Režie:
Dario ArgentoKamera:
Frederic FasanoHudba:
Marco WerbaHrají:
Adrien Brody, Emmanuelle Seigner, Elsa Pataky, Robert Miano, Valentina Izumi, Giancarlo Judica Cordiglia, Nicolò Morselli, Farhad Re, Silvia Spross (více)Obsahy(1)
Americká modelka Celine je unesena záhadným mužem přímo na ulici v průběhu módního týdne v Miláně. Když se probere z omámení, zjistí, že není jediná oběť tohoto šílence. Vedle ní leží zakrvácená dívka, která je zjevně již delší dobu mučena... Jedinou nadějí na záchranu je Celinina sestra Linda. Ta kontaktuje přímo inspektora Avolfiho, který okamžitě ví, s jakým zločincem má tu čest. Jedná se o sériového vraha, zvaného „Yellow“, který vraždí krásné mladé dívky. Nejdřív si s nimi ale zvráceně hraje a krutě je mučí. Když ho to omrzí, dívku zabije a vyhlédne si jinou oběť. Další krásku, kterou může zohavit a zabít. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (95)
Poctivý giallo, ale bohužel nic víc, Argentův rukopis se jaksi zcela vytrácí, takže tu člověk neuvidí žádný jeho typický prvky jako first person kamera, výraznej hudební motiv nebo výrazná vizuální stránka, všechno se to odehrává v rovině, která téměř ničim nenasvědčuje, že je to právě od mistra těchhle hororů, přijde mi jakoby se Argento snažil připodobnit dnešní době a rezignuje na to, co ho vždycky zdobilo. Nicméně musí se nechat, že gore scény tu jsou kvalitní, i když často zbytečně zcenzurovaný a že herci jsou dobrý, stejnětak i příběh, neni sice nějak extra kvalitní, ale v rámci žánru giallo má co říct ()
Dario Argento sa vracia ku koreňom. Ale svoje majstrovstvo niekde nechal. Kým ARMÁDA DÉMONOV : MATKA SĹZ dopadla nad očakávania dobre, tento návrat, tentokrát nie k mystickému hororu, ale k obľúbenému giallu, sa až tak nevydaril. Absentujú tu krvavejšie scény a temnejšia atmosféra, hoci herci si svoje odviedli, to sa uprieť nedá. Takisto ma znepokojil záver v štýle ´´what the f...´´. Dario, na teraz odpúšťam, druhýkrát už budem prísnejší. ()
Před dvěma lety zapůsobilo Argentovo dokončení čarodějnické trilogie jako zjevení z jiného světa (a z jiné doby), to samé se dá říci i o jeho novince. Atmosférický závan z dob Profondo Rosso, Opery, Tenebre a jiných, tentokrát bez výraznějšího vizuálu. Což mi ale jako zápor nepřijde, protože čím méně Argento blbne s formou, tím lépe vede herce. Nehledě na to, že typické hraní si s barvami lze hojně zpozorovat i tentokrát. Viz červená a žlutá skoro v každé scéně. Giallo má obstojný děj, dobré herce, vynikající (a nesamoúčelné) gore a velmi povedený závěr, u něhož zamrzí snad jen to, že se jej nepovedlo dovést do konce. Dělám, že jsem neviděl poslední scénu :-) 7/10 ()
Žlutá je barva života i smrti. Přímočará jednoduchost vystřídala tradiční propracovanou hru s detaily. Je to jako neotřelé osvěžení pro mizející giallo, které už bylo nutno znovu vzkřísit a oživit. A kdo jiný je této pocty hoden, než sám „král gialla“ Dario Argento. Postrádám zde ovšem tu nezaměnitelnou atmosféru, kterou jsem si pro sebe nazvala „pečeť věků“ a zažívám ji pouze u italských hororů. Tento pocit lze jen obtížně vyjádřit a ještě obtížněji pochopit, kdo nemá vztah k italské kultuře a historii, ten nemůže nikdy zcela porozumět. 70 % ()
Cekala jsem asi neco vic. Takhle se tenhle thriller pohybuje v sedem prumeru a nijak nevybocuje. Adrien Brody s podivnyma vousama pali jednu od druhe a Emanuelle Seigner neustale prudi svym chovanim nejen detektiva, ale i divaka. Za zminku snad stoji posledni scena, na jejimz konci zacinaji titulky. Jop, ta se mi libila. Policajti jsou macha. I ty italsky a je proste lepsi, kdyz zakon vezme do ruky newyorsky policista Avolfi. Zaver: film napinavej je, ale nic novatorskeho neprinasi. ()
Galerie (6)
Zajímavosti (8)
- Adrien Brody v hlavní roli nahradil Raye Liottu. (Chatterer)
- Název filmu odkazuje na italský detektivkový žánr giallo, který Dario Argento zpopularizoval. (Chatterer)
Reklama