Režie:
Paul GreengrassKamera:
Oliver WoodHudba:
John PowellHrají:
Matt Damon, Julia Stiles, David Strathairn, Scott Glenn, Paddy Considine, Édgar Ramírez, Albert Finney, Joan Allen, Tom Gallop, Corey Johnson, Daniel Brühl (více)Obsahy(2)
Jason Bourne se opět vydává na cestu za pravdou a svojí minulostí, ale tajná sekce CIA po něm stále pátrá. Na scéně se objevuje novinář Simon Ross, který pátrá po informacích o projektech Treadstone a Blackbriar. Využívá při tom zdroj z řad CIA a dostává se blízko k důležitým informacím. Neunikne tak pozornosti Jasona Bournea, lačnícího po informacích o své minulosti, ale především pozornosti Národní bezpečností agentury, pro kterou je případný únik informací naprosto nepřijatelný a je připravena mu zabránit za každou cenu. Nikdo tak není v bezpečí. Na mušce je nejen Simon Ross, ale i Jason Bourne, který chce definitivně odhalit pravdu o své minulosti. (TV Nova)
(více)Videa (5)
Recenze (1 461)
Upozornenie: Komentar moze pre niekoho obsahovat pripadne SPOILERY. Bourne comes home. Pozadie príbehu je oproti predchodcom ešte viac kondenzované a aj dôležité body predostiera ako čistý fakt. Ultimatum je najosobnejším dielom v zmysle koncentrácie na Bournovu osobu a jeho cesty k cieľu. Výsledkom je film, ktorý pripomína vystrelený šíp letiaci k terču - bez prestávky v konštantnom napätí viaže na seba veľkolepé akcie, ktoré nedajú vydýchnuť. V tomto smere si film zaslúži absolutorium. Atmosferická hudba Johna Powella skvelo graduje obraz v každom zábere v dobre známom (mierne umiernenom, ale stále atraktívnom) Greengrassovskom štýle, aby v dvoch najvypätejších okamihoch úplne stíchla, čím drvivé nárazy na divácke emócie čisto iba obrazom ešte viac posiluje. Záver síce zaváňa klišé "ako ukončiť trilógiu", ovšem v Jasonovom prípade ide o krásne doťuknutie jeho príbehu, ktorý v troch dejstvách bolo radosť sledovať a ostáva iba veriť, že chamtivá ruka producentov ho už po vzore CIA konečne nechá na pokoji... ;-) Odísť treba v najlepšom. PS: Škoda nevyužitého Scotta Adkinsa - nielen v Undisputed II. dokazuje, že mu to vyýborne "kope i udiera". [Kontrolná projekcia] ()
Tak takovejhle akční nářez jsem hodně dlouho neviděla :oD Pánové pardon, ale kam se se*e Segal a JCVD :o) Nikdy mě Matt Damon nijak zvlášť neohromil, ale kámo, teď před tebou smekám svůj imaginární klobouk. Jak popsat tuhle neuvěřitelně uvěřitelnou prácičku.. 3 ... 2 ...1... BUM ... Takhle jsem se cítila při každé scéně. Souboj s "čističem" neuvěřitelný, čekala jsem, kdy se dostanu do stavu koma.. Každá minuta stála za to :o) .... "Kde jsi?? - Ve své kanceláři! - Nejsi, to by jsme mluvili z očí do očí!" ... Frajer, co? :o) ()
Tvůrci měli natolik odvahy, že se vzdali velkolepého finále a se vším všudy navázali na minulý díl. Tím čím byl Bond pro Conneryho, je i Bourne pro Matta Damona. Nejenže z něj vyloženě vyzařuje jeho stoprocentní nasazení, ale zároveň zvládá i komplikovanější party, kdy emoce a city hrdina skrývá pod slupkou nekompromisního zabijáka. Strach, že tento hrdina již nemá co říct, se rozplynul při prvních minutách. ()
…a když Jason Bourne kouká, aby byl a je, tak má být to, co je a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha projektech CIA je.. Když pominu, že v některých momentech měl znít místo Powella spíše terminátoří motiv Brada Fiedela, polepšil se Greengrass s přehledností akce, vytasil trumfové eso D.Strathairna a dokonce vytáhl ze studny zpola zaplněné vědro emocí. Kulervoucí akční atrakce, o tom žádná, přesto všechno zůstává v mých očích pomyslným vítězem trilogie Agent bez minulosti. Budu raději pozorovat tchýni při věšení záclon v sedě z gauče, než přitom dělat kliky, po místnosti metat kozelce a co vteřinu mrknout očima - ostatně, pořád to bude věšení záclon.. A nyní se David Webb může nerušeně vrátit na svou rodnou planetu Krypton.. ()
Téměř dokonale vybroušený akčně-thrillerový diamant. Už od začátku Greengrass nasazuje vysoké tempo, někdo někoho sleduje, honí, intrikuje se, děj skáče z jedné světové metropole do druhé a především v Maroku je z Bournea ždímáno fyzické maximum. To všechno v záběru syrové a těkavé kamery, která tomu zběsilému mumraji dodává nekompromisní nářezovou patinu. Ale není všechno zlato, co se třpytí. Greengrassův styl je maximálně působivý, jenže hlavně v bitkách muže proti muži má místy za následek chaotickou změť rychlých pohybů. Především souboj Bournea a Araba a automobilová honička jsou díky tomu docela nepřehledné. Ale to je jen malá výtka v moři superlativů. Třetí Bourne asi není boží film, ale úchvatný určitě. A skladba od Mobyho ke konci snímku perfektně pasuje. 9/10 ()
Reklama