závěrečné titulky. Tomu se skutečně říká „nevyužitý potenciál“ a ne že ne. Sledovat mladou dívku, která je chytrá a mazaná mnohem víc než drtivá většina vrstevníků i dospělých – to by mi ještě ani tolik nevadilo, jen kdyby tady nebylo tolik nedotažených věcí a nezodpovězených otázek. Jakoby chvílemi ani Gessner nevěděl, co chce vlastně točit. A srovnávat to s knižní předlohou vážně nemůžu, protože jsem jí nikdy nečetl. Přišlo mi ale, jako bych byl o něco ochuzen. Zajímavý film to však bezesporu je, v mých očích jde o trošku lepší průměr. 60% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Odvážný námět, jenž zachází daleko, ale pořádnou atmosféru z toho nedovede vytřískat, byl obrovskou příležitostí pro mladičkou Jodie Foster. Ta je ještě úchvatnější než v Taxikáři ze stejného roku a scény „na hraně“ hlavně díky ni působí věrohodně. Dokonce zastiňuje v roli slizského zvrhlíka nejistého Martina Sheena. Doboví cenzoři si museli rvát vlasy, pokud vím, podobné věci třináctileté dívky v žádném filmu ještě nedělaly a rád bych věděl, jak daleko si tvůrci dovolili zajít v necenzurované (tzn. neamerické) verzi. Jak už jsem naznačil, film se pouští na tenký led a dost spoléhá právě na zvrácenost podobného námětu, chybí mu hutnější atmosféra. V podstatě nemáme o koho se bát, komu držet palce a můžeme jedině nečinně přihlížet nepříliš originálnímu vývoji situace. Srovnatelně komorní thriller Čekej do tmy měl rovnou několik scén, při nichž jsem zatajoval dech a úplně přitom stačil dobře vypointovaný dialog mezi dvěmi osobami. Tady to nefunguje, dialogy a vůbec celá zápletka jsou trapně vykonstruované, příliš doslovné (film končí v okamžiku, kdy již nemá co vyprávět, nezanechává žádná neodhalená tajemství). Během sledování mě několikrát napadlo, jak by konkrétní scéna mohla nabrat patřičné grády (co třeba subjektivní kamera při sestupování do sklepa?), ale většina z mých proseb zůstala nevyslyšena. Apendix: Rád bych viděl (žel bohu neuvidím) tentýž film režírovaný Hitchcockem. 70% ()

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Dobrý námět a celkem kalitní herecké obsazení ještě nazaručuje úspěch. Film by měl opravdu velký potenciál, ale na mě působil až příliš nedotaženě. Režisérovi se vymklo z rokou právě to důležité....budování atmosféry.....Věci se ve filmu dějí bez očekávání, téměř bez emocí....Martin Sheen byl opravdu dobrý zvrácenec, ale zasloužil by si více prostoru. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (6)

  • Ve scéně, kdy Frank Hallet (Martin Sheen) ukazuje Rynn (Jodie Foster) vlásenku a nehet, se na Frankově (Martin Sheen) pravé ruce střídavě objevuje a mizí zlatý prsten. (Pavlínka9)
  • Jodie Foster, které bylo v době natáčení pouhých 13 let, se odmítla ve filmu objevit bez oblečení. Ve scéně, kdy se svléká do naha a odhaluje opálené pozadí, ji nahradila její nejstarší sestra Connie Foster. (Pavlínka9)

Reklama

Reklama