Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh o vztahu mezi matkou a dcerou v rytmu salsy, která je prý stejně dobrá jako sex. Annu Šiškovou a Boleslava Polívku doplňuje talentovaná mladá herečka a začínající režisérka Tereza Nvotová. Filmový vztah matky a dcery je o to opravdovější a intenzivnější, že ho v Malých oslavách ztvárnily skutečná matka s dcerou. Tereza Nvotová je dcerou Anny Šiškové na plátně i v reálném životě. Dospívání a ztracené nevinnosti nás přesvědčí, že za krutostí světa se skrývá radost pronikající všemi směry jako světlo... Osmatřicetiletá Magda (Anna Šišková) má za sebou své životní prohry a tou poslední je vlastní kadeřnický salón, který zkrachoval dřív, než vůbec otevřel. A tak má Magda spoustu dluhů, výpověď z pronajatého bytu a strach o sebe a svoji dospívající dceru Agátu. Agáta (Tereza Nvotová), která právě objevuje první lásku a nesmělé doteky, se snaží s matčinou bezradností a prohlubující se depresí vyrovnat po svém. Magdina kamarádka (Agi Gubíková) jí nabídne, že Agáta může na čas zůstat u ní, ale ve chvíli, kdy se seznámí s bohatým emigrantem (Boleslav Polívka), začne na provokující mladou dívku s krásným tělem žárlit a Agátu posílá okamžitě pryč. Agáta se stěhuje za matkou na ubytovnu, z bolestné reality ale utíká k rebelující partě mladých grázlů a zlodějíčků do světa, kde nic není problém. Záblesky štěstí se však mohou rodit i z nouze.
Zdeněk Tyc je jedním z nejosobitějších českých filmových režisérů. Má za sebou snímky jako Vojtěch, řečený sirotek, Smradi nebo Žiletky, celou řadu televizních filmů a dokumentů, videoklipů, a za tehdejší Československo byl vyslán do boje o Oscary s prvním ze jmenovaných filmů. Malé oslavy jsou jeho pátým celovečerním filmem. Námět a scénář pochází z pera Slaveny Liptákové (Květ sakury, Zostane to medzi nami), za kameru Tyc postavil zkušeného Mira Gábora (Příběhy obyčejného šílenství, Rok ďábla, Oběti a vrazi, Knoflíkáři). V hlavních rolích se představí Tereza Nvotová, Anna Šišková a Boleslav Polívka. Film vznikl v koprodukci ALEF Film & Media Group, MIRACLE FILM, TV a Carlo D´Ursi Produzzioni, a dálších společnosti: Filmové ateliéry, Česká televize, Emita Invest a UN Film. Film vznikl za podpory Ministerstva kultury Slovenské republiky, Státního fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie, evropských fondů Eurimages a Media. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (59)

viperblade 

všechny recenze uživatele

To byl zas jednou príma nápad, zařídit pro celou školu výlet do kina. Tak co, alespoň jsme se nemuseli učit. Spustí se film a hned mám výhrady. Úvodní titulky, (pro mě z nepochopitelného důvodu), byly přeloženy i do angličtiny (jako by zrovna s tímto filmem chtěli jet někam do zámoří… :-)) Příběh je sice reálný, i ta Šišková se snaží, ale co je to platné, když tam jsou naprosto rušivé elementy (nevím, kde přišli na Nvotovou, protože ta holka je dřevo)!! A co na tom, že se na ni dá koukat (i když kámoš vedle mě ji okomentoval slovy "OMG, ta vypadá, pal už!" Kdo to ale opravdu zachraňoval, je Bolek, který vypadal, jako by jediný tušil, oč tam běží. Vždy, když byl na scéně on, tak se mi na ten film lépe koukalo. Takže za mě jsou Malé oslavy velmi… málo hodnoceny. Když totiž film stojí jen na dvou charakterech a zbylých šest je tam navíc, tak rozhodně není co slavit. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

NOC PLNÁ FILMŮ. Ve zkratce: MALÉ OSLAVY jsou lepší než UŽ, ale horší než SMRADI. Pokud bych to měl rozvést, s posledně jmenovaným je pojí zájem o sociální problematiku lidí žijících na okraji a sázka na civilní herecké výkony (překvapivě umírněný Bolek Polívka!) s uvěřitelnými dialogy i zachycení genia loci konkrétního místa (v tomto případě Bratislavy); bohužel ale také celková televiznost obrazu, uchylování se k žánrovým postupům, aby byl film patřičně dramatický, a zkratkovitost jednání postav a s tím spojená psychologická nevěrohodnost v určitých momentech. Zdeněk Tyc ale není Ken Loach, i když by také chtěl točit sociální dramata, a svým filmem nijak neburcuje a problémy neukazuje, spíše od nich utíká. Nedosahuje bulvarizace a banalizace, jaké se dopouštějí Hřebejk s Jarchovským, ale ideologie jejich filmů je totožná: vysvobození ze svrabu a naději pro lepší budoucnost umožní i/emigrant. Abych to shrnul: MALÉ OSLAVY nejsou ničím víc než morálně pochybným mravním imperativem slovenského vtipu končícího pointou "odjebat sa odsud, odjebat sa do piči". ()

Reklama

Rosana 

všechny recenze uživatele

Film měl myšlenku a určitě chtěl i hodně říct. Bohužel pomalý spád a nic moc akce trochu nudily. Je to asi názor vkusu, ale filmy rozebírající nějaký sociální problém mě moc nebaví a také tam udělali páni filmaři hromadu kiksů (tramvaj jede vedne, najednou je noc a kdyz vystupují, je zase den; nesprávné očitrhající střihy a podobně) ()

mohamedsfinger 

všechny recenze uživatele

Obstojné sociálně kritické drama. Ale Tycův pokus o Loachovskou atmosféru a poetiku, který bohužel vychází tak napůl. S tím scénářem, kde dialogy šustí papírem jako tady, se toho nedá moc dělat. Herecky to táhne nečekaně civilní Polívka a Tereza Nvotová (fakt jí bylo v té době už 20?), zbytek holt nenadchne ani neurazí (což mě, pravda, u Šiškové docela překvapilo). ()

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

Další z řady československých filmů o tom, jak je všechno v prdeli - jen do toho párkrát hraje samba... Nebudu moc rozepisovat děj filmu, jenom asi uvedu, že Nvotová mě jako zdivočelej parchant celej film srala a je mi jedno to, že měla hrát holku v pubertě atd... prostě to byla píča. Polívka asi nosil paruku a věřim tomu, že Gubíková hrála víceméně sebe samu. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (6)

  • Keď Yuri (Bolek Polívka) vezie Eda (Daniel Fischer) do nemocnice, odchádzajú z bytu na Budovateľskej ulici v Bratislave. Následne však môžeme vidieť, že sa vezú po Ružinovskej ulici smerom do centra mesta. Ak sa postavy nerozhodli spraviť si najprv okružný výlet po Bratislave, nedáva to zmysel, keďže sú tieto ulice od seba pomerne vzdialené. (GTS_PUNK)
  • V jednej zo záverečných scén, keď sa postavy vozia autom po Bratislave, sa striedavo objavujú na Prístavnom moste a Moste Apollo. (GTS_PUNK)
  • V scéne, v ktorej Magda (Anna Šišková) vystupuje z električky, si môžeme všimnúť, že električka má na priečelí ako konečnú zastávku napísanú mestskú časť Dúbravka. Z hlásenia vnútri električky však počuť ako konečnú zastávku Komisárky, nachádzajúcu sa v mestskej časti Rača. (GTS_PUNK)

Reklama

Reklama