Reklama

Reklama

Tintinova dobrodružství

  • USA The Adventures of Tintin (více)
Trailer 3

V 50. letech 20. století v Bruselu si mladý novinář Tintin koupí na trhu miniaturní model lodi známé jako Jednorožec. Obtěžují ho ale důstojník Interpolu Barnabáš a sběratel lodí Ivan Ivanovič Sacharin, kteří se od něj neúspěšně pokoušejí model získat. Tintin si jej odnese domů, ale tam se loď nešťastnou náhodou rozbije při honičce jeho psa Filuty s kočkou. Z lodi pak vypadne pergamenový svitek a zakutálí se pod komodu. Mezitím poznáváme nešikovné policejní detektivy Tkadlece a Kadlece, kteří jsou na stopě kapsáře Aristida Silka. Poté, co Tintin navštíví Námořní knihovnu, aby zjistil víc o historii Jednorožce, se vrátí domů a zjistí, že Jednorožec byl ukraden. Podezřívá Sacharina. Obviní ho z krádeže, ale když si všimne, že Sacharinův model není rozbitý, uvědomí si, že existují dva modely Jednorožce. Tintin se pak vrátí domů a zjistí, že tam byli zloději. Filuta mu ukáže svitek, ale vyruší je příchod Barnabáše, který je později zavražděn při pokusu získat Jednorožce zpět. Tintin si svitek uloží do peněženky, ale druhý den ráno ho Silk okrade. Později je Tintin unesen a uvězněn Sacharinovými komplici na lodi Karaboudjan. Dozvídá se, že Sacharin uzavřel spojenectví s lodním personálem, aby převzal kontrolu nad lodí. Na palubě se Tintin setkává s Archibaldem Haddockem, kapitánem lodi, který je permanentně opilý. Tintin, Haddock a Filuta nakonec posádce uprchnou na záchranném člunu... (TV Nova)

(více)

Videa (37)

Trailer 3

Recenze (1 104)

viperblade 

všechny recenze uživatele

Na tenhle animák jsem se fakt těšil, speciálně proto, že Spielberga stále považuju za světovou špičku, co se týče režie. A musím říct, že mě nezklamal. The Adventures of Tintin je opravdu fajn animák, který i když neznám předlohu, mě zabavil, pobavil a hlavně navnadil na případná pokračování. Pod Stevenovou taktovkou bych si jeden či dva díly tohoto dětského Indiana Jonese nechal líbit. Myslím, že vše ostatní u napsali jiní a lépe, takže stručně a jasně - 90 %. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

To, co odlišuje hudbu Hanse Zimmera a Johna Williamse, je zastoupení tónů z hlediska výšky: zatímco Williams tíhne k vyšším tónům, Zimmer k hlubším. Patrné to je i z hudby k Tintinovi, která je stejně rozverná jako film a kde dosahuje Williamsova záliba ve vyšších tónech, které jim propůjčují vysoko posazené nástroje jako flétna, klarinet, saxofon nebo smyčce, skutečného extrému. Jestliže tedy platí trochu ironické, že Tintin byl natočen v celé hloubce ve 3D, zatímco postavy žádnou hloubku nemají, tak tato absence hloubky se netýká jen postav, ale i hudby, která staví na výše umístěných tónech. Vzhledem k tomu, že tu Williams pracuje jako obvykle s leitmotivy, je celkem logické, že nehlubokým postavám musí odpovídat i nehluboká hudba. Takřka dokonale to vystihuje operní kousek Presenting Bianca Castafiore, v němž Renée Flemingová zakončí celý výstup velmi vysokou notou, čímž roztříští neprůstřelné sklo. Říká-li se tedy občas trochu nadneseně, že Hans Zimmer nedělá hudbu k filmům, ale lidé dělají filmy kvůli jeho hudbě, pak si dovedu představit, že kdyby nebyla tato scéna s prasklou vitrínou ve scénáři či komiksu, kvůli Williamsovi by ji přesto speciálně natočili, aby tímto sopránem (nejvyšším z lidských hlasů) jeho příklon k vyšším tónům vystihli a vlastně i zpečetili. Ono si stačí vzít asi dva nejslavnější Williamsovy motivy, Darth Vader march z Hvězdných válek a žraločí motiv z Čelistí (strašidelný půltónový postup zahraný na tubu střídající pořád dokola pouze dvě noty, E a F, což možná inspirovalo Zimmera k podobnému motivu u Jokera, který také střídá jen dvě noty, akorát méně zřetelně za použití syntetizátorů). Oba ty motivy mají velmi podobnou strukturu, vlastně jsou skoro identické - začínají hlouběji, nějakým pravidelným rytmem, ale v druhé půli převáží nástroje s vyššími tóny, jako kdyby si Williams nemohl pomoct. Možná tedy ten střet mezi stoupenci Zimmera a Williamse není jen o větší líbivosti Zimmera, který útočí svými zpěvnými melodiemi na první signální, ale i o tom, že Zimmer se svými níže položenými tóny a perkusemi je blíže lidem odrostlým na temný elektronický hudbě (různý trip-hopy, ambient, dubstep) než Williams, který používá živé nástroje, u nichž zní vždycky hodně vysokých frekvencí, protože ty nástroje to mají v sobě. Jelikož Williams používá většinou skutečně čistý orchestr bez přísad, zní to ostře a třeba až nepříjemně, na rozdíl od Zimmera, který ty výšky uřezává, takže to je takové uhlazenější, ale současně masivnější a hutnější basový zvuk, než toho kdy může docílit orchestr. Vedle toho, že Williams tíhne k orchestru a začínal jak známo s jazzem, kdežto Zimmer používá synťáky a navazuje na rockovou a euro-popovou hudbu, se tu odehrávají ještě národností rozdíly, jelikož Williams je Američan, kdežto Zimmer Němec, a o Němcích je znám jejich sklon k hlubokomyslnosti oproti povrchnějším Američanům, z čehož možná vyplývá, proč se Williams spřáhl s hračičkou Spielbergem, kdežto Zimmer našel svého druha v serioznějším Nolanovi. Samozřejmě nic proti Williamsovi a jeho následovníkům v čele s Michaelem Giacchinem (byť mi svou hudbou zkazil snad všechny filmy včetně Speed Racera a Star Treku). Stejně tak netvrdím, že existuje nějaká závazná souvislost mezi temnější hudbou a nižšími tóny, respektive veselejší hudbou a vyšší tóny, jak je zřejmé třeba z hlouběji posazených slavnostních bojových skladeb, nebo naopak z Radiohead, jejichž každá písnička je uplakaná a dělají to hlavně vysoké tóny. Chtěl jsem jen zdůvodnit, proč může někdo stavět výš Zimmera než Williamse. () (méně) (více)

Reklama

Nathalie 

všechny recenze uživatele

Mozna je Tintin prilis vernou poctou predloze, nez aby dokazal prorazit komiksovou stenu svyho charakteru. Tam, kde je Indy muz z masa a kosti, je Tintin jen nevyraznym zrzavym chlapcem z papiru. Spielberg je stale ten hravy vizualni kejklir a bravurne prolamuje dalsi technologicke hranice, ale pod povrchem napadite prace s filmovou reci se skryva detsky prosta latka, ktere chybi podvratny humor, narazky pro dospele i emoce, ktere nas nuti zatinat prsty do sedacky a trast se strachy o naseho hrdinu, ktery uz-uz pada do propasti. O necem svedci, ze jsem se z apatie probouzela vyhradne na sceny se psem, ptakem zaporakem nebo (T)kadlecem na druhou. 6/10 ()

Cival 

všechny recenze uživatele

70%. Ani v IMAXu Tintin úplně nestrhl a naopak vcelku rychle šumí z hlavy. Možná mistrovsky zrealizovaný (oslňující animace, moudré užití 3D, naplno válící virtuální kamera, hravá hudba a božská akce v Maroku), ale ve výsledku i bezpohlavní, trochu sterilní a paměťová centra míjející blockbuster. Kombinace plochých a umělých postav s uspěchaným a nahňácaným dějem si bere svou daň - a naplno ji neproplatí ani Spielbergova řemeslná výjimečnost. Díky alespoň za to, že tvůrci naplno využili možností formátu co se týče rozmáchlosti své show, jen se jim to změnilo v trochu jednorozměrné a uskákané klukovské skotačení. ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

V jednoduchosti je krása po Spielbergovsku. Všechny neduhy tohoto filmu vyplývají už z předlohy, a jelikož jsem ji jako menší žral a ani teď ji nepohrdnu, když mám příležitost, v pohodě dokážu dát plný počet. Čistokrevné dobrodružství se skvělými byť jednoduchými postavami (Filuta rozhodně do síně nejmilejších a nejroztomilejších filmových bytostí), neustále přímo vpřed se hnajícím dějem (větší délka a rozložitější scénář by neuškodily, no beru to tak, že tvůrci chtěli do posledního písmene přesně vystihnout předlohu... a vlastně se jim to svým způsobem povedlo) a hlavně dokonalou, hravou, vynalézavou, technicky brilantně provedenou akcí.. U scény v poušti či v Maroku jsem nedýchal. Doslova. Spielberg vyždímal z technologie co se dalo, proto je film po vizuálu naprosto nádherný (směju se teď všem co tvrdili, jak moc velký je to Zemeckis) a hlavně taky naplno využívá možností, které se díky technologii otvírají. Kamerové průlety, oblety, prolínání scén - vše je prostě čistá exhibice filmařského umu. A k tomu všemu hraje neoposlouchatelný Williams, který asi vytáhl druhou mírně do dětských motivů upravenou verzi OST k Jonesovským dobrodružstvím a vytvořil přesně k filmu padnoucí soundtrack - jednoduchý, nijak odlišující se, ale stále připomínající staré dobré časy, kdy Spielberg vládl. Není to kvůli na začátku zmíněným problémům (i ta urychlenost děje dělá své no) čistých 5, ale kvůli nezpochybnitelné legendárnosti komiksu, vypravěčskému umu Spielberga (trailer opravdu nelhal), revolučnímu nádechu filmu a akce to je přesto 5. Ehm a samozřejmě kvůli Filutovi. PS: 3D velmi dobře využité, ale to asi není překvapení. Zato dabing překvapil opravdu velmi příjemně. Jsem za to kvůli sobě ale i kvůli filmu rád. ()

Galerie (116)

Zajímavosti (48)

  • Hergé je umělecký pseudonym Georgese Remiho. Vznikl jako slovní hříčka na základě francouzské výslovnosti jeho iniciál v opačném pořadí: R. G. Jeho komiksové sešity o Tintinovi byly přeloženy do více než 100 jazyků a prodalo se jich více než 250 milionů výtisků. A stále se prodávají. (POMO)

Související novinky

Tintin dostane hraný film

Tintin dostane hraný film

19.10.2020

Podle francouzského serveru Figaro se filmař Patrice Leconte (Muž z vlaku) chystá natočit hranou adaptaci známého komiksu Tintinova dobrodružství. Snímek tak nebude mít nic společného s animovaným… (více)

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

09.10.2018

Peter Jackson (Pán prstenů: Společenstvo Prstenu, King Kong) má teď plné ruce práce s produkováním jeho nadcházejícího filmu Smrtelné stroje. Jako režisér už má ale pár let volno a přestože se v… (více)

Druhý Tintin žije

Druhý Tintin žije

24.03.2018

Když šla v roce 2011 do kin Tintinova dobrodružství, Steven Spielberg a Peter Jackson oznámili jasné plány. Zatímco první díl režíroval Spielberg, druhého se měl po dokončení hobití trilogie ujmout… (více)

Trojnásobná dávka Spielberga

Trojnásobná dávka Spielberga

13.09.2015

Steven Spielberg nám za posledních 7 let nadělil jen 3 filmy - Tintinova dobrodružství, Válečného koně a Lincolna. Možná vás tedy překvapí, že to samé zvládne za příští 2 roky. Už letos v prosinci… (více)

Reklama

Reklama