Na prašném úseku dálnice narazí turistka na muzeum, které vystavuje vzácné kriminální artefakty – a zneklidňující hlavní atrakci. (Netflix)

Recenze (89)

Fifer

Tahle epizoda je nejlepší, co se týká technologických inovací a jejich dopadů na lidstvo. Slučuje totiž několik nápadů do jednoho dílu. Je výborná. Mladá herečka moc přesvědčivá nebyla a to rozuzlení bylo takové mainstreamově-kýčovité, ale rozhodně bych kvůli tomu nechtěl hanět celý díl. Hádka reálné partnerky s holografickou o výchovu dítěte je skvělá - ještě teď se chlámu. ()

J*A*S*M

Tři příběhy v jednom, aneb antologie v rámci antologie. Kurátor v muzeu kriminálních kuriozit (vystavené předměty jsou pomrknutím na některé předchozí epizody) provádí osamělou návštěvnici a vypráví příběhy spjaté s vystavenými předměty. Žánrový velemix, který kombinuje horor, komedii, smutné drama, revenge film, grotesku, romanťárnu a já nevím co ještě. Jako nebudu lhát, úplně soudržný dojem jsem z toho neměl. Jednotlivé příběhy jsou nicméně dobré, všechny drží nad vodou zajímavý nápad. Boužel je imho taky všechny spojuje to, že by byly ještě lepší, kdyby každému z nich byla vyhrazena plocha samostatné epizody. Takhle je to takové hrc prc, s postavami se nedá pořádně seznámit, což zabraňuje možnosti skutečného diváckého prožitku těch smutných / děsivých osudů. A minimálně při prvním a druhém příběhu mě ten odlehčený voiceover vypravěče vyloženě vytrhával z děje. ()

fallanga

Nejlepší díl této série. Vlastně jediný díl, který kráčí ve šlépějích předchozích sérií. Díly jako jsou tento jsou ten důvod, proč mám Zrcadlo tak rád. Black Museum jsou 3 menší příběhy, které dohromady tvoří jeden velký a depresivní svět. Svou skladbou to hodně připomíná "White Christmas". Je to opravdu drsné, nechutné a je to to pravé Zrcadlo. Velmi mě potěšily i exponenty v muzeu, které jsou pomrknutím na minulé díly (maska White Bear, robotická včela, atd...). Snad největší plus ovšem vidím v tom, že se to odehrává ve světě, který jsme už viděli, a dost ho to rozvíjí. Tím správně odporným směrem, samozřejmě. ()

Remivsremi

Tato epizoda je očistec pro čtvrtou řadu, neboť se zatím jednalo o nejslabší příspěvek v BM sérii. O to víc mě štve, že všechny mini příběhy by si zasloužily klasickou délku a jednalo by se o patřičné epizoda. Black Museum jako celek funguje fenomenálně a řadí se mezi top3 epizody celého seriálu. Má to krásně stísněnou, syrovou i surovou atmosféru, vydařený twist na konci a výborné herecké výkony. Přidejte si k tomu líbivý vizuál a dostanete zkrátka kvalitní počin. ()

H34D

Podobně jako u Arkangel jsem zde cítil, že scenáristé se inspirovali hlavně sami sebou - v prvé řadě opět nejlepším dílem White Christmas, poté pár nápadů z dalších dílů, zejména Playtest. Ačkoli jsem místy cítil drobnou kostrbatost, ve výsledku do sebe vše zapadlo krásně a děsivně. Takže opět jeden z nejpůsobivějších dílů, na který jistě budete myslet i následující večery po projekci. 9/10 ()

Zajímavosti (14)

• Jediná epizóda, ktorá bola posúdená Britskou radou pre filmovú klasifikáciu ako epizóda od 18 rokov, a to kvôli scéne sebapoškodzovania. (Arsenal83)