Reklama

Reklama

Renesance

  • Česko Renaissance (festivalový název) (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (367)

petero 

všechny recenze uživatele

Po vizuálnej stránke je to pozoruhodné dielko, tá plynulosť pohybov postáv je krásna ale keďže sa to po väčšinu času odohráva v tme je trošku problém v orientácii postáv pretože sú nonstop zpola zahalené v tme. Zaujímavé sú niektoré technické riešenia sveta budúcnosti. Ďej by som povedal, že nie je až tak vyhrotený ako by sa patrilo a v podstate tu nie je žiadny nový nápad ktorý by film vyzdvihol z priemeru. Celkove to však bolo zaujímavejšie ako Sin City. ()

bouncer 

všechny recenze uživatele

Rádoby "cool" film, který má sice zajímavou animaci (možná trochu ve stylu Sin City) a sanží se vám vecpat akční sci-fi noir-příběh se vším, co by divák v něm chtěl mít, ale...Ale je to všechno takové ploché a bez duše. Postupem času jsem se začínal nudit a přišlo mi to hloupé a nedomyšlené. Škoda, mohla to být pecka. ()

Reklama

Lavran 

všechny recenze uživatele

Z příjemně stráveného času u Renesance jsem si odnesl několik neoddiskutovatelně zajímavých poznatků a dojmů. Za prvé: Asi jako každému druhému mi zalichotila silná a temná vizuální forma, které se dá zazlívat snad jen jistý "modus" plošnosti - pominu-li jiné, drobné technické mušky okolo zlobivého kontrastu. Plasticita je patrná pouze ve chvílích, kdy je důrazněji pracováno s vícero plány v obrazové kompozici, nicméně i onen "2-D efekt", plochost má v mnoha momentech svou výtvarnou opodstatněnost a tím spíše se tvůrcům daří docílit svérázu komiksového podání. Nutno však poznamenat, že narozdíl od častokrát zmiňovaného Sin City, se kterým je R. neustále uváděna v otevřenou konfrontaci, má pojetí evropských umělců větší šťávu, nápad i dynamiku a to navzdory všem negativům. Možná právě zde se projevuje nesporná výhoda v neexistenci kultovní předlohy a s ní spojených adaptačních úskalí. Za druhé: neživotnost, prázdnost a odosobněnost v naraci i ve figuraci jednotlivých charakterů, kterou bylo lze možno vytýkat Sin City se bohužel nalezla cestu i k Renesanci - k mému velikému zklamání. Příběh, osudy hlavních ani-protagonistů (kteří strádají bez opory silné a vůdčí postavy) i jejich skicovitá psychologie se ztrácí pod diváckou fascinací lahůdkovým obrazem (kamerovými lety, linií i mistrovským komponováním jednotlivých políček, hrou s černobílým spektrem...) a nezabrání tomu ani - pro někoho rádoby - filozofický přesah otevřené závěrečné katarze. Za třetí: Nocholas Dodd měl a stále má dobrý vzor a zdroj pracovních zakázek, k jeho překonání ale bude potřebovat ještě dlouhou, dlouhou cestu. Za čtvrté a závěrem: Renesanci chybí k dokonalosti (nesmrtelnosti) mnohé, počínaje předvídatelným příběhem a konče postavami, s nimiž se není možno jakkoli ztotožnit a chápat je, ale naopak jí nelze upřít vydařená atmosféra, osobitost a elegance po stránce vzhledové. A vůbec, veškeré experimentování s progresivní výtvarnou stránkou a specifickou filmovou řečí by se mělo oceňovat povinně. Rozhodně jeden z nejzajímavějších filmů, jaké jsem měl možnost za poslední měsíc zhlédnout. ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Myslel jsem si že dospělý počítačově animovaný film nemůže vzniknout nikde jinde než v japonsku... a jsem velice rád že jsem se mýlil. Rainessance je velmi dobrá sci-fi detektivka které k dokonalosti chybí jen trochu propracovanější děj, více rozvedená hlavní myšlenka (která opravdu stojí za zamyšlení) a hutnější atmosféra která by dokázala diváka naplno pohltit. Autoři se evidentně shlédli v takových klasikách jako je Blade Runner nebo Ghost in the Shell na které je ve filmu velké množství odkazů. Jeho příběh nás zavádí do Paříže roku 2054 kde sledujeme detektiva Karase jak hledá tajemně unesenou vědkyni pracující v nadnárodní korporaci Avalon. Detektivní zápletka už od začátku mile překvapí svou oldschoolovostí, Karas je správně DirtyHarryovská postava která se ve své práci nezastaví před ničím a před nikým, dokonce dojde i na obligátní "odevzdej mi odznak" a jeho morální pohnutky jsou také velmi diskutabilní (což z něj ale na druhou stranu činí ještě zajímavější postavu, opět škoda že to není ve filmu zpracováno lépe). To co ale jistě každého upoutá každého na první pohled je technické zpracování které je často přirovnáváno k Sin City, ale přitom jde k podobnému cíli, vzhledu, z úplě opačné strany. Zatímco Sin City je hraný film mohutně upravený pomocí počítačů do podoby komiksu, Rainessance je počítačově animovaný film stylizovaný do černobílého hraného filmu. Jeho naprostá stylizace se přitom ani zdaleka nezastavila na hranicích reality a pokračuje mnohem dál - přímo smazává jakékoli šedé přechody a staví vizuální stránku jen na naprostém kontrastu dokonale černé a čistě bílé barvy. To vypadá opravdu fámózně a nebál bych se říct že ještě mnohem lépe a zajímavěji než v Sin City. Bohužel, ani technické zpracování není dokonalé a tak tam kde exceluje obrazová imaginace grafiků, selhává um animátorů. Postavy se často pohybují nepřirozeně a, pokud se o tom dá v jejich případě takto mluvit, hrají velice nepřesvědčivě. Celkově je tedy film pro mě velmi milým překvapením se zajímavým dějem a dokonalým vizuálním zpracováním. 8/10 ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Za zajímavé lze považovat, že v Paříži roku 2054 by mělo dle tvůrců tohoto filmu neustále pršet. Nebude-li pršet, bude sněžit. Je proto poněkud překvapivé, že se voda nedrží ani v podzemí. Ale dosti hnidopišství. Každá krása má mít svou pihu. A tento napínavý příběh se šmrncovním vizuálem krásný je. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (11)

  • Tvůrci nejprve natočili trailer, kterým pak okouzlovali investory. Teprve když sehnali dost peněz, mohli "přidělat" i samotný film. (Siriuss)
  • Při tvorbě filmu byla mj. využita i technika motion capture – proces záznamu pohybu herců ověšených senzory, které snímají jejich pohyby, jenž jsou posléze přeneseny na digitální model. [Zdroj: Premiere] (vesper001)
  • Christian Volckman prohlásil, že kdyby natočil Renesanci tradičním způsobem, rozpočet by se vyšplhal na tři sta milionů dolarů. Scénář totiž představuje devadesát lokací, stovku postav a také automobilovou honičku napříč Paříží. (Siriuss)

Související novinky

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

16.08.2014

4 dny, 4 místa, 40 projekcí... Unikátní přehlídka noirových filmů, kterou letos hostí královský hrad Křivoklát, se nezadržitelně blíží! Druhý ročník festivalu, který se zaměřuje na inspirativní… (více)

Reklama

Reklama