Reklama

Reklama

Ohňostroj marnosti

  • USA The Bonfire of the Vanities (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Spořádaný byznysmen z Wall Street a „vládce všehomíra“ Sherman McCoy (T. Hanks) spolu se svojí milenkou Marií (M. Griffithová) omylem v newyorském Bronxu porazí autem jednoho z dvojice černochů, kteří je chtěli okrást. Sherman s Marií však z místa ujíždí a na policii nic nehlásí. Chlapec se dostává do nemocnice a poté upadá do kómatu. V tu chvíli začíná hledání onoho neznámého bělocha, co mu to způsobil a začíná hysterie. Mnoho lidí se chopí příležitosti a z tohoto „honu na lišku“ se snaží získat maximum – novináři mají senzaci, černošský reverend burcuje davy a vyvolává protesty, židovský starosta se kvůli blížícím se volbám musí zavděčit černošským voličům a neúspěšný a na alkoholu závislý novinář Peter Fallow (B. Willis) má snad poslední šanci, jak najít ztracenou novinářskou čest. Mezitím se však Shermanovi začíná zcela hroutit jeho svět… Podle stejnojmenného románu Toma Wolfea natočil v roce 1990 americký režisér Brian De Palma film Ohňostroj marnosti, v němž až parodicky vykresluje Ameriku velkých úspěchů, za které leckdo zaprodá duši. Ukazuje odvrácenou stranu slávy, bohatství a moci „těch nahoře“. Řemeslné mistrovství režiséra De Palmy a kameramana Vilmose Zsigmonda doplňuje hvězdné herecké obsazení. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (98)

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

3.8.2010 ~ Americká parodická satira, která ale kdyby neopustila břehy Země svobod, vůbec nic by se nestalo. Nezajímavá nuda v krystalické podobě. ~ Možná kdybych byl Američan, tak bych tím byl unesen, jako nijak zvlášť proamerický Evropan jsem byl akorát znuděn a to natolik, že jsem udělal něco, co dělám u opravdu velkých "průserů". Nedokoukal jsem to. Skoro. ~ Úspěšný obchodník z Wall Street má ženušku a děti. Ženuška dělá prd, manžílek jí leze za jinou nanynou, která také dělá prd, s tou druhou nanynou se dostanou omylem do Bronxu plného zlých a násilnických černochů, přičemž jednoho z nich zraní poté, co se je snaží přepadnout a přinejmenším znásilnit a ohlodat, v tom horším případě potrhat oblečení, poškrábat auto a pak teprve znásilnit a ohlodat. ~ Do případu zraněného černošského hodného milého učenlivého tichého a milujícího černošského chlapce se vloží černošská obec v čele s pošahaným reverendem prahnoucím po odvetě, policií a podřadným ožralou a mimo jiné také pisálkem. Policie by se na to vykašlala, pisálek chce popularitu, černoši bílý skalp, pan "Wall Street obchodník" klidné svědomí (z toho, že někoho zajel, ne že se tahá manželce a dcerce s jinou fiflenou za zády) a divák čeká, kdy se začne něco dít. Stále jsou zde pouze nástiny gradujícího příběhu, který se ale ne a ne dostavit a tak mě to už naštvalo natolik, že jsem to stopl. ~ Natočit něco tak nezajímavým způsobem chce vážně um. Nacpat do toho filmu takových známých tváří (Willis, Hanks, Griffit, Freeman...) a ještě to navíc nudně natočit, to je už majstrštyk. Tak nějak záměrem/náhodou jsem se dostal ke konci, kdy měl zrovna americko-do-duše-promlouvající projev Morgan Freeman, a gratuloval si tak, že jsem u toho neztratil času víc. ~ Ano, satira z toho čišela, ale když mě jsou ty americké poměry tak ukradené. ()

berg.12 

všechny recenze uživatele

Po prvním pětiminutovém záběru jsem měl pocit, že se dívám na Scorseseho se smyslem pro humor. Bohužel, krásně trpký potenciál je od poloviny filmu postupně pohřbíván v sentimentu a patosu vrcholícím v soudcově závěrečné řeči. Až se jednomu nechce věřit, že to De Palma myslí vážně. Navzdory tomu jsem se celkem bavil, i když, že se má jednat o komedii, jsem zjistil až posléze na čsfd. ()

Reklama

aLPaC 

všechny recenze uživatele

Závěrečný proslov Morgana Freemana to celé vystihuje. Zkrátka pravdivá satira. Ten hunbuk kolem případu mi připomněl nedávný incident, kdy no nový rok důchodce zastřelil cikána, který měl prý po půlnoci namířeno k babičce a vůbec se ho nepokoušel okrást. Pravda nebo fikce. Každý ví jak to bylo, ale veřejně si říci nesmí. Jako všude. ()

Biopler 

všechny recenze uživatele

Už námet filmu je taký všelijaký, ale povedzme, že v zásade je to domino efekt s odhaľovaním mileneckej aféry navonok bezchybného zazobaného muža. Avšak prevedenie je otrasné, roztekané a je to velikánska nuda, ktorú nevedia zachrániť ani veľké hollywoodské mená. Problém je, že sa príšerne prehráva (Griffith ťažko vládne), snímke chýba nápad, mnohokrát sa prešľapuje na mieste a korunu tomu dáva priblblý záver s výstupom sudcu, ktorý dáva vlastne najavo, že každého zúčastneného pozná a morálne poučí všetkých o dôstojnosti, ktorú nám vštepovali už naše babičky. Úbohé a úmorné! ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Taký sľubný rozjazd mal tento film a vyvŕbilo sa to do takej rozťahanej nudy. Kto film vypne po prvej tretine, môže dať aj štryri hviezdy, lebo videl iba to lepšie. No potom prichádza hľadanie viny a trestu pre vinníka aj pre spoločnosť, ale v takej nešťastnej forme, že som ledva dopozeral a udelil slabšie tri. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (24)

  • Brian de Palma se snažil o co nejoriginálnější pojetí v každé scéně a nechtěl nechat scénu přistávajícího letadla ve filmu, protože se jedná o klasické klišé. Režisér druhého štábu Eric Schwab se s ním vsadil, že scénu příletu Marie (Melanie Griffith) natočí takovým způsobem, aby ji nebylo možné z filmu vyškrtnout. Zjistili si proto, kdy je na letišti při zapadajícím slunci vidět v pozadí silueta Empire State Building vzdálená 20 km. Je to sotva půl minuty za rok. Následně najali letadlo Concorde a jeho posádku z Air France a za pomoci 5 speciálních videokamer a mnoha dalších lidí tuto scénu natočili. Ve finále 10vteřinová scéna stála přes 80 tisíc amerických dolarů a de Palma ji ve svém filmu skutečně použil. (monolog)

Reklama

Reklama