(epizoda)
  • Velká Británie Smithereens
všechny plakáty

Londýnský řidič sdílené taxislužby unese zaměstnance společnosti provozující sociální média a vyvolá mezinárodní krizi. (Netflix)

Recenze (88)

ALIENka_

No joo ta moderní generace ty furt koukaj jenom do mobilů co? No a tak nějak o tom je tahle epizoda, jako kdyby se o tom nemluvilo v každejch druhejch zprávách, mezi lidma středního věku a důchodcema, teď už to cpou i sem. Doslova téma, který je úplně všude. Mobil nemůže za to, že je někdo debil a kouká na něj při řízení, takže vlastně tahle celá epizoda ztrácí úplně poitnu. Chybí mi tady ta scifárna, tohle je prostě jako průměrnej film o únosu a na ten jsem se fakt kurva koukat nepřišla. Hodnocení: 5/10 ()

ZeroCZ1233

Sci-fi prvek není, zde stačí surová realita nynějšího světa. Klasické vyjednávání policie s pachatelem, který má rukojmí, objeví se i kapánek předvídatelnosti. ALE tyhle menší neduhy jsou schovány za fantastické herecké výkony, které famózně ztvárňují řadu rovin, které se v tomto prostém, ale přesto skvělém příběhu nachází. Nejvíce se to projeví po emoční stránce, která je zde na maximální úrovni a mně poprvé se při sledování tohoto seriálu vylily slzy z těch suchých očních kráterů, které vlastním. Jedna z nejlepších epizod celého seriálu. ()

Weehaa

Od začátku se dal tušit celkem připitomělý důvod "naléhavého" hovoru taxikáře s IT bohem. Taky průběh epizody nepřekvapil, a samozřejmě, že se na konci dozvíme, jak je ten kluk nešťastná opravdu nešťastná, když mu scénárista nechal zakukat celou rodinu, aby konečně došel k poznání, že celá ta IT bohovina je veskrze o hovně, že jo. ()

Pepinec

To je stejný, jako když na perónu čekáš na vlak. Občas to vypadá nadějně, že už jede ten tvůj, ale nakonec každej uhne na jinou kolej. Tak tam stojíš jak trubka a po hodině jdeš na bus. Tahle epizoda byla taky nadějná v náznacích, ale hodinu deset si naznačování může dovolit pěkná holka na baru, ne film. Za mě jednoznačně jedna ze dvou nejslabších epizod celýho projektu. ()

Martrix

Těžko říct, jak budou takovou epizodu vnímat lidé, kterých se týká. Možná jako plytkou kritiku pokroku. Já na sociálních sítích nejsem, takže tu absurditu v závěrečných titulcích vnímám ostřeji. A stejně tak nejsem smířený s faktem, že o nás Google shromažďuje dost informací na to, aby vytvořil náš profil, i mapu našeho pohybu a aktivit. Všichni to ví, ale málokomu to vadí. Pro mě to není příběh o tom, jak návykové sítě jsou, ale o tom, že se ta návykovost stala přijímanou součástí společnosti. Bez větších výhrad, i za cenu vedlejších škod. Andrew Scott byl jako vždy vynikající, čtvrtá hvězda jde za ním. ()

• Prosklená vila se nenachází poblíž Utahu a dokonce ani ve Spojených Státech, ale ve Španělsku v poušti Gorafe spadající do provincie Granada. A právě zde se nejen fanoušci seriálu mohou ubytovat za necelé 4 tisíce korun na noc. (Duoscop)
  • V epizodě se objevuje téma typické pro celý seriál, a tím je odvrácená stránka mobilních telefonů, na kterých vzniká závislost a mohou být zneužity proti nám. Podobným tématem se již zabývali epizody Pád střemhlav (2016) a Sklapni a tancuj (2016). (hansel97)
  • V jednom z konců interaktivního filmu Black Mirror: Bandersnatch (2018) se objevil na novinkové liště zpráv název této budoucí epizody „Smithereen“, což je také název sociální sítě používané v této epizodě. (hansel97)