Pani Wilberforceová je výstredná stará dáma, u ktorej si prenajme priestor pätica hudobníkov, aby mala potrebný pokoj na skúšanie. Netuší, že domnelí členovia sláčikového kvinteta sú v skutočnosti zločinci, ktorí plánujú ďalšiu lúpež... (STV)

Recenze (81)

filmmovier

Novou verzi od Coenů jsem dosud neviděl a ani nadále po tom nijak netoužím, ale původní verzi jsem toužil vidět velmi. Konečně se zadařilo a já nejsem ani trochu zklamán! Alec Guinness v další geniální roli lupiče gentlemana, v dalších rolích mu brilantně sekundují Peter Sellers a Herbert Lom a geniální Katie Johnson jako paní Wilberforcová. Tenhle film by klidně bláznivou veselohrou mohl být nazván, a ani tomuto kousku nechybí značná porce elegance, noblesního britského humoru a neopakovatelného kouzla. A závěr, ve kterém konečně dojde k likvidaci kompliců je naprosto geniální! Veliká jízda je to ale od samotného začátku. Alespoň pro mě. 85%. ()

Mal som tú výhodu-nevýhodu, že som videl pred touto klasikou Coenoviec remake. Ten je samozrejme úplne iný a je to len dobre. Originál je typická čiernohumorná britská komédia, a ak máte tento štýl humoru radi, nemali by ste byť prečo sklamaní. Chvíľu mi trvalo, než som sa na ten špecifický humor naladil, potom už ale všetko išlo ako po masle a film bol skvele vypointovaný. Možno by som ho štýlom prirovnal k Zlatým vežiam, ak by ste chceli nejaké porovnanie. A o kúsok lepší, ako jeho americký, aj keď stále štýlový remake. ()

mortak

Milá komedie, která má šmrnc i spád, ale trochu mi tu chybí něco víc. Na to, že Britové tuto komedii považují za poklad jejich kinematografie, a volí ji neustále mezi nejlepší filmy, v ní není nic tak pamětihodného. Slušně napsaná konverzačka s bábou na zabití a trochou té satiry natočená cudně a uměřeně. Nic víc. ()

Rozjimatel

"So who looks stupid now, eh?"     Čierna komédia, ktorej nahlúply humor ma úplne minul a ktorej zaradenie medzi 1001 filmov, ktoré musíte vidieť, než umriete veľmi nechápem. Remake The Ladykillers (2004) od bratov Coenovcov považujem za podstatne zábavnejší (hoci sa ich verzia výrazne líši v deji, čo ma dosť prekvapilo). Až na pár ako-tak vtipných scén v samom závere ("The Major has a train to catch.", rebrík, rampa) mi všetky tie pokusy o humor pripadali skôr trápne a celá tá štylizácia vyslovene protivná (úplne najotravnejší tu bol Alec Guinness s tými jeho debilnými umelými zubami a hneď za ním tá stará baba, ktorú som mal chuť osobne zaškrtiť a ani by som si nemusel ťahať zápalku).     "There's just something about old ladies. I can't... I can't stand them." ()

kaylin

Alec Guiness je neskutečný chameleon. Já už jsem to tedy věděl, protože snímek "Šlechetné srdce a šlechtické korunky" je toho jedinečný důkaz, ale stejně mě tenhle film, jemuž novější remake nesahá po kotníky, mile překvapil a ukázal mi, že Alec Guiness se narodil skutečně pro každou roli. Stejně jako Peter Sellers nebo Herbert Lom. ()

Zajímavosti (11)

• Peter Sellers mimo jiné namluvil také hlasy papoušků paní Wilberforceové. (venus)
  • Jedná se o první filmovou spolupráci Petera Sellerse a Aleca Guinesse, kterého Peter nesmírně obdivoval. (Pavlínka9)