Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Fantasy snímek Beowulf je filmovou adaptací staré anglosaské hrdinské básně (vznikla někdy okolo roku 1000 a je považována za základní kámen britské literatury). Film režíruje Robert Zemeckis a to opět za pomoci performance capture (tu už použil ve svém předchozím snímku Polární Expres).

Tento slavný příběh vypráví o skvělém skandinávském válečníkovi Beowulfovi (hlas Ray Winstone), který se vydává na pomoc králi Hrotgarovi (Anthony Hopkins). Od něho se dozvídá, že musí porazit a zničit obávanou příšeru jménem Grendel (Crispin Glover). Ten totiž neustále terorizuje skandinávský venkov. To se mu nakonec ve velkolepé bitvě podaří, ale aby to nebylo tak jednoduché, musí ještě zabít Grendelovu matku (Angelina Jolie), protože ta z touhy po pomstě začala zabíjet nevinné vesničany... (catchup)

(více)

Videa (5)

Trailer 4

Recenze (801)

BadoXXII 

všechny recenze uživatele

Rozhodne oveľa lepší počin ako Polárny expres (aj keď oba filmy sú zamerané na iného diváka). Niekde síce animácia nie je najlepšia, ale sú aj scény - kde vyrazí dych. Atmosféra, hudba a dospelosť snímku sú veľkými plusmi. Finálny súboj s drakom je jedno z najlepších filmových vyvrcholení vôbec (škoda, že podobných scén nie je vo filme viac). ()

berg.12 

všechny recenze uživatele

Podmanivé, atmosférické, magické. Zemeckisovi jsem podruhé křivdil. I napodruhé a snad ještě více ovšem platí, že jeho film je doslova uvězněn mezi animovanou a hranou stylizací, které obě předpokládají jiný styl diváckého vnímání a očekávání. Zemeckis ví, proč se pro tento druh stylizace pokouší, v hraném filmu je jeho vize jednoduše nedosažitelná a její možnosti využívá dokonale - ať už k jednotě postav a prostředí nebo detailnímu propracování a nasnímání scény. Přesvědčit diváky, aby v této technologii viděli více než jen oživlé muzeum voskových figurín, se mu zatím ale příliš nedaří. PS: Po opakovaném zhlédnutí docházím k přesvědčení, že pokud Artušovská legenda, tak jedině podobnou cestou a velmi lituju, že mi film utekl v 3D. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„I am Ripper... Tearer... Slasher... Gouger. I am the Teeth in the Darkness, the Talons in the Night. Mine is Strength... and Lust... and Power! I am Beowulf!“ Zemeckisovo zpracování legendárního staroanglického eposu o líbezném chvástalovi se sklony k egoismu vás může zklamat ve třech aspektech. Za prvé, forma. Technika motion capture může na někoho působit stejně palčivě jako řev z Hrothgarových síní na Grendela (mimochodem, fešný trol), ale může mít někdo autorovi za zlé, když chce rozverně kejklit s kamerou, „herce“ nechat přirozeně sejít věkem a hlavně dát zelenou vynalézavosti, novátorství a uměleckým choutkám? Za druhé, rodinná pouta zcela mimo děj předlohy. Hříchy otců s pozlacenou sirénou, z chvilkové touhy vzniknuvší ratolesti a na konci Wiglaf stojící v přílivu - čekajíc, zdali se krev přelije z mozku ke genitáliím. Tady se Tarantinův kolega Avary vyřádil, nicméně se špetkou tolerance k bájivosti lze vše akceptovat. Nakonec, je to mýtus.. A za třetí, častá to tady stížnost, tomu švédskému Rayi Winstoneovi z fitka není vidět nádobíčko! Omyl! Pokud máte citlivý prst na tlačítkách STOP a PLAY, tak při souboji v síni s Grendelem máte šanci. Nic, o čem by se zpívalo po staletí v písních, ale na draky to zjevně stačí.. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Teraz sme sa stali netvormi my sami.“ Drobné spoilery. 40%. Od mien Gaiman, Avary, Winstone, Zemeckis či Hopkins som čakal viac. Pritom prvú hodinu ma to bavilo. Mám slabosť pre podobné epické, temné, jemne melancholické látky. Ale následne sa príbeh vybral úplne iným smerom, než som čakal. Neviem, prečo som si myslel, že celé dve hodiny budú venované bitke s netvorom, ale neboli a po sľubnej prvej hodine prichádza druhá, ktorá ma nudila ako v občasných akčných scénach, tak v pokojných, kedy sa postavy rozprávali. Niektoré zábery/obrázky parádne, ale inak nuda a miestami dokonca rozpaky (scéna, v ktorej nahý muž bojuje s príšerou je vtipnejšia, ako podobné scény zo série o Austinovi Powersovi, kde tvorcovia tiež stoj čo stoj zakrývali intímne partie herca, vtedy to ale bola KOMÉDIA). ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Jasně, kdyby to Zemeckis pojal jako hraný film, ušetřil by si spoustu práce i peněz do ní vložené, ale on zvolil trnitější cestu, protože vždycky byl a je pan HRAČIČKA a tyhle lidi obdivuju. A tak nebudu lkát nad tím, že mladá královna Wealhthéow se svým mrtvolným výrazem působí hodně blbě (až to práská do očí), že cválajícím koním chybí přirozená ladnost jejich pohybu a že znázornění pocitů v lidské tváři skrze pixely zůstalo tak ve dvou třetinách cesty. Pořád je to přeci animovaný film, proč hnidopišsky analyzovat každý záchvěv mimického svalu? A Beowulfa hlavně zdobí jiné věci – příběh, který vtáhne a nepustí, poutavá mytologie, spousta krve, která k tomu patří, stejně jako heroická, i poetická hudba, to když Wealthéow hraje na svoji loutnu. A to hlavní – tu atmosféru chladných severských končin mi ten shluk pixelů dokázal navodit, ať si každý tvrdí co chce. Kdysi, před lety, jsem obdivoval na legendárním herním počinu ´DIABLO 2´ jeho úžasné animované intro a průvodní filmečky, které hoši z Blizzardu vždy ovládali dokonale, a přitom se zasnil, jak by bylo zajímavé a odvážné v tomto duchu natočit celý film. Zemeckis s něčím takovým přišel a mě tím potěšil. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (19)

  • Herci sú zosnímaní za použitia "performance capture", technológie snímania pohybu, ktorú Robert Zemeckis prvýkrát použil vo filme Polárny expres (2004). Táto technológia dôsledne sníma pohyby tela, mimiku a poskytuje kamere maximálnu slobodu. Môže sa potulovať, lietať, vznášať sa po obrazovke spôsobom, ktorý by pri hraní naživo nebol možný. (PeterJon)
  • Celý film se natáčel ve studiu na ploše o rozměrech 7,6m x 7,6m (Crackonosc)
  • Na filme pracovalo viac ako 450 grafických dizajnérov. Draka navrhol výtvarník Doug Chiang, ktorý sa spolu s konštruktérmi nechal inšpirovať netopiermi a lietajúcimi veveričkami, a taktiež navrhol aj chvost, ktorý plnil funkciu lodnej skrutky pod vodou. (Greenpeacak)

Související novinky

Tintin už má obličej

Tintin už má obličej

25.03.2008

Spielberg a Jackson to s tou digitálně animovanou adaptací slavné komiksové série Tintin myslí opravdu vážně. Dokonce tak vážně, že první díl trilogie bude podle všeho dalším Spielbergovým režijním… (více)

Herecké posily 1: Krásky

Herecké posily 1: Krásky

06.03.2008

Už tradičně pro vás máme souhrn několika zajímavých castingových novinek k filmům, o nichž už jsme psali dříve. Dnes začneme těmi hezčími doplňky ;-). Start natáčení hororu (resp. nadpřirozeného… (více)

Wachowští jsou zelení

Wachowští jsou zelení

27.11.2007

Na tuzemská kina právě útočí Beowulf a i v této souvislosti není pochyb o tom, že stojíme u zrodu čistě digitální kinematografie. Jistě, pořád má za sebou jen první krůčky (vyvíjejí se technologie a… (více)

Ryan Phillippe jako vikinský válečník?

Ryan Phillippe jako vikinský válečník?

11.09.2007

Dávnověcí skandinávští bojovníci se vrací na plátna kin. V posledních letech se jim tam kdovíjak nedařilo. Adaptace Crichtonových Pojídačů mrtvých pod tuzemským názvem Vikingové dopadla tuze neslavně… (více)

Reklama

Reklama