Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celým jménem se jmenuje Marion Cobretti, ale nemá rád své dívčí křestní jméno, a tak si nechá přáteli i nepřáteli říkat Cobra, což zní přece jen ostřeji a víc chlapsky. Hned v úvodní scéně také předvede, co to v jeho případě znamená být chlap a jakým způsobem léčí chorobu zvanou zločin, když chladnokrevně, téměř rutinně, odpráskne pobudu terorizujícího předměstskou samoobsluhu. Je stejně krutý jako zločin, proti kterému bojuje, což je mu sice nadřízenými vytýkáno, leč není mu v tom bráněno. A právě Cobra dostane za úkol chránit důležitou svědkyni, modelku Ingrid, která jen zázrakem unikla smrti při řádění bandy vedené vrahem přezdívaným "Noční řezník". Sotva převezme úkol, už má plné ruce práce, aby Ingrid zachránil před dalšími útoky gangu zabijáků. A když nepomůže ani to, že ji ukryje na zcela neznámém místě, je jisté, že zrádce je někde velmi blízko a nejspíše také vlastní služební odznak. Zatímco se k jeho skrýši blíží desítky motocyklů se svými smrtonosnými jezdci, Cobra nabíjí zbraně, připravuje granáty a chystá se k nejtěžší bitvě svého života. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (472)

JFL 

všechny recenze uživatele

"Cobra" sice v prvé řadě vyrazí dech coby jeden z nejhysteričtějších konzervativních eposů na téma hraničářské spravedlnosti v americké kinematografii, ale současně nabízí i řadu dílčích fascinujících prvků. Projekt je vedený jako adaptace knihy "Fair Game" od Pauly Gosling, ale podle té vznikl také novější stejnojmenný film s Williamem Baldwinem a Cindy Crawford. Z předlohy tedy "Cobra" přejímá pouze premisu o ženě na útěku před zabijákem (v originále je jím nájemný vrah), kterou ochraňuje svéhlavý policista. Motivy s fanatickou sektou hrdlořezů i fašounským fízlem, který je lékem světa nemocného zločinem, pocházejí čistě z hlavy scenáristy, kterým byl sám Stallone. Kapitolu samu pro sebe pak představuje stylizace filmu, který svou ponurostí, špinavostí i expresivně ztvárněnými mordy evokuje dobové giallo filmy. Pak je tu duo antagonistů, kteří se oba pohybují na hranici parodie a campové mocniny - svého času se v souvislosti s dobře medializovanou PR hašteřivostí Stallonea a Schwarzeneggera spekulovalo, jestli má být dřevěný záporák odkazem na topornost představitele Terminátora, ale spíše se nabízí ho vnímat jako prostě pokus o ultra monstrózní esenci zla (která jen shodou okolností vypadá jako Arnold ;)). Ještě hůře z toho ale vychází Stallone a jeho hrdina. Bez růžových brýlí chlapeckého nadšení, skrze něž figura vyznívá jako nehorázně hustý borec, se ze střízlivého pohledu Marion Cobretti ukazuje jako neskutečně směšná karikatura, která v sobě po vzoru Frankensteinova monstra spojuje ikonické atributy mužnosti - kymácivá chůze Johna Waynea a sirka v koutku úst po vzoru Chow Yun Fata v kombinaci se sedmdesátkovými brýlemi, nikdy nesundavanými rukavicemi a nařvaným rancem v upnutých džínách. Při zhlédnutí po letech pak obzvláště překvapí, jak moc je film nesoudržný, a nezáživný. ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Stallone jako kurva drsňáckej detektiv Marion Cobretti (Cobra) v možná úplně nejlepším jeho čistokrevným 80's akčňáku. Jedná se částečně o kriminálku, ve které se akce střídá s napětím, ideální kombo spolu s nekompromisním hláškařem Cobrettim. Jak projíždím Stalloneho filmy, tak zvyšuju na plnej, protože tohle za to prostě stojí. 90% ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Typický akční film 80. let, brutální, jednoduchý, chvílemi až stupidní děj, v kterém jde jen o to, kdo s koho, Stallone je ve formě a likviduje jako osamělý policista chránící krásnou ženu (ach bože, to krásné kýčovité klišé) bandu úchylných zabijáků v čele s Brianem Thompsonem, finální Jánošíkovská smrt výše zmíněného je třešničkou na dortu téhle bezduché řežby ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Tady končí zákon a nastupuju já." Ano, takhle jednoduché to je. Máme tu padouchy Nového řádu a drsňáka, který si ani ve tmě nesundává sluneční brýle, na cíle ukazuje samopalem s červenou tečkou a odhodlaně zachraňuje hranolky topící se v kečupu. Kdo to asi vyhraje? To nechci snad ani prozrazovat, protože nejeden retardovaný divák by mohl tápat. Ti ostatní s tím nebudou mít problém a vystačí si s rozhodnutím, zda je poručík Cobretti osmdesátkově bavil nebo znechutil. Já patřím do první skupiny a kdyby měl Cobra mezi neustálou střelbou ještě větší prostor pro hláškování, tak bych byl ještě spokojenější. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Stalloneho KOMANDO. Hlavní hrdina je stylizovaný tak moc, že už s realitou nemá společného vlastně vůbec nic. "S psycháči nekšeftuju. Ty hned odprásknu! Jsi choroba a já jsem lék!" - přesně ten typ drsňáckých hlášek, které jako kluk echt žerete a v dospělosti se přitrouble usmívate, jak jsou absolutně over-the-top a gay (ve všech smyslech toho slova). Řemeslo je to však lehce nadstandardní a na zábavnosti a poutavosti mají jistě podíl i typická 80's atmosféra (ty songy, mlask), rychlé tempo, spád a krátká stopáž. Zkrátka to výborně šlape od cool začátku až do ukázkové masivní vybíjené na konci. Těžkotonážní guilty pleasure, jehož tupost nenasírá, nýbrž napomáhá k tomu si snímek ještě více užít (viz již zmiňované KOMANDO). 70 % ()

Galerie (75)

Zajímavosti (29)

  • Postava Kobrova partnera se jmenuje Sgt. Gonzales. Stejné jméno nese i parťák Drsného Harryho, jenž Kobře posloužil jako inspirační zdroj. A kupodivu ho hraje opět Reni Santori. (Divočák)
  • Když Cobretti (Sylvester Stallone) příjde domů, položí pistoli na stůl a poté si sedne na židli a zapne televizi. Poté však zbraň odkládá znovu. (nedvva)

Reklama

Reklama